دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

چرا خواجه‌های حرمسرا ریش و سبیل نداشتند؟ / خواجه‌ها چگونه اخته می شدند؟ 

شنبه، 18 شهریور 1402
ساعدنیوز: از آنجایی که کسی که به مراقبت حرمسرای شاهان گماشته می‌شد، در واقع بزرگ و سرپرست حرمسرا بود، به آن خواجه حرم می‌گفتند. اما به مرور زمان شاهان که نگران دفاع از ناموس و حفظ امنیت حرمسرای خود بودند، برای سرپرستی حرمسرای خود از مردان اخته استفاده می‌کردند و از همین روی اخته بودن هم به معانی خواجه اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری - تحلیلی ساعدنیوز به نقل از روزیاتو، خواجه به پسرانی گفته می شد که در کودکی یا نوجوانی اخته می شدند. در آن دوران، در اوایل نوجوانی، برخی پسران بین هفت تا 10 سالگی را اخته می کردند و بدین ترتیب بعد از اخته کردن به آن ها خواجه، اخته یا آغا می‌گفتند. ظاهر آنها بیشتر زنانه بود و سنشان از ظاهرشان قابل تشخیص نبود. این خواجگان هم از اسیران سیاه پوستان آفریقایی و هم سفید پوستان قفقازی بودند. بعضی اوقات خلافکاران و مجرمینی که تجاوز انجام داده بودند، اخته می شدند. پس از اخته شدن، اگر زنده می ماندند زندگی به کامشان می شد چرا که در آن دوران، داشتن خواجه سفید پوست عنصری تجملی در دربار به حساب می آمد.

اگر سوالتان این است که یک مرد چطور خواجه می شود باید بدانید که در کودکی، بیضه های این پسران نوجوان را از داخل کیسه بر می داشتند یا آن ها را پاره می کردند و بدین ترتیب علائم و خصوصیات جنسی ثانویه مثل رویش مو‌های ریش و سبیل، کلفت شدن صدا و افزایش توده عضلانی بدن در آن‌ها اتفاق نمی‌ افتاد. در برخی موارد هم تمام دستگاه تناسلی اعم از بیضه و آلت تناسلی بریده می شد که احتمال مرگ را به شدت افزایش می داد. همچنین بعد از خواجه شدن، این مردان دیگر قدرت جنسی یا توان برقراری رابطه جنسی نداشتند. در گذشته کارگاه‌ ها و دستگاه‌های متعددی برای اخته کردن وجود داشت و بسیاری از افراد در حین اخته شدن جانشان را از دست می دادند.

  برچسب ها: حرمسرا تاریخ

3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی متن
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
ویراستاری تخصصی مقاله
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
(ویدئو) داستان کوتاه انگلیسی «روباه و کلاغ»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
شیطنت بامزه نبات دختر کپی برابر اصل مامان سپیده در مطب دکتر در بلژیک+ویدیو/ شلوغ کردنش هم دوست داشتنیه😍
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب