دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

چطور بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟ 

سه شنبه، 25 شهریور 1399
واتس اپ یکی از اپلیکیشن‌های محبوب پیام رسان در موبایل و تبلت های هوشمند است که در این مقاله قرار است در مورد هک شدن واتساپ صحبت کنیم و راه‌هایی را نیز برای رفع هک واتساپ بیان کنیم.

چگونه بفهمیم واتساپ ما هک شده است؟

همانطور که می دانیم مسنجر WhatsApp محبوب ترین برنامه پیام رسانی برای گوشی های هوشمند و رایانه های شخصی است. میلیون ها کاربر روزانه از این برنامه برای مکالمات آنلاین استفاده می کنند. این همچنین بدان معنی است که روزانه تعداد زیادی تلاش برای هک کردن انجام می شود. همه فکر می کنند چگونه چت های واتساپ خود را تضمین کنند.

آیا از اینکه امنیت حساب WhatsApp شما تأمین شده است نگران هستید خوب است بدانید که می توانید با رعایت آموزش داده شده در این مقاله به راحتی از حساب WhatsApp خود محافظت کنید.

دمای گوشی هوشمند

اگر دمای تلفن هوشمند شما بیش از حد گرم می شود. اغلب اوقات ، برنامه های قوی که در پس زمینه تلفن شما اجرا می شوند باعث گرم شدن گوشی می شوند و مطمئناً ، این می تواند باعث جاسوسی شود.

افزایش مصرف باتری

اگر باتری گوشی هوشمند شما فقط با رها کردن آن روی داده های تلفن همراه یا وای فای خیلی سریع تخلیه می شود ، احتمال وجود یک نرم افزار جاسوسی بدون اطلاع تان در تلفن هوشمند شما وجود دارد.

در کنار علائم هک شدن واتساپ فوق ، سایر روش هایی که ممکن است امنیت برنامه واتساپ را به خطر بیندازد به شرح زیر است:

  • واتساپ وب
  • استخراج پیام ها
  • برنامه های جاسوسی

واتساپ وب

واتساپ وب ویژگی جدید واتساپ است و این ویژگی به شما کمک می کند تا به حساب واتساپ خود در رایانه دسترسی پیدا کنید. شما باید کد QR را از طریق تلفن همراه اسکن کنید ، سپس می توانید به راحتی در زمان واقعی به حساب واتساپ خود بر روی رایانه دسترسی پیدا کنید. همچنین می توانید با استفاده از این برنامه با نام "Whatscan For WhatsApp Web" به حساب Whatsapp در تلفن همراه خود دسترسی پیدا کنید. این برنامه به شما کمک می کند تا به حساب واتساپ خود در چندین تلفن هوشمند دسترسی پیدا کنید ، فقط کافی است که کد QR را از حساب واتساپ اصلی اسکن کنید.

راه حل

ورود به سیستم واتساپ را از حساب اصلی Whatsapp خود بررسی کنید. اگر دستگاه غیرمجاز را در آنجا یافتید ، فقط تمام دستگاههای غیرمجاز را از واتساپ وب حذف کنید. با حذف همه دستگاه ها ، می توانید از این هک واتساپ محافظت کنید.

استخراج پیام ها

هکرها از این تکنیک برای کپی کردن پیام های واتساپ از دستگاه و ایمیل خود در شناسه ایمیل دیگر استفاده می کنند. آنها می توانند با کپی کردن برخی از فایلها از پوشه واتساپ ، همه پیام های واتساپ شما را به راحتی بخوانند.

راه حل

از برنامه Locker در واتساپ و تلفن خود استفاده کنید. با استفاده از قفل برنامه می توانید هر برنامه یا تلفن را قفل کنید. بنابراین وقتی هکر سعی خواهد کرد که پرونده های ذخیره شده را از My Files کپی کند ، او ابتدا باید تلفن شما را که قبلاً توسط شما قفل شده است ، را باز کند که در این صورت دسترسی نخواهد داشت.

برنامه های جاسوسی

هر کسی با استفاده از برنامه های جاسوسی می تواند تلفن و واتساپ شما را به راحتی هک کند.

راه حل

همیشه بررسی کنید که آیا برنامه ناشناخته ای روی تلفن شما ذخیره شده است یا خیر. واتساپ اکنون ویژگی تأیید صحت دو مرحله را فعال کرده است. واتساپ همانطور که می دانیم بسیار محبوب است اما هکرها نیز هر روز تلاش می کنند تا نقطه ضعف خود را بدست آورند. بنابراین شما باید هنگام استفاده از واتساپ بیشتر آگاه باشید.

دانستن همه این مطالب ، به شما کمک می کند تا بتوانید علائم هک شدن واتساپ را بشناسید ، در ادامه نیز می خواهیم روش هایی را برای افزایش ایمنی واتساپ معرفی کنیم.

روش های ایمن سازی واتساپ

هر کدام از موارد زیر می تواند یک راه برای هک شدن واتساپ شما باشد ، در کنار شناسایی علائم هک شدن واتساپ ، اگر می خواهید حساب واتساپ خود را ایمن کنید ، مراحل زیر را انجام دهید :

شماره 1 - Whatsapp را قفل کنید

ویژگی صفحه نمایش قفل دستگاه برای محافظت از واتساپ کافی نیست. بنابراین برای امنیت بیشتر باید واتساپ خود را قفل کنید. Whatsapp هیچ حالت قفل را ارائه نمی دهد ، بنابراین شما باید برای قفل کردن Whatsapp برنامه های جانبی را نصب کنید تا از هک شدن چت های واتساپ جلوگیری کنید.

شماره 2 - تلفن خود را با کسی به اشتراک نگذارید

نباید تلفن خود را با افراد غریبه به اشتراک بگذارید زیرا هر کسی می تواند یک برنامه را در تلفن همراه شما نصب کند تا داده های تلفن همراه یا واتساپ شما را هک کند.

شماره 3 - برنامه ها را از منابع غیرمجاز یا ناشناخته نصب نکنید

همیشه برنامه ها را از فروشگاه بازی Google نصب کنید. لطفاً قبل از نصب بر روی تلفن خود ، جزئیات برنامه نویس ، رتبه بندی ، بررسی هر برنامه را بررسی کنید.

شماره 4 - از Wifi ناشناس یا رایگان استفاده نکنید

شما نباید از وای فای ناشناخته یا عمومی استفاده کنید زیرا هر کسی می تواند با استفاده از اتصال wifi به راحتی اطلاعات تلفن همراه شما را هک کند.

شماره 5 - همیشه از واتساپ خارج شوید

وقتی در هر دستگاهی در واتساپ وارد شدید ، باید از آن دستگاه خارج شوید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟