تلویزیون می تواند عنصر گم شده دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما باشد، البته این وسیله بهتر است در اتاق خواب مستر مورد استفاده قرار بگیرد و فکر این که این عنصر را در اتاق کودک قرار دهید را از سر بیرون کنید.

نیم ست های شیک در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

یک نیم ست شیک و زیبا می تواند دکوراسیون داخلی اتاق خواب شما را از یک نواختی نجات دهد و به آن هیجان و زیبایی و چهره ای نو ببخشد. تصمیم با خود شما است که این نیم ست ها چه سبکی باشند. از مبلمان های راحتی باشند یا سبکی دیگر داشته باشند.

طراحی جکوزی در دکوراسیون داخلی اتاق خواب

حتما شما هم از این ایده تعجب کرده اید. ولی باور کنید که ایده جکوزی در اتاق خواب شدنی است. عکس بالا اتاق خوابی را به شما نشان می دهد که طراحی و اجرا شده است و میبینید که به راحتی یک جکوزی زیبا هم در آن اجرا شده است. پس شما هم می توانید یک جکوزی در اتاق خواب خود داشته باشید. پیشنهاد می کنم مطلب جکوزی خانگی و یک آب تنی هیجان انگیز در منزل را بخوانید تا بهتر بتوانید در موردش تصمیم بگیرید.

چگونگی چیدمان وسایل اتاق خواب

داشتن فضای کافی در طراحی دکور اتاق خواب، خصوصا وقتی فضا کم است بسیار اهمیت دارد. اگر اتاق خواب شما کوچک است می توانید با چیدمان مناسب، بهترین دکوراسیون را برای اتاق خواب خود انتخاب کنید و مکانی دنج و رویایی برای خود بسازید. سؤالي كه ممكن است پيش بيايد اين است كه چطور می توان اين كار را به درستی انجام داد؟

نکاتی برای چیدمان صحیح اتاق خواب

اتاق خواب شما دارای پنجره های بزرگی است؟ با استفاده از پرده مناسب، چیدمان وسایل را به گونه ای انجام دهید که تخت خواب شما در نقطه کانونی نورپردازی پنجره در طول روز قرار گیرد.

اگر چیدمان اتاق خواب به گونه ای باشد که به فرد احساس اضطراب و پریشانی بدهد از هدف دور شده ایم. چیدمان نامناسب وسایل و شلوغی و بی نظمی هارمونیک در اتاق خواب موجب برهم خوردن تمرکز می شود. پس نظم و خلوتی اتاق را حفظ کنید.

به مقیاس یا اسکیل توجه کنید. در اتاق خواب کوچک به جای خرید تخت خواب های چوبی بزرگ می توان از تخت خواب های فلزی کوچک استفاده کرد. تخت هایی که سرتخت بزرگی دارند فضای زیادی از اتاق خواب را اشغال می کنند و به هیچ وجه مناسب اتاق های نقلی و آپارتمانی نیستند.

تصویر

وسایل چند منظوره در اتاق خواب

امروزه برای چیدمان وسایل اتاق خواب، تخت ها و وسایل چند منظوره ای در بازار عرضه شده اند که به نام مبلمان تاشو شناخته می شوند. وسایل چند منظوره معمولا قابلیت جمع شدن و تغییر شکل جهت تغییر کاربرد دارند مثلا پس از پایان زمان استراحت می توان تخت را به کاناپه تبدیل یا آن را به سمت دیوار جمع کرد.

قفسه و شلف در اتاق خواب

دیوارها یا قفسه های کوتاه و کم عرض برای قرار دادن وسایل شخصی می تواند استفاده شود. با میزهای آرایش یا دراورهای بزرگ فضای اتاقتان را کوچک و تنگ نکنید، وسایل خود را تا جایی که امکان دارد در قفسه، شلف و کمد بچینید و از چیدن آن بر روی میز در معرض دید و یا دور تا دور اتاق خود داری کنید.