دلایل افت قیمت خودروهای رنگ شده

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دلایل افت قیمت خودروهای رنگ شده
رنگ شدگی قسمت‌های مهم خودرو در قیمت آن تاثیر زیادی دارد به همین دلیل کم توجهی به آن می‌تواند خسارت زیادی هنگام فروش خودرو متحمل شود. به خاطر داشته باشید که رنگ شدن قسمت‌هایی مانند گلگیر، سقف، ستون، کاپوت و… از ضربه و تصادف حکایت دارد و نباید بی تفاوت از کنار آن عبور کرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در این مطلب قصد داریم درباره تاثیر رنگ شدگی بر قیمت خودرو توضیح بدهیم. افت قیمت خودرو به دلیل رنگ شدگی و قطعات تعویضی بدنه خودرو یکی از مشکلاتی ست که مردم در تصادفات رانندگی با آن مواجه می شوند.

یعنی فردی که تصادف کرده هم برای تعمیر ماشین خسارت دیده باید هزینه کند و از طرفی با افت قیمت خودرو مواجه می شود که خسارت دوم است . اگر مالک ماشین مقصر نبوده باشد دچار ضرر و زیانی می شود که خود در آن نقشی نداشته است.

افت قیمت خودروی تصادفی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها خسارتی است که به بدنه خودرو وارد می شود .به طوری که قیمت نهایی خودرو تصادفی از مجموع تعمیر بخشهای فنی و بازسازی مجدد و رنگ کاری که توسط تعمیرکار انجام می گیرد ، محاسبه می شود.

به همین دلیل برای خرید این خودروها حتما باید از یک کارشناس متخصص خودرو که به صورت تخصصی کارشناسی خودرو را انجام می دهد کمک گرفت.

از مواردی که در تصادف یک خودرو بسیار به چشم می آید خسارت وارد شده به بدنه است.بنابراین تعمیر و تعویض هر یک از بخش های بدنه و رنگ شدن آنها در قیمت خودرو هنگام فروش اثر بسیاری دارد.

در این مطلب می خواهیم به بررسی دلایل افت قیمت خودروهای رنگ شده بپردازیم و به سوالات مرتبط با آن پاسخ دهیم.

ستون خودرو و تاثیر رنگ شدگی آن بر قیمت

آسیب دیدن ستون خودرو از تصادف و ضربه شدید حکایت دارد. هنگامی که ستون خودرو آسیب می بیند نباید قبل از تعمیر آن با خودرو رانندگی کرد زیرا ستون خودرو در پایداری آن نقش مهمی دارد و در فرمان پذیری تاثیرگذار است. ترمیم ستون خودرو معمولا با شاسی کشی انجام می شود و زنجیرها به جای اتصال به قطعات شاسی به ستون متصل می شوند. هنگامی که ستون خودرو با صافکاری به حالت اولیه برگشت با توجه به رنگ خودرو قسمت آسیب دیده پولیش شده و واکس می خورد تا لکه های به وجود آمده ترمیم شود.

سقف خودرو

سقف خودرو یکی از قسمت هایی است که معمولا در واژگون شدن یا اصطلاحا چپ کردن آسیب می بیند و به همین دلیل سقف خودرو را از آلومینیوم و فلزهای سبک می سازند تا وزن خودرو به حداقل برسد. مواد استفاده شده در سقف خودرو سبک است و به همین دلیل در برابر ضربه های شدید مقاومت زیادی از خود نشان نمی دهد و به راحتی دچار فرورفتگی و تغییر شکل می شود. بسیاری از صافکارها برای ترمیم و صافکاری سقف از روش غیر اصولی مکش استفاده می کنند که برای سقف خودرو مناسب نیست و می تواند فرم خودرو را دچار تغییر کند. آسیب دیدن سقف خودرو چپی بودن آن را نشان می دهد بنابراین هنگام خرید خودرو دست دوم باید به سالم بودن سقف آن توجه شود.

سپر خودرو

سپر خودرو یکی از قسمت هایی است که به طور مکرر در معرض ضربه ها قرار داد. این قسمت از خودرو وظیفه محافظت از بدنه و کابین در برابر ضربات را به عهده دارد. سپر جزئی از جلو بندی خودرو است و علاوه بر محافظت، نقش مهمی در هدایت خودرو دارد. ترمیم سپر اسیب دیده باید توسط صافکار حرفه ای انجام شود چراکه ترمیم ناصحیح آن سبب از بین رفتن پایداری خودرو می شود. ضربه های وارد شده به سپر خودرو معمولا به دو صورت فرورفتگی و شکستگی خود را نشان می دهد. زمانی که سپر خودرو دچار فرورفتگی شود، با کمک میله های PDR ترمیم می شود اما در صورت شکستگی، سپر خودرو باید تعویض یا جوش بخورد. اگر سپر خودرو شکسته باشد، بهتر است که تعویض شود زیرا ترمیم سپر شکسته منطقی به نظر نمی رسد و علاوه بر مسائل ایمنی از لحاظ ظاهری نیز چشم نواز نیست.

در کاپوت ماشین

در کاپوت یکی از قطعاتی است که معمولا در معرض ضربه قرار دارد. این قسمت از خودرو علاوه بر در معرض ضربه قرار داشتن به صورت مکرر در معرض نور خورشید نیز قرار دارد، تابش مستقیم نور خورشید رنگ خودرو را تغییر می دهد. ترمیم رنگ در کاپوت معمولا با پولیش و واکس انجام می شود. هرچقدر صافکاری و نقاشی کاپوت به صورت اصولی انجام شود به دلیل فرم آن، ناهمواری های روی در کاپوت به چشم می آید.

گلگیر خودرو

گلگیر مانند سپر خودرو بیشتر از سایر قسمت ها در معرض ضربه قرار دارد. گلگیر در خودروها برآمدگی خاصی دارد و نقش مهمی در ضربه گیری ایفا می کند و به همین دلیل فرم آن نباید با ترمیم تغییر کند. اگر ضربه وارد شده به گلگیر شدید باشد این قطعه باید تعویض شود اما در ضربه های سبک، گلگیر بدون رنگ ترمیم خواهد شد.

چه عواملی به رنگ خودرو آسیب می زند؟

باران اسیدی

باران اسیدی سبب کدر و مات شدن رنگ خودرو می شود. آلودگی هوا یکی از عوامل مهمی است که سبب اسیدی شدن باران می شود. برای جلوگیری از آسیب دیدن خودرو، توصیه می شود که پس از بارش باران، خودرو را شست تا به رنگ آن آسیبی وارد نشود.

کشیدن دستمال خشک

تمیز کردن سطح خودرو با دستمال زبر باعث خط افتادن آن می شود. هنگامی که ذرات گرد و غبار با دستمال خشک روی سطح اتومبیل کشیده شود، خط و خش ریزی روی آن ایجا می کند.

روغن ترمز و مواد شیمیایی

روغن ترمز به دلیل مواد شیمیایی و خاصیت اسیدی در تماس اولیه به رنگ خودرو آسیب می زند؛ بنابراین اگر فورا اقدام به پاک کردن آن کنید خسارت وارد شده کمتر خواهد بود.

فضله حیوانات

فضله پرندگان ترکیبات اسیدی دارد و به رنگ خودرو آسیب جدی وارد می کند. توصیه می شود که فضله پرندگان سریع و با پارچه مرطوب یا آب از روی سطح خودرو تمیز شود.

حشرات

حشرات در سرعت های زیاد به بدنه خودرو برخورد می کنند و به دلیل خاصیت اسیدی که دارند به رنگ آن آسیب می رسانند.

شیره درختان

شیره درختان نیز ترکیب اسیدی دارند و باعث خوردگی رنگ خودرو می شوند. ماندن طولانی مدت شیره درخت روی خودرو به رنگ آن آسیب می رساند.

تابش نور خورشید

قرار گرفتن خودرو در معرض نور مستقیم خورشید به رنگ آن آسیب وارد می کند و سبب کدر شدن و سایه انداختن روی بدنه خودرو می شود.

عوامل انسانی

تصادف، برخورد با اجسام خارجی، کشیدن وسیله تیز روی بدنه خودرو و خاموش کردن سیگار روی بدنه رنگ خودرو را دچار خوردگی می کند.

قهوه

اگر قهوه روی بدنه خودرو بریزد باید فورا آن را تمیز کرد چرا که قهوه خاصیت اسیدی دارد و رنگ اتومبیل را به مرور زمان کدر می کند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (126 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (86 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (83 نظر) الهام چرخنده: من که آبرو ندارم خودم را سنجاق کرده ام به اهل بیت (82 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (66 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (65 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (56 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (45 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (33 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (31 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
نایب قهرمان کشوری زورخانه‌ای کشور تجلیل شد
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه