دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

دلایل اختلال نعوظ در مردان 

سه شنبه، 07 بهمن 1399
سطح پایین تسوتسترون می تواند مشکلات سلامتی مختلفی را برای مردان به همراه داشته باشد از جمله ریزش مو، بی خوابی، کاهش میل جنسی و اختلال در نعوظ. هر چه این میزان کمتر باشد، شدت علائم نیز بیشتر خواهد بود. 

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، اختلال نعوظ (impotence) عبارت است از: ناتوانی در کسب و نگه داشتن نعوظی که برای داشتن رابطه ٔ جنسی، سفتی کافی را داشته باشد. اگر هر از چند گاهی دچار مشکلات نعوظی می شوید، لزوماً جای نگرانی نیست؛ البته در صورتی که اختلال نعوظ به یک مشکل پایدار تبدیل گردد، می تواند سبب استرس شده، اعتماد به نفس شما را تحت تأثیر قرار دهد و منجر به بروز مشکلاتی در رابطه تان گردد. داشتن مشکل در کسب یا نگه داشتن نعوظ همچنین می تواند ریسک فاکتوری برای بیماری قلبی و نشانه ٔ ابتلا به یک بیماری زمینه ای باشد که نیاز به درمان دارد.اگر در مورد اختلال نعوظ خود نگرانید، به پزشک مراجعه کنید (حتی اگر از این بابت خجالت می کشید). گاهی اوقات کافیست که بیماری زمینه ای را درمان کرد تا اختلال نعوظ را رفع نمود؛ در سایر موارد، ممکن است به داروها یا روش های مستقیم درمانی نیاز باشد.

اختلال نعوظ از چه سنی شروع می شود؟

هر مردی صرف نظر از سن، می تواند اختلال نعوظ را تجربه کند. گاهی اوقات این شرایط موقتی است و در برخی از موارد ED به حالت پایدار تبدیل می شود. البته بایستی به این نکته توجه داشت که همانند بسیاری از مشکلات سلامتی، این اختلال با افزایش سن بیشتر دیده می شود. در حالی که 2 تا 12 درصد مردان در سن 40 سالگی نوعی از ED را تجربه می کنند، این درصد در هر دهه زندگی افزایش می یابد. در حقیقت بیش از نیمی از مردان بالای 70 سال برخی از علائم ED را تجربه می کنند.

علت اختلال نعوظ در مردان

از عوامل موثر در بروز این اختلال می توان به بيماري هاى قلبى عروقى، فشار خون بالا، ديابت، اضطراب، استرس، سيگار، مشروبات الکلی، چاقى، افزايش سن و نارضايتى از رابطه با شريك جنسى اشاره کرد. نداشتن اطلاع از نحوه صحیح برقرارى رابطه جنسى و آشنا نبودن با شرايط بدنى شريك جنسى هم از عواملیست که مى تواند باعث این اختلال شود.

آیا اختلال نعوظ باعث ناباروری می شود؟

حفظ و تولید اسپرم در بدن مردان نیازمند دریافت مقادیر کافی از هورمون های مردانه یا تستوسترون می باشد. اگر چه این حالت به طور قطعی به اثبات نرسیده است اما دانشمندان بر این باورند که اضافه وزن باعث می شود که بدن تستوسترون را به استروژن تبدیل نماید که می تواند منجر به مشکلاتی در عملکرد نعوظ گردد. سیگار کشیدن و مصرف دخانیات می تواند جریان خون را در کل بدن به خصوص رگ های خون رسان به آلت تناسلی تحت تاثیر قرار دهد. از طرفی کیفیت اسپرم ها نیز با سیگار کشیدن می تواند کاهش یابد.

تشخیص اختلال نعوظ

یکی از سوالاتی که ممکن است ذهن مردان را به خود درگیر نماید این است که از کجا بفهمیم اختلا نعوظ داریم؟ برای پاسخ به این پرسش بهتر است بدانید که اختلال نعوظ تستوسترون توسط آزمایش خون قابل تشخیص می باشد. تخمین زده می شود که از هر 4 مرد یک نفر تستوسترون کمتر از حد نرمال دارد. سطح پایین تسوتسترون می تواند مشکلات سلامتی مختلفی را برای مردان به همراه داشته باشد از جمله ریزش مو، بی خوابی، کاهش میل جنسی و اختلال در نعوظ. هر چه این میزان کمتر باشد، شدت علائم نیز بیشتر خواهد بود. زمانی که سطح تستوسترون به کمک دارو درمانی به حد طبیعی رسید، اکثر مردان متوجه بهبود علائم ED در خود شده و یا به طور کلی اختلال نعوظ آن ها مرتفع می گردد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب