ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل بد خواب شدن و بی خوابی زنان در دوران بارداری

  چهارشنبه، 08 خرداد 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
دلایل بد خواب شدن و بی خوابی زنان در دوران بارداری
شما برای بدخلقی در دوران بارداری بخشیده می‌شوید. در هر حال شما دارید یک چیز زیبایِ مهم را حمل می‌کنید. ممکن است به خودتان بیایید و نصف شب به اتفاقات بدی فکر کنید که ممکن است بیفتد. سعی کنید این فکرها را از خودتان دور کنید. مثبت فکر کنید، فکرهای منفی را پس بزنید و استرس کم‌تری به‌خودتان وارد کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، وقتی باردارید مردم مدام بهتان می‌گویند تا می‌توانی بخواب. دلیلش این است که نمی‌دانند هیچ‌کس نمی‌تواند در دوران بارداری بخوابد. البته به‌جز سه ماه اول؛ آن دوران تنها کاری که می توانید بکنید خوابیدن است. اما به محض تمام شدن سیزده هفته ابتدایی باید انتظار داشته باشید تا به‌دنیا آمدن بچه‌تان مدام بیدار باشید. عوامل زیادی باعث نخوابیدن می‌شوند. اگر نشانه‌های جسمی بارداری بیدار نگه‌تان ندارد، ذهن‌تان در این دوران این‌قدر درگیری دارد که خوابیدن را محال کند.

عوامل کم‌خوابی زنان باردار

1. دستشویی رفتن

حتی اگر در طول روز هیچ نرمشی نکنید احتمالا با بارها رفت و برگشت به دستشویی سهم نرمش روزانه را جبران می‌کنید. احتمالا در طول شب هم حدود پانزده بار احتیاج به دستشویی رفتن دارید و این برای یک خواب ناراحت دلیل کافی‌ای به نظر می‌رسد.
هر بار که از دستشویی برمی‌گردید مدل دیگری دراز می‌کشید و همین مثانه‌تان را تشویق می‌کند تا احساس چند قطره کوچک ادرار داشته باشید و دوباره بلند شوید و دستشویی بروید.

2. آکروباتیک

همین که احساس کنید بچه‌تان حرکت کرده دیگر نمی‌خوابید. این لگدها وقت خواب بیشتر می‌شوند و اجازه نمی‌دهند به چیز دیگر توجه کنید. البته احساس شیرین بزرگ‌ شدن و حرکت بچه‌تان در وجودتان این بیدار شدن شبانه را زود از یادتان می‌برد.

3. لیست کارهای شخصی‌تان

بارداری برنامه‌های زیادی دارد. احتمالا لیست بلند بالایی از خریدها دارید تا برای فرزندتان انجام دهید. به‌علاوه‌ی کارهای زیادی که باید در خانه انجام بدهید و کارهایی که قبل از شروع مرخصی‌تان باید در محل کارتان سروسامان بدهید.
فقط خواندن لیست کارها خسته‌کننده است چه برسد به تیک‌ زدن تک‌تک‌شان. احتمالا شب‌ها به خودتان می‌آیید و متوجه می‌شوید دارید راجع به لیست کارهایتان فکر می‌کنید. سعی کنید برنامه‌ریزی واقع بینانه‌ای داشته باشید و از سپردن کارها به خانواده و دوست نزدیک‌تان نترسید.

4. تولد بچه

اگر راجع به داستان‌های ترسناکی که دوستا‌نتان راجع به به‌دنیا آوردن بچه‌هایشان تعریف کرده‌اند فکر می‌کنید احتمالا کار سختی برای رهایی از این فکر و خیال‌ها‌ی شبانه داشته باشید.
استرس و اضطراب معمولا خواب افراد را کم می‌کند اما وقتی باردارید باید سعی ‌کنید با وجود تمام این استرس‌ها بخوابید.

5.اگر نتوانم شیر بدهم چه؟

اگر تصمیم دارید از شیر خودتان به بچه بدهید احتمالش هست که شب و نصف شب به این فکر کنید که اگر نتوانستید چه؟ این نگرانی قابل‌درکی است اما واقعیت این است که فقط درصد کمی از زن‌ها از نظر فیزیکی قادر به شیر دادن به بچه‌شان نیستند.
می‌توانید شانس موفقیت‌تان را با مطالعه راجع به شیردهی بیشتر کنید. می‌توانید دنبال کمک بگردید و شیردهی موفقی داشته باشید خصوصا چند هفته‌ اول که سخت‌ترین دوران شیردهی است.

6. اگر برای مادر شدن مناسب نباشم چه؟

با خودتان می‌گویید خودخواهید، عاشق خوابیدنید و یکی دیگر از گیاهان خانه را این هفته نابود کرده‌اید. چطور می‌توانید وظیفه‌ مادری را انجام دهید؟ قضاوت کردن سرسختانه خود کار راحتی است خصوصا سه‌صبح و بدون لحظه‌ای خواب. نگران نباشید، شما مادر فوق‌العاده‌ای می‌شوید. همین که ساعت سه صبح نگران این مسئله هستید خودش گواه خوب بودن شما است.

7. اگر از مادر شدن لذت نبرم چه؟

شما می‌توانید تا ابد بیدار بمانید و به تمام المان‌های عدم جذابیت مادر شدن فکرکنید. هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد پوشک کثیف بچه عوض کند یا هر ساعت با صدای فریاد یک بچه صورت‌سرخ که شیر می‌خواهد بیدار شود. اما این همه‌‌ داستان نیست. شما می‌توانید روی مبل لم بدهید و بچه‌تان روی سینه‌تان آرام خوابیده باشد. می‌توانید بچه‌تان را به خنده بیندازید و چیزهای جدید به او یاد بدهید.

8. اگر اتفاق بدی بیفتد چه؟

شما برای بدخلقی در دوران بارداری بخشیده می‌شوید. در هر حال شما دارید یک چیز زیبایِ مهم را حمل می‌کنید. ممکن است به خودتان بیایید و نصف شب به اتفاقات بدی فکر کنید که ممکن است بیفتد. سعی کنید این فکرها را از خودتان دور کنید. مثبت فکر کنید، فکرهای منفی را پس بزنید و استرس کم‌تری به‌خودتان وارد کنید.

9. اگر بچه‌ام دوستم نداشته باشد یا با من جور نشود چه؟

احتمالا این یکی از ترس‌های پنهان اکثر زنان باردار است. اگر بچه‌تان دوست‌تان نداشته باشد چه؟ اگر فکر کند شما مادر افتضاحی هستید و همیشه دنبال مادر دیگری باشد چه؟ اگر فکر کند که شما خسته‌کننده‌ یا سخت‌گیرید چه؟ نکته‌ مهمی که نباید فراموش‌تان بشود این‌ است که فرزند شما هیچ‌وقت مادر دیگری نداشته. اصلا نمی‌داند کاری که شما می‌کنید خوب است یا بد. حتی اگر غرغرو و بی‌حوصله باشد باز شما را دوست دارد.

10. خواب‌های مزخرف

یکی از عجیب‌ترین چیزها در دوران بارداری خواب‌های زنان باردار است. کافی است چند ساعتی بخوابید و عجیب‌ترین تصاویری که ممکن است را در خواب ببینید که اکثرا مربوط می‌شود به جا گذاشتن بچه‌تان جایی. نگران نباشید این‌ها فقط خواب‌های مزخرف دوران بارداری است و فقط چند ساعتی ذهن‌تان را مشغول می‌کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (458 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (125 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (107 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (34 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (32 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر)
دیگران می‌خوانند   
روبوسی عاشقانه و دلنشین مهدی و محمد سلوکی با پدرشان سر میز شام+عکس/ همیشه لبتون خندون هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه دریافت انواع خدمات حقوقی از مریم جلالی رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس رونمایی از ژست و تیپ بامزه پارسا پیروزفر، مولانای فیلم مست عشق در اول دبستان/ چه چهره جذاب و معصومی+عکس طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی هنرنمایی بامزه مادر خوش ذوق در ثبت اولین عکس از نوزادش/ فک کنم میخواد بچه شو بخوره+ عکس خلاقیت خنده دار وانتی پیاز و سیب زمینی فروش در خواستگاری از دختر موردعلاقه اش با حلقه ازدواجِ ساخته شده از پیاز+عکس/ همین اول کار اشکشو درآوردی😂 فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه! توضیحات محمدجواد ظریف درباره تحصیلات و شغل فرزندانش+عکس/ از عروس دکتر تا دختر طراح/ همگی در تهران هستن نگاهی به خونه زندگی لوکس و دلباز فریبا نادری با شومینه و دیوارکوب های خاص +عکس / پری سیمای ستایش خوش سلیقه س! نگاهی به ماشین لوکس و هوش پران هانده ارچل/ کیمیا خاتون مست عشق چقدر لاکچریه+عکس عرض ارادت حسین رضا زاده به آقای رئیسی پس از بستری شدنش در بیمارستان/ لاغری باورنکردنی آقای ورزشکار +عکس شباهت بی حد و اندازه هادی چوپان به مادرش/ چهره دلنشین پدر قهرمان بدنسازی جهان+عکس رونمایی از کارت عروسی دختر آیت‌الله طالقانی در سال 47 +عکس قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود نگاهی به تخت خواب نوزادی شیک دختر زیبای مهران غفوریان/ چه فرشته کوچولوی ناز و دلبری+عکس پسر واقعی سارا والیانی بازیگر نقش آسیه در گیلدخت / یک پسر زیبا و دوست داشتنی تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس سابمیت مقاله چیست؟ چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان قهر کردن «شهربانو منصوریان» در مراسم تجلیل از مدال‌آوران+فیلم تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد مراحل اکسپت مقاله تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد هزینه چاپ یک کتاب خلاقیت منحصربفرد آرایشگر خوش ذوق در تبدیل موی مشتری به سبد میوه حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای شینیون در سطح خاورمیانه😂 سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند ماشین سواری خنده دار شهاب حسینی با رنوی طوسی داغون در اوج شهرت/ تو خیابون فرشته تهران خاموش شد!+ویدیو نگاهی به خونه زندگی لوکس و تجملاتی بهنوش بختیاری با رونمایی از میز مفصل غذا و میوه برای مهمانان+عکس/ سلیقه‌ش حرف نداره👌 تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: من معلم بودم هر سال هم 100 درصد قبولی میدادم الان که بچه ها رو میبینم یا معتادن یا تو زندان😅 +فیلم مراحل چاپ کتاب نحوه تبدیل پایان نامه به کتاب
تیتر امروز   
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس
تعیین زمان دقیق برای اعلام نتایج آزمون ارشد
تسهیلات ویژۀ بنیاد نخبگان برای دانش‌آموزان مدارس سمپاد
سلاخی هولناک دختر 21 ساله به دست پدر خشمگین/ به طور نامحسوس دخترم رو تحت نظر گرفتم و دیدم که افراد ناشناسی به خانه‌اش رفت و آمد دارند
مرد 62 ساله آلمانی که 217 بار واکسن کرونا زده !!!
ماجرای خنده دار قضای حاجت ناصرالدین شاه در سفر به فرانسه!
قتل یکی از مدیران شهرداری به دست همسرش
جزئیاتی از پرونده مرگ بلاگر معروف مشهدی
واکنش چمران به ودیعه میلیاردی به برخی مدیران شهرداری تهران
جاساز مواد در معده برای فروش در زندان
«آنجلینا جولی» موی خود را برای این دختر دانشجوی آمریکایی قیچی نمی‌کند؟+تصاویر