ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل خجالت زنان در سکس و رابطه جنسی

  یکشنبه، 13 بهمن 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلایل خجالت زنان در سکس و رابطه جنسی
نگرانی شدید از ارزیابی منفی توسط همسر منجر به عدم اعتماد به نفس در برخی از زنان می‌شود. چرا که تصور می‌کنند برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید بدنی زیبا داشته باشند حال آن که کلید داشتن یک رابطه خوب پذیرفتن بدن خود همان گونه که هست، می‌باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی، خجالت زنان از رابطه جنسی به چه علت است؟ آیا راهی برای بر طرف کردن خجالت زنان از نزدیکی در ارتباط با همسرشان وجود دارد؟ بعضی زنان از داشتن رابطه جنسی با همسر خود خجالت می کشند. حتی برخی ترجیح می دهند در تاریکی رابطه داشته باشند. شرم و خجالت زنان در رابطه جنسی می تواند گذرا یا دائمی باشد. این شرم باعث می شود زوجین از رابطه جنسی خود لذت کامل نبرند. در واقع این زنان نمی توانند خواسته ها ونیازهای خود را بیان کنند و انگار چیزی مانع آن ها می شود که در نهایت به عدم رضایت زناشویی منجر می شود. تداوم این روند، رابطه زناشویی را به یک سناریوی تکراری و یکنواخت تبدیل خواهد کرد. در این مقاله درباره علل و تاثیر خجالت زنان از نزدیکی بر روابط زناشویی صحبت خواهیم کرد.

خجالت زنان از رابطه جنسی

خجالت زنان از نزدیکی در ابتدای زندگی زناشویی امری طبیعی است که به مرور باید از بین برود. تداوم شرم و خجالت زنان در رابطه زناشویی باعث بروز دلسردی و پایین آمدن کیفیت رابطه می شود. همچنین رضایت زناشویی را از بین می برد. پس نحوه مدیریت شرم در رابطه از اهمیت زیادی برخوردار است. این شرم و خجالت به قدری است که زن توانایی لذت بردن از رابطه جنسی را ندارد.

لازم به ذکر است مشکل کمبود میل جنسی در زنان نیست، بلکه تنها از برقراری رابطه جنسی شرم دارند. گاهی زنان دوست دارند به همسر خود حرف هایی بزنند یا رفتار خاصی داشته باشند. این زنان توانایی بیان خواسته و نیازهای خود یا فانتزی های جنسی خود را ندارند. آن ها معمولا این مشکل خود را با کسی مطرح نمی کنند.

دلایل خجالت زنان از رابطه جنسی

خجالت زنان از نزدیکی می تواند بر اساس موقعیت فرهنگی یا زمانی متفاوت باشد، که در ادامه به آن می پردازیم:

1. تأثیر فرهنگ

در کشورهایی مانند ایران، زنان را به داشتن حجب و حیا تشویق می کنند. در این فرهنگ ها زنان از داشتن رابطه جنسی یا صحبت کردن درباره آن شرم دارند. این طرز فکر در آن ها شکل می گیرد که راحت بودن در رابطه جنسی در تضاد با حیای زنانه است. در واقع به نوعی لذت جنسی را برای زن ندانسته و آن را مختص مردان می دانند. تبعیض جنسیتی که از طرف فرهنگ بر زنان جامعه اعمال می شود آن ها را با نوعی نابرابری در رابطه رو به رو می کند.

2. عدم داشتن اعتماد به نفس

نگرانی شدید از ارزیابی منفی توسط همسر منجر به عدم اعتماد به نفس در برخی از زنان می شود. چرا که تصور می کنند برای داشتن یک رابطه جنسی موفق باید بدنی زیبا داشته باشند حال آن که کلید داشتن یک رابطه خوب پذیرفتن بدن خود همان گونه که هست، می باشد. در واقع تصویری که زنان از بدن خود دارند در تمایل به داشتن رابطه تاثیر می گذارد. زنان مبتلا به اختلال بدشکلی بدن، با نگاه منفی به بدن خود ایرادهای غیر واقعی را در ذهنشان پرورش می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلال بدریخت انگاری بدن کلیک کنید.

3. ترس از قضاوت شوهر

گاهی خانم ها می ترسند که راحت بودن با شوهر و بیان فانتزی های جنسی خود باعث می شود که مورد قضاوت منفی از طرف شوهر خود قرار گیرند. و یا این که نسبت به گذشته آن ها مشکوک شوند.

4. زایمان

خجالت زنان در رابطه جنسی ممکن است به دنبال زایمان و تغییراتی که در بدن زن ایجاد می شود مانند چاق شدن و یا ترک های زایمان رخ دهد. در واقع تصویری که از بدن خود دارند تغییر کند که تداوم این نارضایتی منجر به افسردگی و پایین آمدن عزت نفس در آن ها می شود.

تأثیر خجالت زنان از رابطه جنسی

اغلب شرم و خجالت زنان در اولین رابطه جنسی امری طبیعی است اما اگر این خجالت ادر روابط بعدی نیز وجود داشته باشد در روند شروع رابطه زناشویی و ادامه ی آن اختلال ایجاد می کند. لازم است در اولین رابطه جنسی هر دو زن و مرد به خوبی عمل کنند تا روابط بعدی تحت تأثیر قرار نگیرد. در این زمینه مقاله اولین رابطه جنسی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهد.

معمولا شرم در زن مانع خیال پردازی جنسی و بالا رفتن میل جنسی می شود. در حالی که خیال پردازی روند طبیعی در رابطه می باشند. در واقع حس شرم روی خیال پردازی های جنسی تاثیر می گذارد. زنان خجالتی به جای این که در رابطه احساس مثبتی داشته باشند، به افکار منفی دامن می زنند که به بی میلی جنسی در زنان منجر می شود.

تداوم افکار منفی ممکن است منجر به وسواس فکری نیز شود. در نهایت زن و مرد از رابطه زناشویی که لازمه ازدواج است لذت نبرده و منجر به سردی روابط و مشکلات زناشویی می شود. بهتر است زوجین قبل از بغرنج شدن مسئله در صدد حل آن با استفاده از مشاوره جنسی و یا استفاده از راهکارهای کاهش خجالت در رابطه بر آیند.

راهکارهایی برای بیان خواسته زنان از رابطه جنسی

معمولا شرم و حیای زنان باعث می شود نتوانند خواسته های خود را در رابطه زناشویی بیان کنند. استفاده از زبان بدن راهی مناسب برای انتقال خواسته ها است. اگر از صحبت کردن در مورد نیازها، خواسته های جنسی و بیان فانتزی های خود مشکل دارید، می توانید از روش های دیگری استفاده کنید تا همسرتان را متوجه رفتارهای لذت بخش نمایید. در ادامه به برخی از این روش ها اشاره کرده ایم:

علائم چشمی لذت بردن

هنگام رابطه جنسی از تغییراتی که در چشم ها ایجاد می شود می توان به میزان تحریک، لذت یا حتی ارگاسم در طرف مقابل پی برد. یکی از نشانه هایی که تحریک پذیری و لذت در زن و مرد را نشان می دهد تغییرات در حالت چشمان است. در واقع توجه به چشم ها در هنگام رابطه می تواند موقعیت های لذت بخش در شریک جنسی را شناسایی کرد.

استفاده از دست ها

اگر حین رابطه جنسی، رفتاری که شوهر انجام می دهد برای شما لذت بخش و تحریک کننده است با استفاده از دست ها او را تشویق کنید تا این حالت را ادامه دهد. اگر از لمس ناحیه ای از بدن خود لذت می برید با دست هایتان او را هدایت کنید.

سر و صدا برای کاهش خجالت زنان از رابطه جنسی

اگر هنگام انجام رابطه صدایی برگرفته از لذت جنسی از شما شنیده شود این یک امر طبیعی است پس جلوی آن را نگیرید. با این صداها می توانید میزان لذت خود را به همسرتان نشان دهید. همچنین به اون می فهمانید از کدام رفتار جنسی بیشتر لذت می برید. صمیمیت جنسی در از بین بردن خجالت اهمیت بسیاری دارد؛ هر چه صمیمت بیشتر باشد، خجالت از رابطه نیز کمتر می شود. بنابراین بهتر است میزان صمیمت و نزدیکی عاطفی خود با همسرتان را مورد بررسی قرار دهید. برای کسب اطلاع از صمیمیت جنسی کلیک کنید.

زن و مرد برای برقراری یک رابطه جنسی با کیفیت، باید به لحاظ جنسی احساس نزدیکی زیادی کنند. صداقت و رابطه عاطفی عمیق به برقراری ارتباطی بر اساس اعتماد و برآورده کردن نیاز های طرفین کمک خواهد کرد. مشاوره ازدواج به زوجین در از بین بردن خجالت زنان از نزدیکی کمک می کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (132 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (103 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (51 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (45 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (42 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (34 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (33 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (28 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (22 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟ پیشتازی در قشم در گردشگری روستایی؛ با رزرو تور قشم از این 7 روستا دیدن کنید رونمایی از چهره واقعی و جذاب امین میری، زهرمار خان سریال گیلدخت/ در خیابان اصلاً قابل شناسایی نیست+عکس (عکس) ست جالب و بهاری کت و دامن زرد به سبک مریم اوزرلی / چه خوب ست کرده به رنگ پوستشم میاد (تصاویر) چیدمان شیک و باسلیقه ی گوشه ای از اتاق خواب نرگس محمدی، بازیگر نقش "ستایش" و عروس حشمت فردوس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی دفترچه سوالات گروه علوم تجربی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده