چرا تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه و فرمانده سپاه ولی امر خبرساز شد؟

  یکشنبه، 05 تیر 1401 ID  کد خبر 210901
چرا تغییر رئیس سازمان اطلاعات سپاه و فرمانده سپاه ولی امر خبرساز شد؟
تخریب چهره های برجسته نظام اسلامی همیشه در دستور کار دشمن بوده است و تلاش برای ناکارآمد نشان دادن کارگزاران و فرماندهان در راستای پروژه کلان "ناامیدسازی ملت ایران" با قدرت تمام در جریان است. تغییر در اطلاعات سپاه و تیم حفاظت رهبر انقلاب موضوع این روزهای شایعات معاندین است. در گفتگو با حبیب ترکاشوند تحلیلگر مسائل ایران به این موضوع پرداختیم.

طبیعتاً به خاطر ضرباتی که سازمان اطلاعات سپاه در این مدت بر دشمن وارد ساخته است، دشمن به شدت از این سازمان کینه در دل دارد.

ساعدنیوز: در پی تغییر حجت الاسلام و المسلمین طائب ریاست محترم سازمان اطلاعات سپاه و نیز سردار جباری فرمانده ارجمند سپاه ولی امر، سمپاشی های زیادی در داخل و خارج توسط معاندین و دشمنان ملت ایران صورت گرفت و تلاش بر این شد تا شایعاتی مبنی بر سیاسی بودن این تغییرات پراکنده شود. به اعتقاد حضرتعالی این حملات و شایعه پراکنی ها در پی این تغییرات که کاملاً در ساختار سپاه پاسداران طبیعی و جاری است ریشه در چه مسائلی دارد؟

حبیب ترکاشوند: بسم الله الرحمن الرحیم؛ نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از روی کار آمدن، نیاز به یک دستگاه امنیتی قوی را احساس کرد. البته بخشی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ابتدای تشکیل آن، مأمور انجام امور امنیتی و اطلاعاتی بود. اما در پی احساس نیاز به یک دستگاه امنیتی قوی، وزارت اطلاعات شکل گرفت و امروز این وزارتخانه به یک وزارتخانه قوی و تنومند تبدیل شده است و در حد سازمان های مطرح امنیتی دنیا عمل می کند. خدا را شکر در این مدت نیز، توفیقات بسیاری نصیب وزارت اطلاعات شده است. اما در دهه 80 به خاطر برخی موضوعات نیاز به تأسیس یک تشکیلات مستقل موازی برای انجام برخی مأموریت ها که در قالب وزارت اطلاعات قابل تعریف نبود، احساس شد و سازمان اطلاعات سپاه پا به عرصه وجود گذاشت.

علیرغم این که سازمان اطلاعات سپاه یک نهاد امنیتی جوان در کشور محسوب می شود و بیش از 13 سال از عمر ان نمی گذرد، تحت ریاست حجت الاسلام و المسلمین طائب به یک سازمان قوی و توانمند تبدیل شده و امروز کابوس سی آی اِی و موساد و دستگاه های اطلاعاتی کشورهای معاند و دشمن جمهوری اسلامی ایران است. طبیعتاً به خاطر ضرباتی که سازمان اطلاعات سپاه در این مدت بر دشمن وارد ساخته است، دشمن به شدت از این سازمان کینه در دل دارد. بخش اعظمی از دستاوردهای اطلاعات سپاه به دلایل امنیتی و اطلاعاتی رسانه ای نمی شود ولی در همین مدت، دستگیری روح الله زم، تشکیلات شارمهد، گروه های تروریستی مختلف و سلاطین مخل نظام اقتصادی کشور همگی بازتاب رسانه ای گسترده ای در داخل و خارج داشته است.

این دستاوردهای بزرگ سازمان اطلاعات سپاه یقیناً باعث عصبانیت دشمن شده است و به همین دلیل، از زمان طرح مسأله تغییر ریاست سازمان اطلاعات سپاه، شایعات مختلفی از جمله ترور، عزل و یا بیماری حجت الاسلام و المسلمین طائب مطرح شده است. جالب این است که دو روز قبل از تغییر ایشان، تهدید به ترور شده بودند. بنابراین، من معتقدم که این شایعات همه حاکی از توانمندی و قدرت سازمان اطلاعات سپاه در پاکسازی جریان نفوذ و دشمن در کشور دارد.

در مورد تغییر فرمانده محترم سپاه ولی امر نیز شاهد همین موضوع هستیم. این تغییرات کاملاً طبیعی است. حضرت آقا فرمانده این یگان را هر 5 سال یک بار تغییر می دهند و علاوه بر تمدید دوره سردار جباری برای دومین دوره 5 ساله، ایشان 2 سال هم بیشتر در کسوت فرماندهی این یگان باقی مانده اند و مجموعاً 12 سال فرماندهی سپاه ولی امر را در اختیار داشته اند. شایعات موجود در جامعه همگی ریشه در عناد دشمنان داخلی و خارجی با این عزیزان و عصبانیت از دستاوردهای فعالیت های دلسوزانه و انقلابی آنها دارد. در همین مدت 13 سال از ریاست آقای طائب بر سازمان اطلاعات سپاه، موساد حداقل 4 بار تغییر رئیس را به خود دیده است!

تصویر

یکی از نقاط ارتباط بین این دو موضوع یعنی تطهیر منافقین و تخطئه سازمان اطلاعات سپاه، ضربات مهلکی است که سازمان اطلاعات سپاه بر تشکیلات تروریستی منافقین وارد کرده است.

ساعدنیوز: همزمان با سمپاشی های صورت گرفته بر علیه رئیس سازمان اطلاعات سپاه، ما شاهد تطهیر گروه منافقین در شبکه سعودی ایران اینترنشنال هستیم. به نظرتان این دو موضوع کجا با همدیگر گره می خورند؟

حبیب ترکاشوند: یکی از نقاط ارتباط بین این دو موضوع یعنی تطهیر منافقین و تخطئه سازمان اطلاعات سپاه، ضربات مهلکی است که سازمان اطلاعات سپاه بر تشکیلات تروریستی منافقین وارد کرده است. جداسازی عناصر، ضربات بر افراد مهم این تشکیلات و حتی یارگیری از داخل تشکیلات، همگی از دستاوردهای سازمان اطلاعات سپاه بوده است.

شبکه ایران اینترنشنال با تطهیر گروه تروریستی منافقین ارتباط این شبکه سعودی لندن نشین را با دشمنان ملت ایران عیان تر کرد. کار به جایی رسیده است که سالومه سیدنیا که از چهره های شناخته شده معاند است و صبح تا شب بر علیه نظام اسلامی صحبت می کند در واکنش به این کار شبکه ایران اینترنشنال کفته است: "عادی سازی چهره سازمان مجاهدین خلق بزرگترین خیانتی است که دارید به مردم ایران میکنید! این سازمان آدمکش درطول تاریخ به طرفداران خودش هم رحم نکرده و از کودکان هم تروریست ساخته،وجدان وشرافت کاری تون کجاست؟" از این واضح تر دیگر نمی شود حرفی درباره واقعیت منافقین گفت.

** سرویس اندیشه، خبرنگار: دکتر بیت الله ندرلو


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
افشین بخشی بابادی
2 سال پیش

اماده جانم رافدای رهبرم کنم در لحظه زندگی ام
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (185 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان