دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / نرم افزار /

دانلود معرفی و آموش استفاده از تلگرام ایکس Telegram X 

سه شنبه، 17 تیر 1399
تلگرام قصد دارد یک نسخه از پیام رسان محبوب خود را راه اندازی کند و آن را به عنوان تلگرام ایکس یا Telegram X منتشر کند. ظاهرا تلگرام یک کلاینت جایگزین به نام Challegram را خریداری کرده و آن را به تلگرام ایکس تبدیل کرده است. تلگرام X در حال حاضر برای دستگاه اندروید و آیفون در دسترس است.

معرفی نرم افزار

تلگرام پروژه جدیدی را به اسم تلگرام X معرفی کرد. این نسخه در حال حاضر برای اندروید و iOS عرضه شده است. البته روز گذشته تلگرام و تلگرام ایکس از روی فروشگاه اپ استور شرکت اپل حذف شده بودند. تلگرام ایکس یک اپلیکیشن کاملا جدید به حساب می آید که از ابتدا طراحی شده و هدف آن این است که کیفیت بالاتری نسبت به تلگرام داشته باشد و سرعت بیشتری هم پیش روی کاربران قرار دهد. تلگرام ایکس رسما در وبلاگ تلگرام معرفی شده و درباره آن گفته شده که:« هدف ما این است که تلگرام را سریع تر، روان تر و راحت تر کنیم. رقابت روح این پیام رسان جدید را تشکیل داده و ما تصمیم گرفتیم که از همه پیام رسان ها الگو برداری کنیم؛ اما در طول چند سال گذشته رقابت کم و نوآوری کمتر شد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم که در تلگرام ایکس چیزهای بسیار جدیدی قرار دهیم. ما رقابت را با خودمان شروع کردیم و سعی کردیم که تلگرام X بسیار سریع تر و بهتر از تلگرام باشد. ما در دو سال گذشته سخت در حال ساخت این نسخه بودیم تا بتوانیم نسل جدیدی از پیام رسان ها را معرفی کنیم. تلگرام ایکس پروژه ای است که از ابتدا طراحی شده و با کد های جدیدی توسعه پیدا کرده است. این برنامه هیچ چیزی از نسخه قدیمی تر تلگرام ندارد.»

تلگرام ایکس با یکسری ویژگی جدید معرفی شده که برخی از آن ها بهتر شده بعضی از ویژگی های تلگرام هستند. به طور مثال با اجرای فرمان های سوایپ مختلف می توانید کارهای متفاوتی انجام دهید. می توانید بین چت های مختلف حرکت کنید و حتی می توانید به پیام ها پاسخ دهید. در تلگرام X با پخش کننده موسیقی جدیدی مواجه می شوید و همچنین صفحه پروفایل جدیدی را هم مشاهده می کنید. در این اپلیکیشن دیگر حباب دور پیام ها را مشاهده نمی کنید و همه چیز خیلی ساده و آزاد به نظر می رسد.

ویژگی های نرم افزار

  • سرعت تلگرام ایکس نسبت به تلگرام بیشتر است چون که پروسه ها سبک تر شده اند و بعد پردازنده دستگاه تقاضای زیادی ندارد و بنابراین سریعتر کار می کند.
  • مصرف باتری تلگرام ایکس نسبت به تلگرام کمتر است.
  • عناصر متحرک موجود در چت ها یا به عبارت دیگر انیمیشن های تلگرام ایکس نسبت به تلگرام بهبود یافته است.

نقاط قوت:

  • رابط کاربری سریع و روان
  • پیش نمایش چت ها
  • امکان پخش ویدیو به صورت پاپ آپ یا شناور
  • مصرف بهینه باتری
  • امکان حذف کادر و حاشیه دور پیام ها
  • امکان اشتراک گذاری و پاسخ دادن به پیام ها با کشیدن آن ها به سمت راست و چپ صفحه
  • دسته بندی لیست گفتگوها و تماس ها
  • دسته بندی فایل های به اشتراک گذاشته شده در کانال ها، گروه ها و گفتگو ها
  • سرعت بالا ارسال و دریافت اطلاعات

نقاط ضعف:

  • عدم امکان تغییر زبان برنامه
  • عدم امکان استفاده همزمان از چندین اکانت

آموزش کار با نرم افزار

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) را نسبت به نسخه اصلی تلگرام متمایز می سازد، بهبود رابط کاربری آن است. به طور قطع پس از استفاده از اپلیکیشن تلگرام ایکس (Telegram X) متوجه سرعت بالا و روان تر بودن رابط کاربری آن نسبت به نسخه اصلی تلگرام خواهید شد. علاوه بر بهبود رابط کاربری، سرعت دریافت و ارسال فایل ها هم در این برنامه افزایش یافته است. از دیگر تغییرات اعمال شده در رابط کاربری این برنامه می توان به افزایش اندازه کادر پیام جهت خوانایی بهتر و حذف گزینه Mute و Unmute موجود در قسمت انتهایی صفحات کانال ها اشاره کرد.

پس از اجرای برنامه Telegram X (تلگرام ایکس) و وارد کردن شماره تلفن خود به محیط اصلی برنامه منتقل می شوید. یکی از اصلی ترین تفاوت های برنامه تلگرام ایکس نسبت به نسخه اصلی تلگرام مربوط به دسته بندی گفتگوها و تماس ها می شود. لیست گفتگوها و تماس ها در این برنامه در دسته بندی ها و یا تب های جداگانه قابل دسترسی هستند. همچنین شما می توانید در صفحه اصلی با کشیدن انگشت خود به سمت چپ صفحه وارد لیست تماس ها شوید.

پیش نمایش چت ها از دیگر قابلیت های ارائه شده توسط برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) به شمار می رود. این موضوع بدان معناست که شما می توانید در صفحه گفتگوها با لمس طولانی گفتگو مورد نظر خود به پیش نماس آن دسترسی داشته باشید. بدین ترتیب می توانید بدون باز کردن صفحه چت، از محتوای پیام مورد نظر مطلع شوید. همچنین با لمس طولانی گفتگو مورد نظر به قابلیت های نظیر حذف، پین و یا بی صدا کردن نیز دسترسی خواهید داشت.

در نسخه تلگرام اصلی با کشیدن پیام به سمت چپ امکان پاسخ دادن و یا Reply کردن فراهم می شود. علاوه بر امکان استفاده از این قابلیت در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) شما می توانید با کشیدن پیام به سمت راست آن را فوروارد کرده و به اشتراک بگذارید.

در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) فایل های به اشتراک گذاشته شده در گروه ها، کانال ها و همچنین گفتگوهای دو نفره در دسته بندی های جداگانه قابل دسترسی هستند. بدین معنی که شما می توانید تصاویر، اسناد، ویدیوها و سایر فایل های به اشتراک گذاشته شده را در دسته بندی های مربوط به خود مشاهده کنید. همچنین با تغییر منوی ارسال فایل در برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) قادر به ارسال آسان تر و راحت تر فایل های مورد نظر خود نسبت به نسخه اصلی تلگرام خواهید بود.

یکی دیگر از قابلیت های برنامه تلگرام ایکس (Telegram X) مربوط به پخش ویدیو به صورت پاپ آپ و یا شناور می شود. بدین ترتیب حتی در صورت خروج از صفحه مورد نظر پخش ویدیو قطع نخواهد شد و به صورت شناور قابل مشاهده خواهد بود و شما می توانید همزمان با تماشای ویدیو به چت کردن و یا مطالعه مطالب کانال ها بپردازید. طراحی موزیک پلیر برنامه مذکور هم نسبت به نسخه اصلی تلگرام کمی متفاوت بوده و امکان پخش موسیقی در هنگام دانلود آن از دیگر قابلیت های برنامه Telegram X (تلگرام ایکس) به شمار می رود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل اکسپت مقاله
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)