چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟

  یکشنبه، 07 مرداد 1403 ID  کد خبر 399800
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
ساعدنیوز: آن چه در میلواکی دیده شد آن است که موضوع فقط ترامپ نیست. کل حزب جمهوری خواه به شدت به سوی نوعی مردانگی سمی و اغلب زن ستیزانه متمایل شده است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فرارو، تنها لحظاتی پس از آن که "جو بایدن" رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که برای انتخاب مجدد نامزد رقابت انتخاباتی نخواهد شد روایت جدید از انتخابات 2024 آشکار شد: یک دادستان در مقابل یک مجرم. "کامالا هریس" معاون رئیس جمهور فورا تاییدیه بایدن را دریافت کرد و علیرغم همه یادداشت‌های هوس انگیز روزنامه نگاران سیاسی که مشتاق مشاهده نزاع بغرنج درون حزب دموکرات بر سر نامزدی آن حزب بودند به نظر می‌رسد که حزب به سرعت پشت سر سناتور سابق کالیفرنیا قرار می‌گیرد. او پیش از رسیدن به واشینگتن دی سی به عنوان دادستان در سانفرانسیسکو و در ایالت کالیفرنیا به عنوان دادستان کل خدمت کرده و بیش‌ترین توجه را به خود جلب کرد.

امید است که هریس از مهارت‌های دادستانی خود استفاده نماید تا این موضوع را مطرح کند که دونالد ترامپ با 34 محکومیت کیفری و پرونده‌های بی پایان که مصداق رفتار مجرمانه است شایسته نیست که دوباره در منصب ریاست جمهوری قرار گیرد.

ترامپ تقریبا از ارتکاب هر نوع جرمی لذت می‌برد از جرایم سیاسی گرفته تا سطوح حماسی کلاهبرداری و تقلب در عرصه تجارت. بنابراین، مجموعه‌ای از گزینه‌ها برای هریس وجود دارد تا از آن علیه ترامپ استفاده کند. در یکی از آگهی‌های هریس در کارزار 2020 موردی وجود داشت که به یک دلیل ساده در فضای مجازی منتشر شد: اشاره به سابقه طولانی او در مقابله با مجرمان مرتبط با جرایم تعرض و تجاوز جنسی به زنان. در آن آگهی آمده است:"او (هریس) شکارچیان جنسی را تحت تعقیب قرار داد. او (ترامپ) یکی از آنان (متجاوزان و متعرضان) است".

این آگهی پیامی ساده دارد و در چهار سال گذشته غیر قابل بحث‌تر شده است. ترامپ در آن زمان با چندین اتهام از سوی زنان مختلف مواجه بود و در نواری ضبط شده درباره جرایم جنسی خود لاف زده بود. از آن زمان تاکنون جرایم جنسی او در دادگاه مورد قضاوت قرار گرفته است. "جین کارول" نویسنده صنعت مُد از ترامپ به خاطر تجاوز جنسی و دروغ گفتن در مورد آن شکایت کرد و در سال 2023 میلادی هیئت منصفه ترامپ را متهم به تجاوز جنسی و افترا کرد و دستور پرداخت 5 میلیون دلار از سوی او صادر شد. ترامپ به طور مداوم در مورد آن موضوع دروغ می‌گفت بنابراین، کارول دوباره شکایت کرد و این بار 83 میلیون دلار اضافی دریافت نمود.

در پرونده‌های دادگاه پس از صدور حکم قاضی بار‌ها از کلمه "تجاوز به عنف" برای توصیف ماهیت جرم استفاده کرد. در محاکمه کیفری ترامپ محکومیت‌ها برای تقلب در امور مالی در کارزار انتخاباتی بود. گفتنی است که دادگاه شهادت "استورمی دنیلز" بازیگر فیلم‌های مستهجن را در مورد رابطه جنسی با ترامپ در سال 2006 میلادی پذیرفت.

جای تعجبی ندارد که هریس در سخنرانی روز دوشنبه خود به عنوان نامزد دوباره به این موضوع پرداخت. او خطاب به جمعیت گفته بود:"من دادستان دادگاه بودم. من به دنبال شکارچیانی بودم که زنان را مورد آزار قرار می‌دادند پس وقتی می‌گویم جنس دونالد ترامپ را می‌شناسم به حرفم گوش کنید".

آن چه در میلواکی دیده شد آن است که موضوع فقط ترامپ نیست. کل حزب جمهوری خواه به شدت به سوی نوعی مردانگی سمی و اغلب زن ستیزانه متمایل شده است. کنوانسیون ملی جمهوری خواهان نمایشی ترسناک از هر دو ویژگی بود. کنوانسیون به محل تردد مردانی تبدیل شده بود که نسبت به زنان خشونت ورزیده بودند یا بهانه‌ای برای خشونت خود مطرح می‌کردند. برای مثال، "دانا وایت" کارآفرین و رئیس سازمان یو اف سی (مسابقات قهرمانی مبارزه نهایی) که ترامپ را به عنوان استاد "کسب و کار مردان سرسخت" مورد تمجید قرار داده پیش‌تر در حال سیلی زدن به صورت همسرش هدف فیلمبرداری قرار گرفته بود.

"جی دی ونس" معاون ترامپ در سال 2021 میلادی زمانی که سناتور اوهایو بود زنان را به دلیل ترک کردن شوهران فحاش و پرخاشگر مورد سرزنش قرار داده و محکوم کرده بود.

"تاکر کارلسون" مجری سابق فاکس نیوز نیز در کنوانسیون ملی جمهوری خواهان سخنرانی کرد. او پیش‌تر استدلال کرده بود که تجاوز به دختران زیر سن قانونی اگر فرد متجاوز با آنان ازدواج کند چندان هم بد نیست و از قوانین محافظت دختران در مقابل تجاوز جنسی که از هویت قربانیان محافظت می‌کند گلایه کرده بود.

اگر رای دهندگان زن بیاموزند که جمهوری خواهان تا چه اندازه بر اساس توجیه خشونت جنسی اقدام می‌کنند بیش‌تر از ترامپ دور می‌شوند. اگر بایدن در رقابت باقی می‌ماند نمی‌توانست به موضوع خشونت جنسی علیه زنان بپردازد. او اگرچه از نویسندگان قانون خشونت علیه زنان در دهه 1990 میلادی بود، اما نشان داده بود که نمی‌تواند خشونت جنسی ترامپ را به موضوعی تعیین کننده تبدیل کند. او تلاش کرده بود از اصطلاح تجاوز جنسی برای توصیف رفتار ترامپ استفاده کند، اما مشکلات کلی بایدن در برقراری ارتباط مانع انتقال این پیام به مخاطبان شد.

بنابراین، هریس از طرح مسائلی که بایدن در بیان آن مشکل داشت دچار چالش نخواهد شد. بیش از آن خشونت جنسی مسئله‌ای است که هریس می‌تواند با سطحی از اقتدار در مورد آن صحبت کند کاری که بایدن و اکثر سیاستمداران مرد هرگز نمی‌توانستند انجام دهند. جنسیت هریس بخشی از آن موضوع است.

همان طور که هریس در مسیر کارزار انتخابات مطرح کرد کارش را در بخش جرایم جنسی در شهرستان آلامیدا در حوزه حقوق کیفری آغاز کرد. او سال‌ها وقت صرف صحبت درباره این مسائل دشوار در دادگاه کرد که نشان می‌دهد هنگام صحبت درباره خشونت جنسی تعادلی ماهرانه بین حساسیت و صراحت ایجاد می‌کند.

هریس داستان دوست دبیرستانی اش را تعریف می‌کند که به او گفته بود ناپدری اش او را مورد آزار جنسی قرار داده است. او می‌گوید به دوست اش گفته بود:" تو باید بیایی پیش ما زندگی کنیم". او می‌گوید پس از آن با مادرش تماس تلفنی برقرار کرد و مادرش گفت:" البته او باید بیاید پیش ما بماند". چنین مهارتی این امکان را برای هریس فراهم می‌کند کاری را انجام دهد که بایدن نتوانست انجام دهد: خشونت جنسی ترامپ و همدستی حزب جمهوری خواه با او در این زمینه را در کارزار مطرح کند. با این وجود، این توانایی فراتر از سرزنش ترامپ به خاطر خشونت شخصی اش اهمیت دارد.

ترامپ و تیم اش وحشت تمام عیار خود را از کناره گیری بایدن پنهان نمی‌کنند. آنان به دلایل زیادی می‌ترسند. کل کارزار انتخاباتی آنان را می‌شد در قالب جمله "بایدن خیلی پیر است" خلاصه کرد و اکنون این شخص ترامپ است که مرد مسن و نامنسجم در رقابت با هریس محسوب می‌شود. با این وجود، به نظر می‌رسد دلیل اصلی نگرانی آنان از هریس آن است که او می‌تواند استراتژی آنان برای جذب رای دهندگان مرد جوان را خنثی کند.

بدیهی است که کارزار ترامپ امیدوار بود بتواند پیام‌های زن ستیزانه را به گونه‌ای خاص به مردان جوان ارسال کند بدون آن که رای دهندگان زن متوجه آن شوند. اکنون هریس در این مورد مشکلی نخواهد داشت. او می‌تواند در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های خود یکی پس از دیگری به رای دهندگان زن یادآوری کند که ترامپ یک شکارچی جنسی است. هریس با پیشینه‌ای که دارد ممکن است در موقعیت بهتری نسبت به هر نامزد بالقوه دموکرات دیگری برای پیشبرد بحث درباره این موضوع باشد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (192 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (84 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (43 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (36 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (34 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (31 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (22 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (11 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر) مادر رهبر معظم انقلاب خطاب به همسر رهبری: تو چرا ساکتی، آه و ناله کن، چون تو همه ‌اش احساس راحتی می‌ کنی سیدعلی هم دلگرم می‌ شود و به دنبال این کارها می‌رود (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
(عکس) مانتو بلوچی و شلوار طلاکوب سحر دولتشاهی، همسر همایون شجریان، در کنار پژمان جمشیدی/ چقدر اصیل و زیباست
(ویدئو) صید ماهی غول پیکر از دریای خزر توسط ماهیگران ترکمنستانی
دختری که توانست دل ناصرالدین شاه را بدزدد/توصیف زیبایی شاه از دختر دلربا ++عکس
ابتکار خلاقانه مسعود پزشکیان با پوشش متفاوت در مراسم تنفیذ+عکس/ حماسه آفرینی در دانلود ورژن جدید...
مادری که در قبر زایمان کرد
(زنده) لحظه به لحظه با مراسم تنفیذ رئیس جمهور جدید
گزارش تصویری از حضور چهره های شناخته‌شده سینما و ورزش در مراسم ختم سعید راد/ از چهره متفاوت استاد پرستویی و علی پروین تا امین حیایی،مهراوه شریفی‌نیا و نفس بازغی
لوازم آشپزخانه سفید یا سیلور؛ کدام انتخاب بهتری است؟
چرا ترامپ از کاملا هریس می‌ترسد؟
یادی کنیم از فن کمر مازندرانی بهروز فریبا، خواهرزاده محسن تنابنده در سریال "پایتخت"، که روی رحمت پیاده کرد/ یه فن زد در حد المپیک پاریس و رحمتو ناکار کرد 🤣
شیائومی از خودروی 1500 اسب‌بخاری خود رونمایی کرد
(عکس) کد مورس همستر 7 مرداد+ آموزش دریافت یک میلیون سکه رایگان در برنامه فقط تا ساعت 22 امشب
یادی کنیم از درخشانترین بازی لیلا حاتمی در یک سکانس متفاوت عاشقانه که اشک هر بیننده‌ای رو درمیاره
(ویدئو) شاهکار هنرمندان شیرازی جانبخشی به یک تنه درخ خشکیده در 40 روز!/هنر نزد ایرانیان است و بس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌