چسب کاشت بولت (انکر شیمیایی) و کاربرد آن

  سه شنبه، 22 شهریور 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
چسب کاشت بولت (انکر شیمیایی) و کاربرد آن
در این مطلب قصد داریم در خصوص چسب کاشت بولت (انکر شیمیایی) و نحوه استفاده از آن برای شما عزیزان مطالبی را بیان کنیم . تا پایان مطلب همراه ما باشید.

چسب کاشت بولت (انکر شیمیایی) چیست؟

چسب کاشت بولت (انکر شیمیایی) تکنیکی برای اتصال میلگرد، راد، بولت و غیره به بتن و بسترهای مشابه است که انعطاف پذیری بیشتری نسبت به انکر مکانیکی فراهم می کند.یک انکر مکانیکی در بتن قرار می گیرد و پس از محکم شدن منبسط می شود. این انبساط باعث می شود تا انکر دیواره سوراخ را بگیرد و یک نگهداری فوق العاده قوی ایجاد کند. گرچه یک گزینه بسیار محبوب و اقتصادی است، اما محدودیت هایی وجود دارد.

کاشت بولت

مزیت چسب کاشت بولت چیست؟

با انکر شیمیایی، رزین به داخل سوراخ قبل از قرار دادن استاد تزریق می شود. با این کار، ماده شیمیایی به طور طبیعی تمام بی نظمی ها را پر می کند. بنابراین سوراخ را با چسبندگی 100٪ آب بندی می کند و با انکرهای مکانیکی، هر اندازه از پیش تعیین شده -طول (جاسازی) و قطر- محدودیت ظرفیت بار خاص خود را دارد. عمق جاسازی انکر شیمیایی عملاً نامحدود است، بنابراین می توانید برای افزایش ظرفیت بار، هر طول میله را در سوراخ قرار دهید. و اگر ترجیح می دهید از سوراخ با قطر بزرگ تر با میله ضخیم تر استفاده کنید، ظرفیت بار را دوباره افزایش می دهید. چسب های کاشت بولت (انکرهای شیمیایی) که با عنوان استادهای شیمیایی نیز شناخته می شوند. همچنین می توانند به سمت لبه بسترهای بتونی و از طریق بلوک سنگ تراشی قرار گیرند. منبسط نشدن یک میله نگهدارنده شیمیایی احتمال ترک خوردگی بتن اطراف را به شدت کاهش می دهد. این برای ایمن سازی نرده های نزدیک لبه، یا پله های بتونی و موارد مشابه بسیار خوب است. سرانجام، انکر شیمیایی (چسب کاشت بولت) به شما این امکان را می دهد تا در زمان باز بودن مواد شیمیایی، تنظیمات ناچیزی را در رابطه با تراز انجام دهید، درحالیکه انکر مکانیکی برای اصلاح عمق و زاویه، هر بار به یک سوراخ نیاز دارد تا با میلیمتر کامل سوراخ شود، قابل استفاده نیست.

موارد کاربرد کاشت بولت

  • تغییر و افزایش ابعاد فونداسیون ها با استفاده از چسب کاشت میلگرد در جداره های داخلی و خارجی فونداسیون موجود.
  • تبدیل فونداسیون های منفرد به نواری و نواری به گسترده با طرح توسعه فونداسیون با روش کاشت میلگرد.
  • تصمیم به افزایش ابعاد و تغییر نوع فونداسیون موجود در سازه های صنعتی نظیر سوله ها به جهت نصب ماشین آلات و تجهیزات صنعتی بر روی کف بتنی فونداسیون جدید در آینده.
  • تصمیم در خصوص توسعه پی های موجود به پی های عمیق با روش کاشت میلگرد جهت اجرای شمع و سرشمع ها جهت توزیع بار در عمق های بیشتر در پی.
  • نصب بولت ها با چسب کاشت میل گرد بر روی فونداسیون موجود جهت اجرای سازه های صنعتی نظیر سوله ها.
  • تصمیم به توسعه دیوارهای حائل بتنی موجود قدیمی و یا نیمه کاره با چسب کاشت میلگرد.
  • اتصال قطعات بتنی پیش ساخته و یکپارچه سازی با روش کاشت میلگرد.
  • سوراخ کاری و کاشت بولت برای تقویت صفحه ستون ها.
  • جابجایی ستون به دلیل اعمال تغییرات در نقشه های معماری و سازه.
  • تصمیم به افزایش تعداد طبقات و یا تغییر کاربری یک ساختمان از مسکونی به اداری و غیره.
  • تصمیم به ایجاد کنسول ها و طره بتنی جدید در سازه هایی چون ویلاها با چسب کاشت میلگرد در تراز طبقه.
  • احداث جان پناه های یکپارچه با اسکلت بتنی موجود با کاشت میلگرد های ریشه در کف بام ها.
  • افزودن دیوارهای برشی به ساختمانهای موجود در جهت تقویت و بهسازی لرزه ای سازه در آینده با روش کاشت میلگرد انتظار و ریشه در کف شالوده و تیر طبقات.
  • تقویت پای ستون های متصل به فونداسیون جهت جلوگیری از ایجاد برش پانچ سوراخ کنندگی در آینده با روش کاشت آرماتور.
  • نصب پلیت ها و ورق های فولادی بر روی جان و زیر تیر و ستون ها به جهت ساخت سیستم های دوگانه با بادبند فولادی با چسب کاشت میلگرد.
  • تصمیم به احداث دستک و توسعه تیرهای کنسولی توسط روش کاشت شیمیایی میلگرد.
  • ثابت سازی تاسیسات مکانیکی با روش کاشت بولت به دیوارها در مجتمع های بزرگ تجاری و بیمارستان ها.
  • بستن بازشوهای موقت در سطوح بتنی دال و دیوار از طریق روش کاشت میلگرد
  • اجرای دیوارهای جدید یا گسترش ساختمان های موجود
  • اتصال ستون ها به فونداسیون با روش کاشت میلگرد
  • اتصال اجزای طاقی شکل مانند بالکن ها، راه پله ها و دال های طره ای با سازه موجود از طریق روش کاشت میلگرد
کاشت بولت

نکته منفی چسب کاشت بولت

برای برخی از پیمانکاران نصب آن پپیچیده است و با عادت های نادرست نصب می تواند ظرفیت انکر را به خطر بیندازد. پیروی از روش های نصب صحیح بسیار مهم است. همچنین ممکن است گران تر از انکرهای مکانیکی در نظر گرفته شوند. با این وجود، این مقایسه درستی نیست زیرا هر دو اتصال دهنده اغلب برای کارهای متفاوتی استفاده می شوند، به خصوص در مورد تأمین نیازهای مهندسان.

نحوه استفاده از چسب کاشت بولت

چسب کاشت بولت به سطوح جامد، بار پذیر، تمیز و بتن خشک می چسبد. سطح باید دارای منافذ باز، زبر و ساختار مناسب باشد. قبل از استفاده از محصول باید سطح را از هرگونه آلودگی، چربی، رنگ، رطوبت، گرد و غبار و… پاک نمود. سپس به وسیله ی ابزار مناسب حفره مورد نیاز را ایجاد نموده و گرد و غبار ناشی از حفاری را با دستگاه های مکنده و یا برس موی کاملاً تمیز کرد. به هنگام تزریق محصول، سطوح داخلی می بایست به طور کامل خشک باشد زیرا هرگونه رطوبت حتی به مقدار کم سبب عدم چسبندگی خواهد شد. دو جزء A و B محصول را با نسبت دقیق و محاسبه شده در یک ظرف ریخته و با کمک همزن و یا مته برقی با دور پایین ۲۰۰ دور در دقیقه به مدت تقریباً دو دقیقه مخلوط نمود. تزریق و اعمال چسب به وسیله ی گان و یا به صورت شرّه ای با توجه به نوع بسته بندی می باشد و عمده بولت های کاشته شده به این روش پس از ۴۸ ساعت قابل بهره برداری است.

انواع چسب کاشت بولت

مانند تمامی محصولات موجود در صنعت ساخت و ساز چسب کاشت بولت نیز انواع مختلفی دارد. این محصول از نظر ترکیبات شیمیایی، مشخصات مکانیکی و کاربرد به سه دسته کلی تقسیم می شود:

  1. چسب کاشت میلگرد کپسولی
  2. چسب کاشت میلگرد کارتریجی
  3. چسب کاشت میلگرد حجمی

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد
دیگران می‌خوانند   
استوری عاشقانه و جذاب مونا کرمی از همسرش سپند امیرسلیمانی/ تابلوی دیواری چقدر خاص و شیکه+عکس عاشق‌ترین و رمانتیک‌ترین حیوانات جهان را بشناسید+عکس نگاهی به خانه جذاب و شیک عموپورنگ و ننه نقلی و رونمایی از عکس آتلیه‌ای زیباشون+عکس (ویدئو) نحوه درست کردن یک دسر خوشمزه آلمانی با توت فرنگی و شیر (عکس) تیپ و چهره جدید «بابا پنجعلی» سریال پایتخت در مراسم تولد ایرج طهماسب تمسخر و خنده های ارژنگ امیرفضلی از نحوه پر کردن چاله های خیابان در کانادا+ویدیو فال انبیاء روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 ماجرای باقلوای یزدی دستپخت مادربزرگ رهبر معظم انقلاب نقاشی 400 ساله‌ای که یک پادشاه را «عاشق» کرد التماس سگ به پاکبان برای نجات توله های گرفتارش در آب بی جواب نماند+ویدئو/ مهربانی مهم ترین اصل انسانیت است... شباهت بی حد و اندازه پسر خوشتیپ و جذاب دانیال حکیمی به آقای بازیگر/ خندیدنشون هم کپی همدیگه هست+عکس تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار
منتخب روز