چطور در هر زمان از شبانه‌روز، بدون قطعی موجودی حساب بگیریم و یا کارت به کارت کنیم؟

  یکشنبه، 13 اسفند 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور در هر زمان از شبانه‌روز، بدون قطعی موجودی حساب بگیریم و یا کارت به کارت کنیم؟
آیا در تلاش برای گرفتن موجودی کارت هستید؟ می‌خواهید با روش‌های سریع کارت به کارت آشنا شوید؟ به‌نظر شما، می‌توان این اقدامات را بدون مراجعه به بانک یا دستگاه‌های خودپرداز انجام داد؟

تلفن‌های همراه، هر روز بیشتر از قبل در ساده‌سازی کارها به ما کمک می‌کنند. خریدهای اینترنتی، پرداخت قبوض و کارهای بانکی مانند گرفتن موجودی کارت یا انتقال وجه، همگی با استفاده از موبایل امکان‌پذیر هستند. به همین دلیل، شناخت نحوه انجام این امور، در تسریع فرایندهای روزمره شما تاثیر پررنگی دارند.

استعلام موجودی و انتقال وجه در گذشته به چه صورت بود؟

یکی از اموری که بیشترین استفاده را بین مشتریان بانکی دارد و در زندگی روزمره هم به‌شکل عمیقی اثرگذار هستند، گرفتن موجودی کارت و انتقال وجه است. اگر دقیق‌تر به این قضیه نگاه کنید، می‌بینید که حقوق و دستمزد همه ما در بستر همین انتقال، به حساب‌مان واریز می‌شود یا در خریدهای اینترنتی و پرداخت قبض، همه ما به‌نوعی با فرایند کارت به کارت سروکار داریم.

روش‌های سنتی به این صورت بود که افراد برای گرفتن موجودی و انتقال پول به حساب مقصد، فقط باید به شعب بانکی مراجعه می‌کردند. کمی بعد، دستگاه‌های خودپردازی که امروز در خیابان‌ها می‌بینید، روی کار آمدند. البته استفاده از عابربانک‌ها همچنان کاربرد دارد. به‌خصوص برای کسانی که هنوز تن به قابلیت‌های تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند و دنیای اینترنت ندادند.

روش‌های گرفتن موجودی کارت و انتقال وجه به صورت آفلاین و از راه دور

با اینکه استفاده از کدهای USSD بعداز فراگیرشدن اینترنت، کارایی خاصی ندارد، اما هنوز هم بانک‌هایی وجود دارند که به‌واسطه این کدها، امکان انتقال وجه را فراهم کرده‌اند. استفاده از کدهای دستوری، نیاز به نصب برنامه خاصی ندارد و اینترنت هم نمی‌خواهد.

برای اینکه امکان استفاده از سرویس‌های USSD را داشته باشید، باید کارت بانکی‌تان را در سامانه پیوند بانک مرکزی تعریف کنید. بااین‌اوصاف، استفاده از کدهای دستوری هم پیچیدگی‌های خاصی دارد. به‌خصوص در عصر مدرن که انسان‌ها به‌دنبال کشف آسان‌ترین و سریع‌ترین روش‌ها هستند.

دستگاه کارتخوان

گرفتن موجودی کارت و انتقال وجه در سریع‌ترین زمان با روش‌های آنلاین

اکثر ما هر روز، با روش‌های مختلفی انتقال وجه را انجام می‌دهیم. زمانی که از تاکسی‌های اینترنتی استفاده می‌کنیم. برای خرید به فروشگاه می‌رویم یا می‌خواهیم قبض‌هایمان را پرداخت کنیم، گزینه‌های زیادی سر راهمان قرار می‌گیرند. در واقع، روش‌های مختلفی برای انتقال وجه پیش‌بینی شده است تا سیستم بانکی بتواند پاسخگوی همه طیف‌های کاربری باشد.

حالا اگر شما به‌دنبال روشی سریع‌، ایمن، ارزان و قابل اعتماد هستید، ما انتقال وجه به‌صورت آنلاین را پیشنهاد می‌دهیم. مثلا شما به‌عنوان صاحب یک کسب‌وکار، نمی‌توانید حقوق نیروها را با روش‌های سنتی مراجعه به بانک و دستگاه خودپرداز یا حتی سروکله‌زدن با کدهای دستوری واریز کنید. این روش‌ها هم زمان زیادی از شما می‌گیرند و هم در زندگی پیشرفته امروز، دیگر جایی بین ما ندارند.

روش‌های آنلاین گرفتن موجودی کارت و انتقال وجه با موبایل

برای انتقال وجه در دنیای اینترنت، باید سراغ درگاه‌های پرداخت اینترنتی رفت. آن‌ها رابط قدرتمندی بین فروشندگان محصولات اینترنتی و مشتریان هستند. روش‌های آنلاین کارت به کارت با موبایل، تنوع بی‌حدومرزی دارند. شاید برخی افراد بخواهند از سامانه‌هایی مانند شتاب، ساتنا و پایا استفاده کنند و گروهی دیگر هم اپلیکیشن‌های مالی را ترجیح دهند.

در واقع، هرکسی برحسب سلیقه و دانش عملکردی خود، یکی از این روش‌ها را انتخاب می‌کند. البته نظر ما این است که اپلیکیشن‌های بانکی، خدمات خود را به‌شکلی ساده‌تر و سریع‌تر ارائه می‌دهند. شما با این نرم‌افزارها، می‌توانید یک بانک کوچک را همه‌جا با خود حمل کنید و در هر ساعتی از شبانه‌روز به سرویس‌های آن دسترسی داشته باشید.

کارمزد گرفتن موجودی کارت چقدر است؟

بد نیست بدانید که کارمزد خدمات بانکی، یکی از اصلی‌ترین منابع درآمدی بانک‌ها هستند. بنابراین، شما درازای خدمات الکترونیکی که دریافت می‌کنید، مبلغی به‌عنوان کارمزد از حساب‌تان کسر می‌شود. درحال‌حاضر، هزینه دریافت موجودی تمام کارت‌ها 144 تومان است. فرقی ندارد که استعلام را از درگاه‌های مجازی و اینترنتی انجام داده باشید یا دستگاه‌های کارت‌خوان. درهرصورت، ملزم به پرداخت این هزینه هستید.

کارمزد انتقال وجه با روش‌های آفلاین و آنلاین

کارمزد انتقال وجه، به مبلغ انتقالی بستگی دارد و باتوجه به آن تغییر می‌کند. در جدولی که برایتان رسم کردیم، می‌توانید میزان کارمزد هر تراکنش کارت به کارت را با توجه به هزینه انتقالی آن مشاهده کنید.

مبلغ انتقالی

کارمزد

تا یک میلیون تومان

600 تومان

یک تا 2میلیون تومان

840 تومان

2 تا 3میلیون تومان

1080 تومان

3 تا 4میلیون تومان

1320 تومان

4 تا 5میلیون تومان

1560 تومان

5 تا 6میلیون تومان

1800 تومان

6 تا 7میلیون تومان

2040 تومان

7 تا 8میلیون تومان

2280 تومان

8 تا 9میلیون تومان

2520 تومان

9 تا 10میلیون تومان

2760 تومان

سقف کارت به کارت در اپلیکیشن و بانک‌‌ها

زمانی که از کارت به کارت صحبت می‌کنیم، منظور ما 2 نوع انتقال وجه است. کارت به کارت بین 2 حساب در یک بانک که انتقال درون‌بانکی گفته می‌شود و دیگری هم تبادلات مالی بین 2 بانک مختلف که به آن انتقال شتابی می‌گویند.

در نظر داشته باشید که بانک مرکزی با هدف مبارزه با پول‌شویی و سفته‌بازی در سیستم بانکی کشور، محدودیتی را در انتقال وجه روزانه برقرار کرد که انتقال بیشتر از آن، جایز نیست. سقف کارت به کارت در سال 1403 به نوع روش انتخابی و بانک و موسسه اعتباری دارد. اما به‌طور کلی، محدودیت انتقال وجه به‌صورت روزانه، حداکثر 10میلیون تومان است.

محدودیت 10میلیون تومان، زمانی اعمال می‌شود که شما از دستگاه‌های عابربانک استفاده کنید. اگر قصد انتقال وجه بیش از این مقدار را دارید، می‌توانید با حضور در بانک یا استفاده از اپلیکیشن‌ها، این عملیات را انجام دهید. البته ناگفته نماند که سقف محدودیت سایر اپلیکیشن‌ها هم بسته به نوع آن‌ها متغیر است.

دریافت موجودی در کسری از ثانیه

درحال‌حاضر، انجام عملیاتی مانند گرفتن موجودی کارت و انتقال وجه، پیچیدگی‌های سابق را ندارد. نه مجبورید به بانک بروید و با پرکردن فرم یا معطلی در صف انتظار، وقت‌تان را هدر دهید و نه مجبورید وقت‌وبی‌وقت برای مراجعه به عابربانک‌ها شال‌وکلاه کنید.

تکنولوژی برای همین روزها ساخته شده است تا شما بتوانید درحالی که روی تخت‌تان دراز کشیده‌اید یا مشغول دغدغه‌های دیگری هستید، فقط چند ثانیه از وقت‌تان را صرف استعلام موجودی حساب و انتقال وجه کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (169 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (95 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (84 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (74 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (62 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (54 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (48 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (48 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (41 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (39 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (39 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (38 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (38 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
منتخب روز   
تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه سکانسی فراموش نشدنی از سریال عاشقانه شهرزاد / وقتی شهرزاد و قباد برای اولین بار باهم تفاهم دارن (عکس) تصویری معنادار از تکیه رهبر انقلاب بر اسلحه هنگام سخنرانی / علی به وقت حماسه عصا به دست نمی‌گیرد ...