ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل سستی کمر و ناتوانی جنسی

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلایل سستی کمر و ناتوانی جنسی
ناتوانی جنسی یا اصطلاح سست شدن کمر، اغلب بر زندگی جنسی، تاثیرات منفی می گذارد و ممکن است سبب اضطراب، افسردگی و کاهش اعتماد به نفس شود. تشخیص و شناخت علل بالقوه این نوع اختلال، می تواند کمک موثری در بهبود این وضعیت باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در سال های اخیر، دنیای پزشکی در شناسایی و درک اختلال عملکرد جنسی مردان از جمله مشکلاتی که مردان می توانند در زمان مقاربت جنسی تجربه کنند بهبود پیدا کرده است. زود انزالی نوعی اختلال عملکرد جنسی است که می تواند تاثیر منفی بر کیفیت زندگی جنسی یک مرد داشته باشد. هدف اطلاعات ارائه شده در اینجا کمک به درمان زود انزالی و ارائه گزینه درمانی موثر است.

زود انزالی ممکن است در برخی موارد تولید مثل را پیچیده کند اما می تواند تاثیر منفی بر رضایت جنسی مرد و همسر وی نیز داشته باشد. مشورت با پزشک نیز می تواند به شما در حل این مشکل کمک کند.

زود انزالی نوعی اختلال جنسی در مردان است و به معنی رسیدن به ارگاسم زودتر از حد معمول است. از نظر پزشکی، ماندگارترین شکل زود انزالی (زود انزالی اولیه یا مادام العمر) با حضور سه مشکل زیر تعریف می شود:

  • انزال همیشه یا تقریباً همیشه قبل از دخول یا ظرف یک دقیقه پس از دخول رخ می دهد.
  • مرد همیشه یا اکثر مواقع هنگام دخول متوجه ناتوانی در تاخیر انزال خود می شود.
  • عواقب منفی شخصی مانند غم و ناامیدی یا اجتناب از صمیمیت جنسی

عوامل متعددی ممکن است بر ناتوانی جنسی تاثیر بگذارند. این عوامل شامل اختلالات احساسی و فیزیکی است. طبق آمار و تحقیقات، حدود 50 درصد از مردان 40 تا 70 ساله در یک زمان مشخص و یا به صورت مداوم، دچار اختلال ناتوانی جنسی هستند. همچنین، خطر ناتوانی جنسی با بالا رفتن سن افزایش می یابد.

برخی از علل مربوط به سستی کمر و ناتوانی جنسی عبارتند از:

1-بیماری های غدد درون ریز

سیستم غدد درون ریز بدن شامل هورمون هایی است که باعث تنظیم متابولیسم، عملکرد جنسی، تولید مثل، خلق و خو و بسیاری موارد دیگر در بدن می شود. دیابت، نمونه ای از یک بیماری مربوط به غدد درون ریز است که می تواند موجب ناتوانی جنسی در فرد شود.

دیابت بر توانایی بدن برای استفاده از هورمون انسولین تاثیر می گذارد. یکی از عوارض جانبی مرتبط با دیابت مزمن، آسیب عصبی است. این احساسات، آلت تناسلی را تحت تاثیر قرار می دهد. سایر عوارض مرتبط با دیابت هم، موجب کاهش جریان خون و سطح هورمون ها می شود. هر دو این عوامل می توانند موجب ناتوانی جنسی و سستی کمر شوند.

2-اختلالات عصبی

برخی از بیماری های عصبی می تواند خطر ابتلا به ناتوانی جنسی را افزایش دهد. شرایط بد عصبی بر توانایی مغز برای ارتباط برقرار کردن با سیستم تولید مثل تاثیر می گذارد. این مشکل می تواند باعث اختلال نعوظ در فرد شود.

اختلالات عصبی مرتبط با ناتوانی جنسی عبارتند از:

بیماری آلزایمر

بیماری پارکینسون

تومورهای مغزی و مشکلات ستون فقرات

بیماری ام اس

سکته مغزی

صرع

همچنین، افرادی که عمل جراحی پروستات انجام داده اند ممکن است دچار آسیب عصبی و در نتیجه ناتوانی جنسی شوند.

دوچرخه سواران هم ممکن است دچار ناتوانی جنسی موقت شوند. در واقع فشار مکرر روی نشیمنگاه و اندام تناسلی بر عملکرد اعصاب تاثیر بگذارد.

3-مصرف دارو

مصرف برخی از داروها می تواند جریان خون را تحت تاثیر قرار داده و باعث سستی کمر و ناتوانی جنسی شود. پیش از مصرف هر نوع دارویی توصیه می شود که با پزشک متخصص مشورت کنید.

نمونه هایی از داروهایی که باعث سستی کمر و ناتوانی جنسی می شوند عبارتند از:

مسدود کننده های آلفا آدرنرژیک، از جمله تامسولوسین

بتا بلوکرها، مانند کارودیلول و متوپرولول

داروهای شیمی درمانی سرطان مانند سایمتیدین

داروهای ضد افسردگی سیستم عصبی مرکزی، از قبیل آلپرازولام، دیازپام (والیم) و کدئین

داروهای محرک های سیستم عصبی مرکزی، مانند کوکائین یا آمفتامین

دیورتیک ها، مانند فوروزماید و اسپیرونولاکتون

مهار کننده های بازجذب سروتونین

داروهای هورمونی مصنوعی مانند لوپرولید

4- مشکلات قلبی

شرایطی که قلب را تحت تأثیر قرار می دهد و باعث مشکلاتی در پمپاژ خون می شود، می تواند باعث ناتوانی جنسی شود. در صورت عدم گردش خون مناسب به ناحیه آلت تناسلی، فرد ممکن است در نعوظ دچار مشکل شود.

آترواسکلروز، نوعی بیماری است که بر عروق خونی تاثیر گذاشته و می تواند باعث ناتوانی جنسی شود. همچنین، کلسترول بالا و فشار خون بالا با افزایش خطر ابتلا به ناتوانی جنسی همراه است.

برخی از بیماری های عصبی می تواند خطر ابتلا به ناتوانی جنسی را افزایش دهد

5- شیوه زندگی و اختلالات احساسی

برای رسیدن به نعوظ، ابتدا باید فرد در مورد احساسات و هیجانات مشکلی نداشته باشد. این مرحله می تواند نوعی واکنش عاطفی باشد. اگر فرد دارای اختلال احساسی باشد، این امر بر توانایی او در جذب جنس مخالف تاثیر می گذارد.

افسردگی و اضطراب با افزایش خطر ابتلا به ناتوانی جنسی همراه است. افسردگی، شامل احساس غم و اندوه، از دست دادن امید یا بی نظمی در روحیات است. خستگی مرتبط با افسردگی هم می تواند باعث ناتوانی جنسی شود.

اضطراب هم می تواند یکی دیگر از علل ناتوانی جنسی باشد. اگر فردی در نعوظ دچار مشکل باشد، ممکن است این ترس در آینده هم با او همراه باشد. کسی که مبتلا به اضطراب عملکردی مرتبط با ناتوانی جنسی است، ممکن است قادر به نعوظ کامل در هنگام خودارضایی یا خواب باشد، اما قادر به حفظ نعوظ در طی مقاربت نیست.

مصرف مواد مخدری مانند کوکائین و آمفتامین می تواند موجب ناتوانی جنسی شود. همچنین، سوء مصرف الکل ممکن است بر توانایی فرد در نعوظ، تاثیر بگذارد. در این گونه موارد، بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.درمان خالی شدن و سستی کمر

روش های درمانی مختلفی برای ناتوانی جنسی در دسترس است، از جمله داروهای تجویزی، درمان های طبیعی و تغییر شیوه زندگی.

داروهای تجویزی

انواع درمان های پزشکی وجود دارد که می تواند راه درمان مناسبی برای مشکل سستی کمر و ناتوانی جنسی باشد. درمان های دارویی و سایر مداخلات پزشکی برای کمک به درمان ناتوانی جنسی عبارتند از:

سیلدنافیل (ویاگرا)

تادالافیل

واردنافیل (استاکسین، لویترا)

داروهای جایگزینی تستوسترون

جراحی

مشاوره و روانشناسی

درمان های طبیعی ناتوانی جنسی

افرادی که می خواهند از درمان های خانگی و یا گیاهی استفاده کنند، انواع مختلفی از داروهای طبیعی شناخته شده برای کمک به درمان ناتوانی جنسی وجود دارد. برخی از داروهای طبیعی یا جایگزین برای ناتوانی جنسی عبارتند از:

طب سوزنی

گیاه جنسینگ

آب انار

قبل از استفاده از هر گونه داروی طبیعی، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید.

تغییر در شیوه زندگی

بسته به علت ناتوانی جنسی که ممکن است جسمی یا عاطفی باشد، شما می توانید با تغییر شیوه زندگی خود، از مشکل ناتوانی جنسی، جلوگیری کنید.

تغییر سبک زندگی و رفتار عبارتند از:

ترک سیگار و نوشیدنی های الکلی

تقویت ارتباط روابط عاشقانه

کاهش اضطراب

ورزش بیشتر و پیروی از یک رژیم غذایی سالم

پیشگیری از سستی شدن کمر و ناتوانی جنسی

ناتوانی جنسی می تواند علل مختلفی داشته باشد، اما شما می توانید با برخی اقدامات از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

روش های پیشگیری احتمالی عبارتند از:

شرکت در تمرینات ورزشی، که خطر ابتلا به ناتوانی جنسی را کاهش می دهد.

اجتناب از مصرف سیگار، مواد مخدر یا سوء مصرف الکل

خواب و استراحت کافی

پیگیری یک رژیم غذایی سالم

کاهش استرس، اضطراب و افسردگی

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (275 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (153 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (130 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (52 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (47 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (32 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (31 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (29 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (26 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (24 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (24 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (21 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (19 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک دو طبقه سالگرد ازدواج پدرام کریمی مجری مشهور ایرانی و همسر باکلاسش+عکس کودکی بامزه سعید آقاخانی، نورالدین خانزاده سریال نون خ/ چقدر ناز و گوگولی+عکس تبریک تولد جالب محسن کیایی برای بهرام رادان/ چه سلفی زیبا و خاصی+عکس خلاقیت جالب یک مادر ایرانی با نوشته جالب روی یخچال/ این متن پربازدید شد+عکس تغییر چهره هوش پران مژده لواسانی با لباس بندری در قایق+عکس سکانس خنده دار نعیمه نظام دوست: وقتی خارجی میشه و با مهمون روسی حرف میزنه +ویدئو/فقط خنده هاش وسط مکالمه... فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله سورپرایز تولد خاص علی دایی برای یک دوست و طرفدار/ چه کیک خرسی بامزه و قشنگی+عکس خواستگاری باحال مهران مدیری از نعیمه نظام دوست 20 ساله/ این سکانس عالیه+ویدیو اتمام حجت خلاقانه صاحب بوتیک تهرانی با خریداران درباره تعویض و پس دادن لباس +عکس/ مشخصه یا بیشتر توضیح بده😂 عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... کاظم نوربخش، سلمان نون خ: توی مراسم ختم به من میگن بخند! فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم خلاقیت خنده دار اُوستا معمار در طراحی در و پله برای ورودی/دکترا افتخاری حق توئه هم وطن+ عکس زیبایی و جذابیت منحصربفرد ندا قاسمی، شیرین سریال نون خ/برق نگاهش هوش از سر آدم می پراند+عکس رونمایی مژده لواسانی از کیف زیبا و شیکش به رنگ کرمی/ در عین سادگی خیلی خاصه+عکس نگاهی به عکس های خصوصی شاهان شکیبا مجری خوش بر و روی تی وی پلاس/ ماشالا چه چشمای خوشگلی بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی صدای بهشتی پسر شرکت کننده با خوانندگی آهنگ چشمای تو در برنامه صداتو +ویدئو/هنوزم چشمای تو مثل شبای پر ستارست... وقتی ستاره سادات قطبی کمبود نداشتن دختر رو با عروسک جبران میکنه+ویدیو/ ولی بهش میاد مامان دختر باشه نه 4 تا پسر خلاقیت منحصر به فرد یک مشتری در مدل موی درخواستی از آرایشگر حماسه آفرید +عکس/سلطان شینیون در سطح خاورمیانه😂 خلاقیت تحسین برانگیز شهرداری تبریز برای زیباسازی شهر حماسه آفرید/ این تصویر زیبا رو فقط تو ایران میشه دید+عکس مهران مدیری: گربه‌ام را هم به هنرمندان نمی‌دهم چه برسد به دخترم! +ویدئو اقدام تحسین برانگیز صاحب نیسان تبریزی در حمل بار با ماشینش+ویدیو/ سخاوت به جیب نیست به دله👌 نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس حضور چهره های فوتبالی برای عرض تسلیت به عابدزاده در مراسم ختم پدرش+عکس/از علی دایی و کریم باقری تا علی پروین و مهدی و رحمتی تصویری از رژه گشت کمیته در دهه شصت+ تاریخچه گشت ارشاد از اول انقلاب تاکنون خلاقیت خنده دار و حواس پرت کن فردی در رانندگی با ماشینی عجیب که سر و تهش برعکس شده+ویدیو/لامصب این معلوم نیست که داره میره یا میاد😂😂 بهترین سایت خرید پیج اینستاگرام در ایران کدام است؟ برای موفق شدن درترید باید این موارد را رعایت کنیم استوری عاشقانه هادی چوپان برای ته تغاری خونه اش/ چقدرم شعرش زیباست+عکس خلاقیت و شگرد هوشمندانه محمود احمدی نژاد برای دست ندادن با زنان+عکس 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ قیمت هر متر مربع تخته سه لایه به چه عواملی بستگی دارد؟
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد خواهرکشی ناموسی در مشهد/ قتل زن 23 ساله به دست برادر 17 ساله عجیب و غریب‌ترین مهریه‌های تاریخ ایران که باور نمی‌کنید/ از بال مگس و 1000 سفر پیاده به کربلا تا.... فال ابجد روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 کوچکترین و منحصربفردترین کتابفروشی تهران که در دیوار جا خوش کرده+عکس فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 + فیلم فال انبیاء روزانه یکشنبه 9 اردیبهشت ماه 1403 بیوگرافی و زندگی خصوصی مصطفی و مجتبی بلال حبشی، رحمان و رحیم سریال پایتخت+ تصاویر جذاب و دیدنی 9 اردیبهشت 1357 در ایران چه خبر بود؟ دردسرهای چغاله خوردن زیاد معشوقه سوئدی محمدرضا شاه در ایران! استایل اسپرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در ژاپن که هرگز ندیده اید+عکس برگزاری مجدد آزمون سراسری در خراسان جنوبی
منتخب روز   
نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده