دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

چرا و چگونه از همسر خود تعریف و تمجید کنیم؟ 

چهارشنبه، 30 شهریور 1401
اگر میخواهید ازدواج و رابطه عاطفی موفقیت آمیز و بلند مدتی را تجربه کنید و گرمای عشق و صمیمیت تبدیل به سردی ارتباط نشود ، باید نحوه تعریف کردن از همسرتان را بیاموزید که در این مقاله روش این کار را برای شما توضیح داده ایم.

تعریف از همسر و قدردانی از او یکی از فوت های کوزه گری در ازدواج موفق است. خوب هیچ کس از تعریف و تمجید بدش نمی آید. توجه کنید، کافی است یک تعریف کوچک از همسرتان کنید و آنوقت ببینید همسرتان چقدر شاد و خوشحال می شود. عده ای در تعریف از همسر خود استاد هستند و عده ای هم نمی توانند از کلمات تعریف و تمجید درست استفاده کنند. این دسته افراد اعتقاد دارند که عشق و علاقه باید در قلب زن و شوهر ها باشد. اما بدون دادن انرژی مثبت و ابراز عشق در کلام، هیچگاه نمی توان به آن رسید.

فواید تعریف از همسر

شاید برخی افراد بنا به تجربه ای که خودشان دارند یا حرفهایی که از اطرافیان شنیده اند تصور کنند تعریف کردن از همسر یا شریک عاطفی باعث پررو شدن او خواهد شد و به همین دلیل تمایلی به تعریف کردن از همسرشان ندارند. ولی باید توجه داشته باشید که تجربیات دیگران متناسب با موقعیت هایی است که خودشان در آن ها قرار گرفته اند و ممکن است به دلیل این باشد که در یک رابطه ناسالم گرفتار شده اند یا اشتباهات رفتاری داشته اند یا انتخاب اشتباه خودشان باعث شده به این تجربه نادرست برسند که تعریف کردن از همسر یا شریک عاطفی باعث پررو شدن او می شود. در نظر داشته باشید که تعریف کردن از همسر می تواند فواید زیادی برای زندگی مشترک داشته باشد و می تواند بر زندگی کودکان نیز اثر گذار باشد. در ادامه فواید این کار را برایتان باز گو می کنیم.

جلوگیری از افسردگی

باید بدانید که خانم ها بیش تر از آقایان دچار اختلالات روانی می شوند و این آمار در خانم های متاهل بیش تر از سایر خانم ها می باشد. در واقع هر زنی تعریف را دوست دارد و شما باید به همسرتان بیش تر توجه کنید و بیش تر از سایرین از او تعریف کنید. باید بدانید که اختلالات روانی نظیر افسردگی بستگی به نوع زندگی فرد دارد و اگر همسر شما بیش از حد تنها باشد ممکن است به این اختلال دچار شوند.

فهمیدن نقاط قوت

در نظر داشته باشید که با تعریف هایی که از همسرتان می کنید می بینید که آن ها بیش تر از گذشته سعی می کنند نقاط قوت خود را تقویت کنند. اگر شما به آن ها بگویید که چه مادر مهربانی است می توانید در روز های آینده ببینید که صبر و بردباری وی افزایش یافته است و کم تر از گذشته با فرزندان بحث می کند و کار های آن ها را راحت تر می بخشد.

نشان دادن حقیقت

برخی از افراد از اعتماد به نفس پایینی برخوردار می باشند. بهتر است از همسر خود تعریف کنید و جذابیت و زیبایی او را به او نشان بدهید. در نظر داشته باشید که می توانید با این کار از او تعریف و تمجید هم بکنید. در نظر بگیرید که این کار شما بی نتیجه نخواهد ماند و در نهایت به شما باز می گردد و در زندگی احساس رضایت بیش تری خواهید داشت. زیرا زندگی با یک فرد خوشحال و شاد بهتر از زندگی با یک فرد افسرده و غمگین می باشد.

نشان دادن اهمیت زندگی مشترک

در واقع با تعریف کردن می توانید به همسر خود نشان بدهید که به خاطر قابلیت ها و روح لطیف وی با او ازدواج کرده اید. برای این کار تقدیر و تشکر به تنهایی کافی نیست می توانمید به مناسبت های مختلف از او تعریف کنید و برایش کادو بخرید و به او بگویید که زندگی بی او بی معنا می باشد و هر لحظه ای که از شما دور است دلتان برایش تنگ می شود. با استفاده از تعریف کرن های واقعی می تواند برای زندگی مشترک شما بسیار مفید باشد.

معایب تعریف کردن از همسر چیست؟

تعریف کردن برای کسی که جنبه آن را ندارد اثر منفی خواهد داشت. شنیده اید می گویند هر چند نه زیادش خوب است و نه کمش. پس نباید در تعریف و تمجید خساست به خرج داد نه افراط کرد. افراط بیش از حد آن باعث می شود آن فرد انرژی خود را از دست بدهد و فکر کند خیلی بی مصرف است. پس نسبت به شخصیت و جنبه طرف مقابل خود از احساسات خود مایه بگذارید.

چگونه از همسر خود تعریف و تمجید کنیم؟

اصول و شرایط خاصی دارد. اول اینکه سعی کنید نکات مثبت همسرتان را در نظر بگیرید. پیدا کردن خوبی های همسر، مهارت خاص خودش را می خواهد. هر انسانی دارای نکات مثبتی است. پس سعی کنید برای تعریف کردن و شاد کردن همسرتان روی نکات زیر دقت کنید:

  • در تعریف و تمجید از نام کوچک همسرتان در کنار پسوند و پیشوند استفاده کنید. مردها از کلمه آقا خوششان می آید. خانم ها هم دوست دارند به آن ها بانو بگویند. کلماتی مثل عزیزم، گلم، مهربانم و عشقم و زندگیم بسیار کارگشاست.
  • دلایل تعریفتان را بگویید. مثلا بگویید به خاطر این رفتارت،یا انجام این کار خیلی خوشحالم و با تمام وجود ازت سپاسگذارم.
  • از ظاهر همسرتان تعریف کنید. مثلا یک روز که به خود می رسد به او بگویید بسیار زیبا شده اید. چهره و ظاهرت به من آرامش می دهد.
  • هر از گاهی به همسرتان بگویید که او را دوست دارید. روزی یک باز از جملات عاشقانه استفاده کنید.
  • در تعریف کردن خسیس نباشید.

در تعریف و تمجید از همسر از چه جملاتی استفاده کنیم؟

در تعریف از همسر عواملی چون :لحن تعریف و استفاده از کلمات، شرایط، رفتار بدن، زبان بدن، حدود و روابط، اندازه تعریف، تعداد دفعات تعریف، نقش بسیار مهمی دارد.به کار بردن جملاتی مثل ” تو برای من با همه فرق داری” ،” من عاشقت هستم”، ” تو خیلی خاصی” ،” جز تو کسی در قلبم نیست” ، ” قدردان زحماتت هستم” ، ” تو خیلی زیبایی” ، ” این لباس خیلی بهت می آید”، ” تو با هیچ کس قابل مقایسه نیستی” و جملاتی از این دست در تعریف و تمجید از همسر نقش مهمی دارد.

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که نباید در این کار افراط کنید و به همان اندازه ای که لازم است از یکدیگر تعریف کنید. باید بدانید که محبت کردن و تعریف کردن مانند غذا می ماند و باید به اندازه لازم این کار را انجام بدهید زیرا کم و زیاد بودن آن نمی تواند نتیجه خوبی برای شما و زندگی مشترکتان داشته باشد و ممکن است ایتن تعریف های اضافی باعث شود که شما در زندگی نادیده گرفته شوید و این برای شما ممکن است ناراحت کننده باشد و باعث افسردگی در شما شود.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان