دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

چرا کابینت پیش ساخته نخریم؟ 

سه شنبه، 29 شهریور 1401
کابینت آماده یا کابینت پیش ساخته از جمله راهکارهایی می باشد که بسیاری از افراد برای کاهش هزینه های ساختمان و انجام سریع پروژه های دکوراسیون داخلی انتخاب می کنند. در این مطلب قصد داریم در مورد علت های نخریدن کابینت پیش ساخته برای شما مطالبی را بیان کنیم . برای کسب اطلاعات بیشتر در این مطلب با ما همراه باشید.

شاید در نگاه اول خرید این گونه کابینت ها مشکلی به همراه نداشته باشد، اما به مرور تفاوت های آن با کابینت سفارشی آشپزخانه دیده میشود و در بسیاری از مواقع چاره ای جز تعویض کابینت و صرف هزینه های زیاد وجود ندارد. ساعد نیوز در ادامه به این سوال پاسخ می دهد که چرا نباید کابینت آماده یا پیش ساخته بخریم؟

کابینت آماده یا پیش ساخته چیست؟

با کمی جستجو در سایت های مختلف یا در مغازه ها و فروشگاه های عرضه کابینت، با تنوع بسیار بالایی از آنها مواجه میشویم و بدون شک با دو اصطلاح کابینت سفارشی و آماده برخورد خواهید داشت. تفاوت این دو کابینت در نحوه سفارش و طراحی و ساخت آنها می باشد. به طوریکه کابینت های سفارشی مطابق با نوع طراحی داخلی آشپزخانه و اندازه و ابعاد در نظر گرفته شده برای آن و همچنین سلیقه مشتری از نظر طرح و رنگ تولید میشود. در مقابل، کابینت های آماده یا پیش ساخته در کارخانجات و کارگاه های بزرگ تولید کابینت به صورت سری و انبوه تولید میشوند. با توجه به تولید انبوه و سری کابینت های پیش ساخته، از نظر قیمت کابینت ارزان تر از نوع سفارشی بوده و چون از قبل آماده هستند، در کمترین مدت زمان نصب میشوند.

معایب کابینت آماده پیش ساخته

همان طور که اشاره شد، کابینت ممبران، های گلاس و ام دی اف که از بهترین و پرطرفدارترین انواع کابینت آشپزخانه به شمار می روند را می توان به صورت آماده نیز خریداری نمود. حال سوال این است که چه تفاوتی بین نوع سفارشی و پیش ساخته این کابینت ها وجود دارد و چرا اغلب کارشناسان دکوراسیون داخلی خرید کابینت سفارشی را توصیه می کنند؟

  • رنگ کابینت: رنگ یکی از مهم ترین عناصر در دکوراسیون منزل می باشد که نه تنها بر زیبایی تاثیر زیادی داشته، بلکه در بزرگ یا کوچک تر جلوه دادن محیط نیز موثر می باشند. یکی از بزرگترین محدودیت ها و معایب کابینت های پیش ساخته محدودیت در تعداد رنگ های آنها می باشد. قهوه ای و کرم دو رنگ بسیار رایج در کابینت های آماده می باشند، در مقابل می توان رنگ های بسیار متنوعی را متناسب با سبک دکوراسیون به صورت سفارشی برای تولید هر گونه کابینت انتخاب نمود.

  • طرح کابینت آماده: با توجه به اینکه کابینتهای پیش ساخته به صورت سری تولید میشوند، در نتیجه خریدار حق انتخاب بالایی برای طرح آنها ندارد. کابینت ممبران، های گلاس و ام دی اف های ساده از جمله مواردی هستند که می توانید به صورت آماده خریداری نمایید. اما اگر ساخت کابینت را به صورت سفارشی انجام شود می توانید از انواع مختلف کابینت مانند انزو، کابینت چوبی کلاسیک، کابینت های پولیشی با طرح های مختلف انتخاب کنید.

کابینت پیش ساخته چه مزایایی دارد؟

این محصول با کیفیت ­های مختلف تولید و در بازار عرضه می ­شود. قیمت نهایی آن در مقایسه با مدل ­های سفارشی کمتر است. این امر امکان خرید کابینت با بودجه محدود را فراهم می­ کند.

  • این محصول در مدل­ های مدرن و کلاسیک عرضه می ­شود. در نتیجه، می ­تواند سلیقه اغلب را پوشش دهد.
  • مدت زمان لازم برای انتخاب، سفارش و نصب آن بسیار کم است. در طول مدت کمتر از یک هفته می­ توانید کابینت ­های خانه را تعویض کنید.
  • این محصول از قابلیت جابجایی برخوردار است. به همین دلیل، نظافت بخش­ های زیر آن بسیار آسان است.

چرا کابینت پیش ساخته نخریم؟

با توجه به وجود محدودیت طرح در کابینت پیش ساخته ، شما امکان اجرای هر نوع طرح را سبک را ندارید. اگر تمایل دارید فضای آشپزخانه شما بسیار خاص باشد و از ایده­ای خارق العاده در طراحی آن استفاده کنید، انتخاب مدل­ های آماده برای شما مناسب نیست. اغلب کابینت ­های آماده با محدودیت رنگی مواجه هستند. عمده ­ترین رنگ های این کابینت ­های سفید، مشکی، قهوه­ای، رنگ چوب است. درنتیجه اگر تمایل دارید در طراحی آشپزخانه منزل خود از کابینت نئوکلاسیک با رنگ دلخواه استفاده نمایید قطعاً کابینت پیش ساخته برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود. یکی دیگر از مواردی که سبب می ­شود، استفاده از کابینت ­ پیش ساخته مناسب نباشد، کیفیت این محصول است. اغلب تولیدکنندگان به منظور کاهش هزینه ­های تولید از ورقه ­های بی کیفت استفاده می­ کنند. این امر سبب می ­شود پس از نصب کابینت ­ها، بوی نامطبوعی در فضای آشپزخانه ایجاد شود. در انتها باید بگوییم دوام و ماندگاری کابینت ­های پیش ساخته بسیار کم است. اگر به دنبال کابینت ماندگار با طول عمر بالا هستید، بهتر است نمونه ­های سفارشی را انتخاب کنید.

چرا کابینت پیش ساخته ارزان­تر از سایر کابینت ­هاست؟

کابینت­ پیش ساخته به صورت انبوه توسط کارگاه ­ها و کارخانه ­های مختلف تولید می شود. بعلاوه، کابینت ­های آماده با محدودیت طرح و رنگ مواجه هستند، و قابلیت تولید تمام مدل­ ها وجود ندارد، در نتیجه، در مقایسه با کابینت ­های سفارشی قیمت ارزان ­تری دارند. اما به یاد داشته باشید، شما قدرت انتخاب تمام مدل ­ها و تمام رنگ ­ها با ابعاد خاص در کابینت­ های آماده را ندارید. زیرا این کابینت ­ها دارای ابعاد استاندارد و کاملاً مشخص هستند. در مجموع باید بدانید که هزینه تولید کابینت ­های آماده برای تولیدکنندگان بسیار کم است. همین امر نیز دلیل کاهش قیمت نهایی این محصول است. البته عاملی مانند جنس ورق ام دی اف مصرفی، موثرترین عامل در تعیین قیمت نهایی این محصول است. توجه داشته باشید استفاده از ورق ­های نامطلوب می­ تواند در افت کیفیت و کارایی کابینت ­ها موثر باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
سابمیت مقاله چیست؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI