دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

دلایل روشن شدن چراغ آمپر آب خودرو 

دوشنبه، 16 تیر 1399
یکی از شایع ترین دلایلی که منجر به روشن شدن چراغ آمپر می شود، عدم هواگیری صحیح رادیاتور می باشد. این موضوع معمولا باعث می شود که به جای آب، مقداری بخار آب نیز در لوله ها جریان پیدا کند که طبیعتا میزان دمای آن از آب بسیار بیشتر بوده و منجر می شود تا سنسورهای تعیین دمای آب یا فشنگی آب، میزان دمای بیشتری را ثبت کند و چراغ هشدار را روشن نماید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روشن شدن چراغ آمپر آب، به معنی بالا رفتن بیش از حد دمای آب موجود در رادیاتور و در نتیجه دمای موتور می باشد که باید سریعا نسبت به رفع آن و خنک کردن اتومبیل اقدام شود.

پس از روشن شدن این چراغ، اولین کاری که باید نمود متوقف ساختن خودرو و خنک کردن سریع موتور می باشد که راهکارهای آن در گذشته بیان شده است. اما گاهی اوقات چراغ آمپر بدون اینکه آب رادیاتور کاملا داغ یا جوش آورده باشد روشن می شود که می تواند دلایل دیگری داشته باشد. در ادامه ما سعی کرده ایم تا همه دلایل محتمل برای روشن شدن چراغ آمپر آب را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم.

هوا گرفتن رادیاتور

یکی از شایع ترین دلایلی که منجر به روشن شدن چراغ آمپر می شود، عدم هواگیری صحیح رادیاتور می باشد. این موضوع معمولا باعث می شود که به جای آب، مقداری بخار آب نیز در لوله ها جریان پیدا کند که طبیعتا میزان دمای آن از آب بسیار بیشتر بوده و منجر می شود تا سنسورهای تعیین دمای آب یا فشنگی آب، میزان دمای بیشتری را ثبت کند و چراغ هشدار را روشن نماید.

ایجاد اشکال در فن های خنک کننده رادیاتور

این مشکل باعث داغ شدن آب موجود در رادیاتور و در نتیجه داغ شدن بیش از حد موتور می گردد. وجود اشکال در فن رادیاتور را باید هر چه سریعتر برطرف نمود و در صورت ایجاد چنین مشکلی در حین رانندگی، باید خودرو را متوقف و خاموش نمود تا موتور بیش از این داغ نگردد.

کم شدن سطح آب رادیاتور

این مشکل نیز از جمله مشکلاتی است که باعث داغ شدن موتور خودرو شده و صرفا یک خطا در سیستم خنک کننده خودرو نیست. بهتر است پس از خنک شدن موتور، درب رادیاتور را باز کرده و میزان سطح محلول آن را بررسی کنید و مقدار کاستی سطح آب را با آب یا ضدیخ و ضدجوش، جبران نمایید.

خطا در فشنگی

اگر فشنگی آب خودرو خراب شده باشد یا عملکرد صحیحی نداشته باشد، در نتیجه ممکن است گزارشات اشتباه به ECU ارسال کرده و در نتیجه به طور خود به خود و اشتباه، چراغ آمپر روشن شود و یا به صورت چشمک زن، روشن و خاموش شود. در این مواقع بهتر است به کمک یک متخصص ابتدا از خراب بودن فشنگی، اطمینان حاصل کرده و سپس فشنگی معیوب را با یک فشنگی سالم، تعویض نمایید.

وجود خطا در ECU

گاهی اوقات نیز وجود برخی خطاها در ECU و کامپیوتر خودرو سبب روشن شدن بی دلیل چراغ آمپر می شود که معمولا با مراجعه به مراکز دیاگ، و دیاگ زدن خودرو، این مشکل رفع می گردد.


6 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
1 سال پیش

سلام ..لامپش جابجا شده واسه همین هم شما کمرنگ میبینیدش ..یا یه جایی اتصالی داره
پاسخ
عابدینی
1 سال پیش

سلام عرض ادب " من یه سمند ۸۵ دارم الان یک مدت هست وقتی سوئیچ رو باز می کنم واسه استارت ' چه موتور سرد چه گرم چراغ آمپر آب نور ش خیلی کم هست در صورتی که اول خیلی عادی و پُر نور بود
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) تولد 50 سالگی لاکچری کریم باقری/ با حضور هنرمندان و ورزشکاران/ بی عادل هم که نمیشه/ محسن یگانه/محمد خاکپور
ویدیو/ مکالمۀ انگلیسی خنده‌دار بعبعی با فامیل‌دور/ ایرج طهماسب چقدر ریلکس خوابیده
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
استوری شیک و رنگ رنگی شیدا مقصودلو همسر مورایس با وایب تابستانی / خلاقیت یاد بگیرید از خانم هنرمند
(عکس) رابطه ی خواهر برادری ایده آل علیرضا جهانبخش و خواهر زیبا روی او / چقدر شبیه هم هستن !؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
نگاهی به ژست های عاشقانه مهدی سلوکی نوه و نور چشم حشمت فردوس و همسر کم سن و سالش+عکس/ چقد بهم میان😍
ترجمه تخصصی کتاب