ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل دیر انزالی زنان در رابطه جنسی

  یکشنبه، 26 بهمن 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
دلایل دیر انزالی زنان در رابطه جنسی
زنان مبتلا به اختلال انزالی ، تحت هيچ شرايطی نمي توانند انزال داشته باشند ، حتی هنگام خود ارضایی و هنگام تحريك بسيار زياد.  با این حال ، نداشتن انزال معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که زن به اندازه کافی برانگیخته نشده است ، بنابراین یک اختلال برانگیختگی محسوب می شود ، نه یک اختلال انزال.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، رابطه ی جنسی مناسب، یکی از بر ترین راه ها برای داشتن رابطه ی صمیمانه و عمیق با همسر خود است و رسیدن به ارگاسم بر کیفیت و لذت این رابطه تاثیر بسزایی دارد. ولی گاهی پیش می آید که زنان در جریان آمیزش جنسی به مرحله ی ارضا نرسند یا دیر ارضایی رخ دهد، در ادامه به دلایل دیر ارضایی زنان و درمان دیر ارضایی خانم ها در رابطه ی جنسی خواهیم پرداخت.

درمان دیر انزالی در زنان :

میزان و نوع تحریک مورد نیاز برای انزال ، از زن تا زن متفاوت است. بیشتر خانم ها می توانند به انزال برسند که کلیتوریس (که مربوط به آلت تناسلی در مردان است) ، تحریک شود . کمتر از نیمی از خانم ها به طور مرتب در طول رابطه جنسی به انزال می رسند . حدود ۱ از ۱۰ زن هرگز به انزال نمی رسد ، اما با این وجود بسیاری از آن ها فعالیت جنسی را رضایت بخش می دانند.

دیر انزالی در زنان نسبت به مردان ، راحت تر است . به همین دلیل بسیاری از خانم ها به دنبال درمان دیر انزالی در زنان ، نیستند . زنان مبتلا به اختلال انزالی ، تحت هيچ شرايطی نمي توانند انزال داشته باشند ، حتی هنگام خود ارضایی و هنگام تحريك بسيار زياد. با این حال ، نداشتن انزال معمولاً به این دلیل اتفاق می افتد که زن به اندازه کافی برانگیخته نشده است ، بنابراین یک اختلال برانگیختگی محسوب می شود ، نه یک اختلال انزال. ناتوانی در داشتن انزال تنها در شرایطی که فقدان انزال زن را ناراحت می کند ، یک اختلال محسوب می شود و به درمان دیر انزالی در زنان، نیاز دارد. عشق ورزیدن بدون انزال می تواند باعث ناامیدی شود و ممکن است موجب نارضایتی و گاهی بیزاری برای هر جنسی شود .

علل دیر انزالی در زنان :

عوامل موقعیتی و روانی می توانند در ایجاد اختلال انزال نقش داشته باشند. آن ها موارد زیر را شامل می شوند :

  • عشق ورزی که به طور مداوم قبل از برانگیختن زن به پایان می رسد (مثل وقتی مرد خیلی زود انزال می شود) .
  • مقدمه ناکافی است .
  • در یک یا هر دو شریک ، عدم درک در مورد عملکرد اندام تناسلی آن ها
  • ارتباط ضعیف در مورد رابطه جنسی (به عنوان مثال ، درمورد این که زن از چه نوع تحریکی لذت می برد)
  • مشکلات در رابطه ، مانند درگیری های حل نشده و عدم اعتماد
  • اضطراب در مورد عملکرد جنسی
  • ترس از ترك ، آسیب پذیر بودن و كنترل نداشتن (احتمالاً بخشی از ترس از كنترل نداشتن همه جنبه های زندگی آنها یا بخشی از گرایش عمومی برای كنترل احساسات است)
  • یک تجربه آسیب زا از نظر جسمی یا عاطفی مانند سوء استفاده جنسی
  • اختلالات روانشناختی (مانند افسردگی)
  • اختلالات جسمی همچنین می تواند به اختلال انزال کمک کند. آن ها شامل آسیب عصبی (به عنوان نتیجه دیابت ، صدمات نخاعی یا بیماری مولتیپل اسکلروز) و ناهنجاری در اندام های دستگاه تناسلی هستند .
  • برخی از داروهای خاص ، به ویژه مهار کننده های انتخاب مجدد سروتونین انتخابی (SSRI ها ، نوعی داروی ضد
  • برخی شرایط پزشکی مانند دیابت
  • تاریخچه جراحی های زنان و زایمان
  • اعتقادات مذهبی و فرهنگی در مورد رابطه جنسی
  • افسردگی
  • اضطراب
  • فشار
  • عزت نفس کم
  • همچنین ، زنان بالای ۴۵ سال بیشتر از زنان زیر این سن در انزال مشکل دارند . این ممکن است به دلیل تغییرات هورمونی مربوط به یائسگی و تغییرات واژن باشد .

پزشکان ممکن است توصیه کنند که زنان برای تحریک خود (خودارضایی) تلاش کنند تا یاد بگیرند که چه نوع لمسی لذت بخش و برانگیخته است. تکنیک های دیگری که ممکن است به شما کمک کند ، شامل تکنیک های آرامش و تمرین های تمرکز حواس هستند . در تمرینات تمرکز حسی ، شرکا به نوبه خود با روش های دلپذیر دست یکدیگر را لمس می کنند

آموزش در مورد عملکرد جنسی ممکن است به درمان دیر انزالی در زنان کمک کند . برای برخی از زنان ، تحریک کلیتوریس ممکن است همه چیزی باشد که لازم است .

درمان های روانشناختی ، مانند درمان شناختی-رفتاری و درمان شناختی مبتنی بر ذهن آگاهی ، ممکن است به زنان کمک کند ترس از کنار گذاشتن کنترل ، ترس از آسیب پذیری یا مسائل اعتماد به نفس را شناسایی و مدیریت کنند .

روان درمانی ممکن است برای زنانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند یا دارای اختلالات روانشناختی هستند ، در درمان دیر انزالی در زنان مفید باشد. تمرین ذهن آگاهی (تمرکز روی آنچه که در لحظه اتفاق می افتد) می تواند به زنان کمک کند بدون توجه به قضاوت یا نظارت بر آنچه اتفاق می افتد ، به احساسات جنسی توجه کنند.

اگر SSRI علت آن باشد ، افزودن بوپروپیون (نوعی داروی ضد افسردگی) ممکن است به درمان دیر انزالی در زنان کمک کند . یا ممکن است داروی ضد افسردگی دیگری جایگزین شود. برخی از شواهد نشان می دهد که اگر زنان هنگام شروع SSRI به انزال متوقف شوند ، سیلدنافیل ممکن است به آن ها کمک کند که دوباره انزال داشته باشند .

اختلال عملکرد انزالی می تواند هم در مردان و هم در خانم ها تأثیر بگذارد ، اما در زنان شایع تر است. محققان تخمین می زنند که اختلال انزالی زنان ، که عارضه مکرر انزال است ، ممکن است بین ۱۱ تا ۴۱ درصد از خانم ها را تحت تأثیر قرار دهد .

بسته به علت اصلی ، درمان دیر انزالی در زنان متفاوت است. :

  • پزشک ممکن است توصیه کند که هر شرایط دیگری را درمان کند یا هر دارویی را که ممکن است در مشکلات سلامت جنسی کمک کند ، تنظیم کند .
  • در بسیاری موارد ، پزشک ممکن است به فردی که اختلال عملکرد انزالی دارد ، توصیه کند که رابطه جنسی درمانی یا مشاوره زوجین را انجام دهد .
  • یک درمانگر جنسی معتبر می تواند روان درمانی ارائه دهد که بر نگرانی های مربوط به عملکرد جنسی ، احساسات یا اختلالات عملکرد متمرکز باشد . درمان جنسی می تواند به صورت فردی یا با همسر انجام شود .
  • مشاوره زوجین روی موضوعات مربوط به روابط متمرکز است که ممکن است بر عملکرد جنسی فرد و توانایی آن ها در انزال تأثیر بگذارد .
  • در بعضی موارد ، پزشک یا درمانگر ممکن است به فرد پیشنهاد کند که برای رسیدن به انزال ، از جمله استمناء یا افزایش تحریک کلیتوریس در طی مقاربت ، اشکال دیگر تحریک جنسی را امتحان کند . برای سایرین ، آن ها ممکن است روغن و لوسیون های گرم کننده را توصیه کنند .
  • هورمون درمانی ممکن است برای بعضی از زنان مؤثر باشد ، به خصوص اگر ناتوانی در انزال با شروع یائسگی همزمانباشد.

در حالی که اختلال عملکرد انزال در موقعیتی غیر معمول نیست ، افراد باید در صورت نگرانی درباره توانایی خود در انزال با پزشک خود برای درمان دیر انزالی در زنان صحبت کنند .

تأخیر انزال در زنان و مردان :

حتی اگر تجربه انزال با تأخیر ممکن است برای زنان و مردان مشابه باشد ، ادبیات پزشکی و بالینی با آن ها متفاوت رفتار می کند . یکی از دلایل این امر این است که بیشتر خانم ها به دلیل عدم تحریک ، انزال را به تأخیر انداخته اند (یا وجود ندارد) ، دلیلی که تقریباً هرگز به مردان نسبت داده نمی شود .

درمان دیر انزالی در زنان ، بايد با ارزيابي کامل نقش هاي رواني ، جسمي و بين فردي در هر مورد شروع شود. بیشتر اختلالات انزالاتیک در زنان ، از نظر روانی عمدتاً روانشناختی است ، و این متغیر است که نیاز به گسترده ترین ارزیابی ها دارد .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (1095 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (302 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (283 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (116 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (62 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (60 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (59 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (45 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (45 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (40 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (33 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (29 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (28 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (28 نظر) نگاهی به تیپ و استایل لاکچری و درجه یک خانواده محمدرضا گلزار در عروسی آقای بازیگر +عکس/ خوش به حال آیسان خانوم، عروسِ چه خانواده‌یِ باکلاس و مرفه ی شده😍 (27 نظر)
دیگران می‌خوانند   
هدیه های عاشقانه و شیک آزاده نامداری، مجری پرانرژی ایرانی در اولین سال ازدواج/ همسرش براش سنگ تموم گذاشته بود+عکس فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 (ویدئو) راز جوانی یانگوم "جواهری در قصر" در 53 سالگی / یانگوم هیچ درکی از پیر شدن نداره مثل اینکه هدیه خاص و ویژه ملیکا رسولی، قهرمان کاراته ملی پوش به علی دایی / خانم کاراته کا ارزشمندترین دارایی اش را به اسطوره داد ... (ویدئو) صدایی که هم‌اکنون می‌شنوید، اعلام وضعیت قرمز است، معنی و مفهوم آن این است که کنکور از رگ گردن به شما نزدیک‌تر است... رونمایی از استایل دامادی فوق العاده شیک و باکلاس هادی کاظمی در روز عقد با سمانه پاکدل/ آقا و خانم بازیگر مثل همیشه خاص‌پسند+عکس جدیدترین عکس پریناز ایزدیار بازیگر سریال جیران با لباس های اصیل و ایرانی/رنگ و بوی بهار رو میده خلاقیت جالب و خنده دار یک ایرانی برای درست کردن گاری لوکس با استفاده از خودروی فرسوده و اسب/ انگار سوار بنز شده😂+عکس نگاهی به تولد 30 سالگی امیرحسین فتحی بازیگر سیاوش سریال جیران در دل جنگل/ چه خلوت +عکس ماجرای عجیب انتقال پیکر حضرت یوسف توسط حضرت موسی به فلسطین صبحانه عاشقانه رضا گلزار با عشق زندگیش/ چه میزی چیده برا آیسان خانومش+ عکس اذان گفتن جالب حامد شاکرنژاد قاری برنامه محفل در گوش دختر ناز و زیبای مهران غفوریان+ویدیو رونمایی از مادر شوهر واقعی ریما رامین فر هما سریال پایتخت/ بیشتر شبیه عروسش هست تا پسرش! +عکس (تصاویر) خلق شاهکار مینیاتوری بر روی نوک مداد پذیرش دانشگاه با آیلتس 6، امکان پذیر است یا خیر؟ خلاقیت تحسین‌برانگیز شهرداری ساری در طراحی مار با مانع های U شکل پیاده‌رو+عکس/ دست مریزاد و باریکلا به این ذهن 👌 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم دکوراسیون شیک و مدرن خانه سارا و نیکای سریال پایتخت در سوئد/ هنر استفاده از شمع ها در چیدمان خانه جدیدترین سلفی گلزار در کنار همسرش، آیسان/ بنظرتون کیکه یا واقعیه؟😄 (ویدئو) خورشت کرفس به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان/ ببین باز چه میکنه! ویدئو) فشن شوی حامد آهنگی در برنامه "شب آهنگی"/ ببین خودش چی تنش کرده آخه😂 (فیلم) خواندن شعر دوران کودکی با صدای کودکانه توسط حاج آقا/ از شدت خنده اشک نیما شعبان نژاد دراومد آیا میدانستید آمریکا دو رئیس جمهور وسرود ملی دارد؟/یکی از عجایبی که راجع به آمریکا نمیدانستید! (ویدئو) شرکت کننده حذف شده برنامه "صداتو" با صدای شگفت انگیزش حاضران را حیرت زده کرد/ ببینین صحنه رو چطور تو مشتش گرفته! واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (ویدئو) نگاه های جذاب و عاشقانه هانده ارچل و شهاب حسینی بهم/ در نقش شمس تبریزی و کیمیاخاتون (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی! نگاهی به رستوران شیک و مجلل خسرو حیدری با چیدمان شیک و منحصر به فرد در زعفرانیه تهران+عکس (عکس) تصویری عجیب از غذای سلف یک دانشگاه/هرکی تونست بگه چه غذاییه واقعا نابغه س!
تیتر امروز   
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال ابجد روزانه شنبه 1 اردیبهشت 1403 فال انبیاء روزانه چهارشنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز شنبه 1 اردیبهشت ماه 1403 قدردانی علیرضا داوودنژاد پدر مرحوم رضا داوود نژاد از مردم واکنش تند ژیلا صادقی روی آنتن زنده به الهام حمیدی! (عکس) تصاویری دیده نشده از حضور محمدرضا گلزار در منزل نعیمه اشراقی نوه امام خمینی! (تصاویر) تیپ و چهره جدید «فریده» سریال بزنگاه بعد 15 سال در 48 سالگی تصاویر آخرالزمانی از بارش بی سابقه باران در دبی | دبی در آب غرق شد!!! (عکس) یک آگهی تبلیغاتی عجیب که 3 منطقه تهران را به هم ریخت! (عکس) ایده و خلاقیت جالب و جذاب یک کافه برای رعایت حجاب مشتریان! (تصاویر)تغییر قیافه باور نکردنی مرجانه گلچین/دیگه هیچ جوره نمیشه شناختش/کلاه حصیری و بارانی یه ترکیب تیپ خفن... (عکس) تصویری از حضور متفاوت چند زن و ژست خاص آنان در رژه امروز ارتش جمهوری اسلامی!