دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

چرا روحانی نگران است؟ 

سه شنبه، 08 بهمن 1398
کد خبر: 60307
ساعد نیوز: روزنامه مستقل در سرمقاله امروز خود نوشت: رئیس جمهور در پاسخ به اقدام رد صلاحیت فله‌ای داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم سخنان مهمی ایراد کرد. اهمیت سخنان رئیس جمهور چنان بود که سیمای جمهوری اسلامی به سانسور ایشان پرداخت.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روزنامه مستقل در سرمقاله امروز خود نوشت: رئیس جمهور در پاسخ به اقدام رد صلاحیت فله ای داوطلبان انتخابات مجلس یازدهم سخنان مهمی ایراد کرد. اهمیت سخنان رئیس جمهور چنان بود که سیمای جمهوری اسلامی به سانسور ایشان پرداخت.

سخنان تند و تیز رئیس جمهور در اعتراض به عملکرد شورای نگهبان، برخلاف رسانه ملی بازتاب گسترده ای در شبکه های اجتماعی داشت، بگونه ای که عصر و شامگاه روز دوشنبه، بحث داغ انتخابات مجلس یازدهم با رویکرد تحلیل این سخنان رئیس جمهور، نقل همه محافل سیاسی کشور اعم از اصلاح طلب و اصولگرا شد.

نگرانی رئیس جمهور به عنوان عالیترین نماد انتخاباتی کشور در خصوص تشکیل یک مجلس فرمایشی قابل انکار نیست.

صدا و سیما علیرغم اهمیت این جلسه و نطق رئیس جمهور از پخش زنده آن سر باز زد و به شکلی بی پرده وارد رقابت های انتخاباتی به نفع یک جناح برگزیده و نورچشمی شد.

ضمنا این اتفاق نشان داد جناح خاص برای پیروزی در انتخابات از هیچ اقدام غیرقانونی ابایی ندارد و البته تاکنون متولیان قانون هم با آنان مواجهه جدی نداشته اند. سخنان روحانی در نقد ردصلاحیت ها بود و بی علاقگی صدا و سیما به این حوزه نشان می دهد نقص قوانین و ناکارآمدی مجریان قانون چگونه می تواند منافع ملی یک کشور را در طبق اخلاص نهاده و به یک جناح خاص پیشکش کرد.

روحانی نگران از این است که رد صلاحیت های بی سابقه داوطلبان انتخابات مجلس، عرصه انتخابات دوم اسفند را به گونه ای رقم زده که عملا امکان رقابت برای حدود ۲۰۰ کرسی اصلا وجود ندارد.

شاید همین انتخابات تک جناحی مجلس باعث شده که عالیترین مقام اجرایی کشور طبق قانون اساسی انتخابات آتی مجلس را تشریفاتی بداند!

روحانی رویه شورای نگهبان را تیر خلاص به جمهوریت نظام دانست و با خشمی غیرقابل وصف گفت: هراس دارد که بیان کلمه جمهوری روزی در این کشور جرم تلقی شود!

تشکیل مجلسی متعلق به یک جناح دقیقا مغایر با منافع ملی خواهد بود.

با این حجم رد صلاحیت های شورای نگهبان عملا دو طیف انتخاب شونده و انتخاب کننده در کشور مورد تعرض قرار خواهند گرفت.

وقتی میلیون ها ایرانی بخاطر عملکرد جناحی داور مسابقه انتخابات، عملا از شرکت در رقابت های انتخاباتی مجلس یازدهم چشم پوشی نمایند، آیا این عمل مصداق ظلم فاحش به حقوق ملت نیست؟

آیا صدا و سیما خود را بی نیاز از ملت می داند و موج استقبال از رسانه های مجازی و غیررسمی نمایانگر تک بعدی بودن این رسانه نیست؟

اما آیا فقهای شورای نگهبان،رد صلاحیت بی دلیل صدها کاندیدای مجلس را حق الناس نمی دانند؟

به هرحال اعتراض رئیس جمهور به انتخابات غیر رقابتی حرف درستی است و شورای نگهبان بعنوان مرجع نظارتی حق سلب آزادی های مصرح ملت در قانون اساسی را ندارد.


8 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
سابمیت مقاله چیست؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله