دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چرا تسمه دینام خودرو بیرون می زند؟ 

جمعه، 17 آذر 1402
همه ما میدانیم که تسمه دینام خودرو یکی از اجزای حیاتیمی باشد.امروز میخواهیم در این مطلب از ساعد نیوز به بررسی علت بیرون انداختن تسمه دینام خودرو بپردازیم. با ما همراه باشید.

مشکل بیرون زدن تسمه دینام در اغلب خودروهایی با موتور XU7 که در سال 93 یا پیش از آن تولید شده‌اند، رخ می‌دهد. این عیب در خودرو به‌دلیل ضعف طراحی و کیفیت پولی و تسمه به‌وجود می‌آید و اگر تسمه بی‌کیفیت باشد یا دچار نخ‌زدگی و ترک شده باشد، معمولا در درازمدت با دَوَران بالا بیرون می‌زند.

علت بیرون زدن تسمه دینام چیست؟

  • علت بیرون انداختن تسمه دینام در خودرو به ‌دلیل عدم کیفیت پولی و تسمه می باشد.اگر تسمه بی‌کیفیت و تقلبی باشد دچار ترک یا پارگی می شود که معمولا در درازمدت با دوران بالا بیرون می‌زند.پس راه حل این مورد میتوانید با جایگزین کردن تسمه های اصلی بجای تقلبی قبل از این اتفاق جلوگیری کنید.

  • گاهی مشکل تسمه ها نمی باشد و بستگی به نوع رانندگی فرد دارد.پاره شدن تسمه دینام به دلیل عدم استفاده از دنده مناسب در سربالایی ها و در زمان عبور از موانع گاهی اتفاق می افتد.

اگر خودروی شما هم تسمه پروانه آن بیرون زده‌است، مطابق روال زیر آن را بررسی کنید:

  • ابتدا پایه پایینی نگهدارنده دینام و پایه پمپ هیدرولیک فرمان را چک کنید. اگر خراب بودند، باید آن‌ها را تعویض کرد. زیرا خرابی آن‌ها منجر به بیرون زدگی تسمه پروانه می‌شود.

  • در قدم دوم برای یافتن علت بیرون زدن تسمه مارپیچ دینام، باید به سراغ پولی سر میل‌لنگ بروید. خراب شدن این قطعه یا تاب برداشتن آن هم دلیلی برای بیرون زدن تسمه مورد بحث است.

سخن پایانی

پس درکل باید حواستان جمع باشد که علائم خرابی تسمه دینام نیز میتوان یکی از عوامل آن دانست.توجه کنید که علت بیرون انداختن تسمه دینام هیچ ارتباطی با صدای تسمه خودرو بصورت جیرجیر ندارد.استفاده از بهترین برند های تسمه میتواند برای این مورد توصیه شود البته اگر اصلی باشند.همچنین نگهداری تسمه در محیطی مناسب در طول عمر آن و کیفیتش بستگی دارد.توجه کنید تا قبل از علائم خراب شدن تسمه که سفت شدن فرمان،روشن نشدن چراغ باتری و داغ شدن موتور می باشد نیاز به کاری نیست انجام دهید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 06 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
نگاهی به بازیگران زن سینمای ایران با چادر مشکی+عکس/ از هدیه تهرانی و نیکی کریمی تا سحر دولتشاهی و الناز شاکردوست
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
(تصاویر) معماری منحصربه‌فرد و بینظیر خانۀ مکزیکی که با طبیعت یکی شده است/ آدم اینجا با این ویو و سرسبزی و اون دریاچه زیبا پیر نمیشه!
حیات وحش ؛ لحظات هیجانی نبرد حیوانات /مبارزه هزارپا با مارمولک و موش / موش غول پیکر اسیر هزارپا شد!!
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
حال بد پژمان جمشیدی لحظه بازی در سکانسی تلخ از فیلم بی بدن +فیلم/ پشت صحنه ای که برای اولین بار وایرال شد