دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

چرا شما دوست صمیمی ندارید! 

پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1397
کد خبر: 6864
ساعد نیوز: اگر می خواهید دوستان بیشتری داشته باشید. در ادامه این بخش  5 علت اصلی اینکه چرا کسی با شما دوست نیست و هیچ دوست صمیمی ندارید را خواهید خواند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از بهداشت نیوز: 

آیا نداشتن دوست علتی دارد ؟ تا به حال از خود سوال کرده اید که چرا هیچ دوستی ندارید و احساس تنهایی می کنید ؟
حتی اگر فردی منزوی باشید، داشتن دوستان لازم است، تا زمانی که مسئول روابط باشید آیا شکایت دارید که هیچ دوستی ندارید؟ ممکن است کاری کرده باشید که آنها را از خود رانده اید ، بعضی مواقع دشوار است که منتقد خود باشید یا خطاهای خود را بپذیرید با این حال، این مهارتی ضروری است.

همیشه شکایت کردن 

مدام شکایت کردن می تواند دلیل این باشد که چرا هیچ دوستی ندارید و افرادی که این کار را اغلب انجام می دهند شاید متوجه رفتارشان نمی شوند.همیشه ناله کردن می تواند باعث شود مردم ما را بد بینان ببینند، یا اینکه همیشه احساس کنیم قربانی شدیم .ناله کردن می تواند کاملا ما را خودخواه کند. وقتی ما ناله می کنیم، فقط خودمان مهم هستیم و خیلی بد است که به حمایت دیگران نیاز داریم.به هر حال، هر کس دیگری ممکن است از ناله شما خسته شود. شاید به این خاطر است که هیچ دوستی ندارید.

وقتی ازدواج می کنید آن ها را فراموش می کنید 

بسیاری از مردم فراموش می کنند وقتی ازدواج می کنند دوستانی دارند. آن ها فقط می خواهند با همسرشان باشند، و این قابل درک است. با این حال، آن ها همچنین باید فضایی را برای صرف زمان با دوستانشان نگه دارند.ممکن است دوستتان به دلیل تماس ها ، و روابطی که در زمان مجردی داشته اید به شما عادت کرده باشند روابط دوستانه قابل احترام است. آیا همسرتان واقعا به تمام زمان شما نیاز دارد ؟ آیا واقعا برای دوستانتان وقت ندارید؟
این مرحله پر از عشق ما را به حدی کور می کند که می توانیم افرادی را از دست دهیم که همیشه به ما گوش می دادند و زمانی که دچار مشکل می شدیم ، ما را تسلی می دادند.

داشتن انتظارات بالا 

دلیل دیگر اینکه هیچ دوستی نمی توانید داشته باشید این است که انتظارات شما بسیار بالا است.گاهی اوقات این اتفاق بین همسران روی می دهد. می تواند خسته کننده باشد.انتظار از نحوه برخورد دیگران در دوستی و دیگر روابط مشکل است هیچ کس به این دلیل رفتار نمی کند که ما انتظار داریم. از انتظارات که دوستی را نابود می کنند دوری کنید.

داشتن عزت نفس پایین 

دلیل دیگری که ممکن است هیچ دوستی نداشته باشید عزت نفس پایین است. زمانی که از عزت نفس پایین رنج می برید، مشکلات بسیاری در روابط بین فردی ایجاد می شود.شاید توقع زیادی از افراد دیگر داشته باشید، یا وقتی آن طور که انتظار دارید،نمی شود ناراحت می شوید مثل وقتی که مرکز توجه نیستید.با این همه، ممکن است خودتان را ازدوستان جدا کنید، و کمتر تعامل داشته باشید، شاید حتی به خود زحمت ندهید که با آن ها برنامه ریزی کنید در پایان این دوستی پایان خواهد یافت. مهم است به یک متخصص مراجعه کنید تا کمک کند عزت نفس را بالا ببرید و برای ملاقات با افراد جدید بیرون بروید.
باشگاه بروید و یا عضو گروهی که علاقه مند هستید بشوید. به شما این امکان را می دهد یاد بگیرید افراد دیگری در دنیا وجود دارند که می توانند بخشی از دایره دوستان شما را تشکیل دهند. برای ملاقات با افراد جدید آزاد باشید.

غیبت کردن در مورد همه 

افراد زیادی وجود دارند که تمایل به شایعه پراکنی در میان دوستان دارند. این مشکل زمانی بروز می کند که آن ها به یک دوست در مورد دیگری سخن چینی می کنند. دوست خواهد فهمید شما چطور پشت سر آن ها رفتارمی کنید.این نگرش همچنین می تواند باعث شود دوستان اعتماد به شما را از دست بدهند، با شما صادق نباشند، و در نهایت دوستی را برهم بزنند.در تمام روابط، اعتماد مهم است. حتما، طبیعی است گاهی درباره دوستی صحبت کنید. اما اگر این کار را تکرار کنید و به طور مداوم انجام دهید، نشان دهنده طرز رفتار منفی است . آیا این دلایل علل نداشتن دوست است ؟ حتی اگر فرد بسیار منزوی هستید، داشتن دوست لازم است ، زمانی که در یک رابطه هستید ، دوستان خود را به یک طرف ترک نکنید. آن ها بسیار با ارزش هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه