ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل بی علاقه بودن به ازدواج

  جمعه، 25 مهر 1399   زمان مطالعه 9 دقیقه
دلایل بی علاقه بودن به ازدواج
از دلایل ترس از ازدواج می‌توان به ترس از شکست عشقی، ترس از دست دادن خواسته ها یا ترس از نداشتن احساس خوبی از رابطه اشاره نمود. گاهی ترس از ازدواج و شروع رابطه، ما را مضطرب و نگران می‌کند و توانایی ما در ایجاد رابطه ، حفظ رابطه و پیشرفت در رابطه را سلب می‌کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، وقتی صحبت از مسئله ازدواج به میان می آید بسیاری از افراد تصور می کنند که خواستار مقوله ازدواج هستند ولی آن چه که در واقعیت وجود دارد این است که یا برای آن آمادگی کافی ندارند و یا اهداف شان با آن همسویی ندارد. البته این گفته بدان معنا نیست که افراد فاقد این شرایط، نباید ازدواج کنند، بلکه برای داشتن یک همکاری موفق و لذت بردن از مزایای کامل ازدواج، فداکاری و رشد بسیار مورد نیاز است.

برخی از دلایل ممکن است مانع شما برای قبول فرآیند ازدواج شوند، گاهی مشکلاتی همچون اختلالات هویت جنسی، انحرافات جنسی، اختلالات هورمونی، افسردگی و ... و گاهی عدم آگاهی نسبت به مهارت های مقابله با مشکلات و سختی های احتمالی دوران ازدواج، موجب ترس و استرس شدید و عدم تمایل به ازدواج خواهد شد.

در این مقاله از به 12 دلیلی که شاید شما هنوز تمایل و علاقه ای برای شروع زندگی مشترک نداشته باشید اشاره می کنیم:

بی علاقگی به ازدواج به علت اینکه از خلوت و تنهایی خود لذت می برید

برخی تیپ های شخصیتی انزوا و تنهایی را دوست دارند. سکوت یک هدیه است و شاید آن چیزی باشد که سلامت روانی شما را حفظ می کند. پس چرا آن را خراب کنید؟
شاید هنوز دوست ندارید آرامش، خلوت و مزایای زندگی مجردی خود را به خاطر ازدواج از دست دهید یا وارد یک زندگی مشترک شوید. اگر هنوز حس خوبی به قرار گذاشتن و برقراری شروع رابطه ندارید، پس این کار را نکنید. به ندای درونی خود گوش کنید. مجبور نیستید وقتی که نمی خواهید وارد یک رابطه دوستی یا تعهد به ازدواج شوید این کار را انجام دهید.
شاید هم با کسی در رابطه هستید اما هم اکنون از عمیق تر شدن رابطه یا برقراری رابطه صمیمی و خیلی نزدیک اجتناب می کنید درحالی که شریک شما مایل است این رابطه را به مرحله بعدی برساند. اگر شما 100% نمی توانید به رابطه متعهد شوید، پس این کار را نکنید. این یک موضوع شخصی است و کسی نمی تواند وارد عمق آن شود.

بی میلی به ازدواج به دلیل اینکه از دوران مجردی خود لذت می برید

اگر قرار می گذارید و به شما خوش می گذرد، پس این کار را بکنید! هیچ نیازی نیست که به خاطر فشارهای خانواده یا دوستان همین الان وارد یک رابطه جدی یا ازدواج شوید. هیچ زمان بندی مشخص یا قانونی برای ازدواج و شروع زندگی مشترک وجود ندارد. اگر احساس نیاز به ازدواج و شروع زندگی مشترک نمی کنید هرگز به اجبار یا به خاطر شرایط و فشار جامعه تصمیم به ازدواج نگیرید.
اگر هدف شما از برقراری رابطه، تفریح و سرگرمی است و ملاقات با افراد مختلف به دوراز رابطه عاشقانه و صمیمی چیزی است که در حال حاضر به آن فکر می کنید، هیچ مشکلی ندارد.
از طرف دیگر، اگر این تنها کاری است که تابه حال انجام داده اید، شاید باید از خودتان بپرسید آیا چیزی وجود دارد که شما از آن اجتناب می کنید یا آیا احتمالاً ترس از ازدواج یا ترس از تعهد در رابطه دارید؟ اگر این قبیل سؤالات ذهن شما را درگیر می کند، احتمالاً باید زمانی را برای مطرح کردن این سؤالات با یک فرد با تجربه یا مشاور ازدواج مطرح کنید.

عدم تمایل به ازدواج زیرا چیزهایی در زندگی هست که می خواهید روی آن کار کنید

شاید اهداف و برنامه های مهمی در زندگی وجود دارد که می خواهید آن ها را انجام دهید. مثل مواجهه با ترس ها یا نقاطی از گذشته که هم اکنون برای شما لذت بخش و نشاط آور است. بابت اولیتی که برای خود قائل می شوید تبریک می گوییم.
کمکی که نیاز دارید را به دست آورید. حمایتی را که نیاز دارید تا اضطراب، افسردگی یا قلب شکسته تان گذشته را پشت سر بگذارید را پیدا کنید.
برای توسعه فردی و رشد شخصیت خود تا حد ممکن وقت بگذارید. رشد فردی به شما کمک می کند تا در انتخاب همسر آینده خود موفق باشید و فردی مناسب با معیارهای ازدواج خود را برای شروع یک زندگی مشترک انتخاب کنید.

بی علاقگی به ازدواج زیرا در حال حاضر می خواهید روی بخش دیگری از زندگی تان تمرکز کنید

اگر زمان بیشتری را برای اختصاص دادن به سلامتی، شغل، خانواده، آموزش و توسعه فردی خود نیاز دارید و واقعاً زمانی را برای تمرکز روی این کارها صرف می کنید، پس این کار را بکنید.
قرار گذاشتن، برقراری رابطه و تصمیم به ازدواج همگی اقداماتی زمان بری هستند و شاید هم اکنون فرصت کافی برای پرداختن به این امور را نداشته باشید. زیرا شما تصمیم گرفته اید در حال حاضر اولویت های خود را به کارهای مهمتری تغییر دهید و آفرین بر شما! زمانی که وقت کافی برای تمرکز و توجه به همسر آینده و ازدواج فراهم شد، در آن صورت است که زندگی مشترک موفق و پایداری را تجربه خواهید کرد.

ازآنچه واقعاً از ازدواج می خواهید مطمئن نیستید

این یکی از رایج ترین دلایل بی علاقگی در ازدواج است. شاید شما هرگز در رابطه ای نبوده اید و واقعاً چیزی در مورد آن نمی دانید. یا خلاف آن درست باشد. شما در چندین رابطه بوده اید و آن ها به دلایل معلوم و نامعلومی تمام شده باشند. درهرصورت، اساساً احساس سردرگمی دارید.
این کاملاً درست است. همچنین زمان مناسبی است تا واقعاً به آنچه از یک رابطه نمی خواهید فکر کنید. بسیار بهتر است تا حد امکان خود را ازلحاظ آنچه می خواهید و نیاز دارید پیش از آنکه وارد یک رابطه جدید شوید، بشناسید. البته، نیازی نیست پاسخ همه آنچه را که می خواهید یا نمی خواهید را بدانید اما مطمئناً خوب است که معیارهای ازدواج خود را بشناسید.

عدم علاقه به ازدواج زیرا شما از ” سندروم چشم سرگردان ” رنج می برید

اگر با کسی در رابطه هستید اما دائماً به دیگران نگاه می کنید، این شاید به این دلیل است که شما در رابطه با کسی که با او هستید جدی نیستید.
اینکه کسی را تصادفاً ببینید و جذابیت آن ها را تحسین کنید یک چیز است. این کاملاً عادی است. اینکه همیشه در حال چشم چرانی هستید و مرتب مجذوب افراد می شوید نشانه این است که در حال حاضر یک رابطه سالم را تجربه نمی کنید. به علاوه چشم چرانی یک نوع بی ادبی است.

بی میلی در ازدواج زیرا هنوز رابطه قبلی خود را قطع نکرده اید

گاهی قطع رابطه و ترک شریک زندگی کاری واقعاً سخت است. شاید احساس دلتنگی و شکست عشقی دردناک تر ازآنچه تصور می کردید باشد. ازدواج مجدد یا شروع رابطه جدید وقتی که شما در حال بازیابی روحی و عاطفی خود هستید اغلب می تواند منجر به شکست عشقی دیگری شود.
باید یادآور شد هیچ زمان بندی دقیقی برای قطع رابطه یا تصمیم به طلاق وجود ندارد. پس صبور باشید و به خود عشق بورزید. با دیگران در ارتباط باشید تا شما را حمایت کنند. انجام این کارها برای رهایی از غم و آمادگی شما برای شروع یک رابطه یا ازدواج مجدد کمک می کند.

عدم تمایل به ازدواج به دلیل اینکه مورد مناسب شما نیستند

قرار گذاشتن، خوش گذرانی و عاشق شدن در رابطه آسان است. اما آیا واقعاً این همان کسی است که می خواهید با او رابطه پایدار برقرار کنید یا ازدواج پایدار داشته باشید؟
می خواهم به عنوان یک مشاوره ازدواج به شما بگویم: این تفکر که هر فردی در دنیا یک همزاد دارد و فقط همان یک نفر است که می تواند او را در ازدواج خوشبخت کند از دیدگاه روانشناسی اساسا اشتباه است. به این نکته توجه کنید که در حال حاضر بیش از 7 میلیارد انسان در سیاره زمین وجود دارد، می خواهم بگویم که تنها تعداد کمی از افراد هستند که در مسیر زندگی شما قرار می گیرند که هرکدام از آن ها بی تردید می توانند مورد مناسبی برای ازدواج با شما باشند.

عدم علاقه به ازدواج زیرا شما دچار خود شیفتگی افراطی هستید

در یک رابطه عاشقانه به سر بردن یعنی نه تنها علاقه مند به برآوردن نیازهای خود هستیم بلکه به لحاظ عاطفی برای مراقبت از طرف مقابلمان سرمایه گذاری می کنیم و انگیزه داریم.
اگر همواره مشغول رسیدگی به امور شخصی خود هستید فرصت کافی برای احساس همدلی و توجه به دیگران را از دست می دهید. شاید شما از احساس خودشیفتگی رنج می برید. دلایل متعددی برای ابتلا به احساس خودشیفتگی وجود دارد.
شاید شما در زندگی رها باشید یا افراد خوش نیتی به شما گفته اند که” مهم ترین فرد زندگی” هستید. و حالا، همه چیز درباره شماست. اگر این مورد است، شما احتمالاً واقعاً برای شروع رابطه با شخص دیگری آماده نیستید.

عدم میل به ازدواج به دلیل اعتیاد

یک راه مطمئن برای دانستن اینکه شما هنوز آمادگی لازم برای ازدواج یا شروع یک رابطه جدی را ندارید اعتیاد شما به مواد مخدر ، اعتیاد به الکل یا وابستگی به دارو است.
اگر بر این باوردید که میزان مصرف و اعتیاد شما به مواد فقط در حدی است که توانایی شما در عملکردتان در خانه، محل کار، در موقعیت های اجتماعی، یا در مدرسه را افزایش دهد، احتمالاً شما به دلایلی در حال خوددرمانی هستید و هر چه زودتر از یک مشاور ترک اعتیاد کمک بگیرید.
تلاش در حفظ رابطه یا تصمیم به ازدواج در زمان وابستگی به مواد و اعتیاد به مواد مخدر مانند این است که در تلاشید تا به سرعت برخلاف جریان آب شنا کنید. این کار شما ا را بیشتر در دریا غرق می کند.

شما ترس از ازدواج دارید

وقتی صحبت از ازدواج موفق و شروع یک رابطه پایدار است، همه ما امید، آرزو و رؤیاهای روشنی در سر داریم. از طرفی احساس ترس از ازدواج و رابطه داریم که اساساً احساسات عادی هستند.
از دلایل ترس از ازدواج می توان به ترس از شکست عشقی، ترس از دست دادن خواسته ها یا ترس از نداشتن احساس خوبی از رابطه اشاره نمود. گاهی ترس از ازدواج و شروع رابطه، ما را مضطرب و نگران می کند و توانایی ما در ایجاد رابطه ، حفظ رابطه و پیشرفت در رابطه را سلب می کند.
اگر چنین است، زمان را صرف انتقاد از خود نکنید زیرا این فقط یک احساس ترس است و در واقعیت چیزی وجود ندارد. در عوض، وقت بگذارید و از خانواده و دوستان خود برای کمک به فهمیدن اینکه چرا ترس شما مانع ازدواج و شروع رابطه جدی می شود، کمک بگیرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (122 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (37 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (33 نظر) خلاقیت خنده دار راننده پراید در به چالش کشیدن دیگر راننده ها حماسه آفرید/ هیتلر هم مغز اینو نداشت+ عکس (30 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تبدیل تَشت به قایق حماسه آفرید +ویدئو/رفتی جزایر هاوایی سوغاتی ما فراموش نشه🤣 (17 نظر) انتشار غزل زیبایی از رهبر معظم انقلاب با دستخط ایشان/ طفلم و بنهاده سر، بر سر دامان عشق+عکس (13 نظر) تصاویری تاریخی از اولین سفر خارجی رهبر معظم انقلاب 40 سال پیش (13 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (11 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (7 نظر) تعریف و تمجید رهبر انقلاب از مادرش: بالغ نبودم با مادرم تو حیاط فرش مینداختیم زیر آسمان اعمال روز عرفه رو بجا می آوردیم +ویدئو/اولین معلم هرکسی مادرشه... (6 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک سبزی فروش باسلیقه ایرانی برای کشاندن مشتری به مغازه/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (5 نظر) (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... (5 نظر) (عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (5 نظر) نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید (4 نظر) رونمایی از نوزادان دوقلوی ساره بیات/ آخ که دکوری هاش چقدر خوشگله😍+عکس (3 نظر)
دیگران می‌خوانند   
افشاگری رضاکیانیان از نسبت فامیلی همسرش با سهراب سپهری/ وصلت آقای بازیگر با بزرگان+ فیلم خلاقیت بینظیر معمار خوش ذوق در طراحی خانه با الهام از لانه زنبور عسل+عکس/ خوشایند و جذاب برای جویندگان سبکهای خاص طراحی صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: از وقتی بازنشسته شدم شغلم شده پریدن، زنم میگه بپر یه نون بگیر، رشید بپر پیاز بگیر😅 +فیلم عاشقانه های سردار آزمون ستاره تیم ملی با دخترش به مناسبت روز دختر/ الهیی چقد این نوا کوچولو تُپُلوئه +عکس لکه چای را با 4 مواد خانگی و ارزان از بین ببرید رازهای ماندگاری رنگ مو: 13 ترفند ساده برای داشتن موهایی درخشان و خوش‌رنگ‌تر میدونی هر چند وقت یکبار باید موهات رو کوتاه کنی تا سالم و زیبا بمونن نحوه دریافت لاستیک دولتی راه‌های جلوگیری از عفونت لثه مادرانی از جنس حسرت؛ چرا برخی سزارین را ترجیح می‌دهند تفاوت بین آلرژی و سرماخوردگی: تفاوت بین سامسونگ ultra s23 و آیفون پرومکس 14 همه چیز درباره گوشی سامسونگ S23 آخرین خبر درباره حقوق کارگران در سال 1403+ جدول (عکس) تیپ و چهره بنسو سورال، بازیگر ترکیه ای نقش «مریم» فیلم مست عشق در دنیای واقعی شرایط دریافت وام ودیعه مسکن 300 تا 400 میلیونی نایت کوین چیست؟+ نحوه دریافت شباهت جالب و باورنکردنی دختر جواد خیابانی به پدرش+عکس/ ماشالله چقدر متین و باوقاره نگار خانوم صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد دختر و پسر بی بندوبار توی اتوبوس که فامیل حاج آقا از آب دراومدن! حاج آقا بدو😂+فیلم اولین صحبت‌های عامل گروگانگیری مجتمع تجاری پالادیوم تهران / انتقام انگیزه اصلی من بود! نگاهی به مانتو خوش رنگ و باکلاس کمند امیرسلیمانی در مراسم عقد داداشش/ خانوما ایده بگیرین برای عروسیا +عکس راهپیمایان خطاب به فرزند رهبر انقلاب: آقا مجتبی سلام ما را به آقا برسون +فیلم/سر تا پا متانت همچون پدرش ... بیوگرافی سپند امیرسلیمانی، علت طلاق و ازدواج با مونا کرمی + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی (ویدئو) ماجرای عکاسی که با این عکس دنیا را تکان داد و خودش را مجبور به خودکشی کرد! (عکس) راننده جوان و خوش ذوق ایرانی یه جای شعر و نوشته، روی ماشین نقاشی کشید که همه رو از خنده روده بُر کرد🤣 دلایل خودکشی پزشکان از زبان سخنگوی سازمان نظام پزشکی (عکس) نگاهی به دسته گل عروس همسر سابق مهدی قائدی در شب عقدکنان بی سروصدایشان/ قبول دارین یکی از شیک ترین دسته گلهای عروسه؟ فیلم دلهره آور از خفگی پسر دانش آموز که یخ در گلویش گیر کرده بود / آتش نشانان شوشی فرشته نجات شدند عکس خانوادگی جعفری ها با قدهای بلند غوغا به پا کرد!!/عمو و برادرزاده با این قد هاشون جنگل رو آسفالت کردن رونمایی نفیسه روشن از عروسشان برای اولین بار/ خوشبخت باشن ایشالله+ عکس دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! اشک شوق و ذوق زدگی جوانان کردستان از دیدن پیاده روی رهبر معظم انقلاب به همرا پسرشان در ارتفاعات این خطه سرسبز+ویدئو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم (عکس) 5 مورد از عجیب ترین حقیقت جالب در مورد کشور کره جنوبی که بدون شک نمی دانستید!/از گروه بی تی اس تا بیماری عجیب کره ای ها! (ویدئو) دکوراسیون آبی رنگ خانه شهربانو منصوریان، ووشوکار معروف کشورمان/ پسرش چقدر با نمک و دوستداشتنیه! نوازندگی و خوانندگی تماشایی یک سگ هاسکی در فضای مثل بمب ترکید/ فقط اونجایی که تن صداشو تغییر میده/ دکوری های خاص این خونه نظر شمارم جلب کرد؟ (فیلم) فاجعه‌ای مرگبار که کل دنیا را لرزاند / پدری که 12 نفر از اعضای منزلش را به قتل رساند! (تصاویر)طبیعت گردی خاص و سبک اروپایی نوه ی یعقوب پیامبر/چشم های تیله ای این دختر ایران را به هم ریخت میل و اشتیاق زیاد زنان روس برای ازدواج با مردان چینی / برای شوهر چینی ظرف میشوییم، آشپزی میکنیم و ... آهنگ معروف ایرانی با صدای دختر کوچولوی مریم میرزاخانی، ریاضیدان مشهور جهان، در نبود مادرش/ چقدر شبیه مادر مرحومش شده! (ویدئو) استعدادی جدید در خوانندگی، برنامه "شب آهنگی" رو ترکوند/ حامد که کلا در افق محو شد🤣
تیتر امروز   
مادرانی از جنس حسرت؛ چرا برخی سزارین را ترجیح می‌دهند
اولین صحبت‌های عامل گروگانگیری مجتمع تجاری پالادیوم تهران / انتقام انگیزه اصلی من بود!
بیوگرافی سپند امیرسلیمانی، علت طلاق و ازدواج با مونا کرمی + فیلم و عکس‌های جذاب و دیدنی
دلایل خودکشی پزشکان از زبان سخنگوی سازمان نظام پزشکی
دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها!
میل و اشتیاق زیاد زنان روس برای ازدواج با مردان چینی / برای شوهر چینی ظرف میشوییم، آشپزی میکنیم و ...
سفر به تهران قدیم؛ بدنام‌ترین و بی‌احترام‌ترین ماموران دولت در عهد قاجار
از انصراف فرهاد اصلانی برای همکاری با مدیری تا اسپانیایی حرف زدن مسعود شجاعی در حواشی داغ امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403
خرماهای تریاکی به مقصد نرسید / جاسازی ماهرانه بود + جزییات
در یک اتفاق باورنکردنی در مراسم عروسی؛ عروس مرد از آب درآمد+عکس
این مار باستانی اندازه اتوبوس بوده است!+ عکس
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 23 اردیبهشت ماه 1403
دانلود آهنگ جدید «تاج سر» محمد علیزاده+فیلم/ بدتو نمیشه گفت بذار بزنن حرفای مفت
کدام همسر محمدرضا شاه در جنگ اعراب و اسرائیل لباس پرستاری پوشید؟
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 + فیلم