دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / دانلود سوالات / زبان / زبان انگلیسی / TOEFL /

دانلود سوالات آزمون تافل TOEFL سال 2021 

یکشنبه، 12 بهمن 1399
در این بخش ساعد نیوز تمامی سوالات بخش های مختلف آزمون تافل را برای شما علاقه مندان گردآوری کرده است همراه ساعد نیوز باشید.

آزمون تافل چیست؟

آزمون TOEFL، آزمونی برای سنجش مهارت زبانی شماست که به صورت کامپیوتری برگزار می شود و در آن چهار مهارت لیسنینگ، رایتینگ، ریدینگ و اسپیکینگ شما مورد ارزیابی قرار می گیرد.

برگزار کننده ی این آزمون موسسه ETS است، فرمت آزمون TOEFL به گونه ای طراحی شده تا توانش زبانی شما را در محیط های آکادمیک مورد ارزیابی قرار دهد.

بر خلاف آزمون آیلتس کتبی و کامپیوتری، همه ی بخش های این آزمون در یک روز برگزار می شوند و در بخش اسپیکینگ ممتحنی در مقابل شما وجود نخواهد داشت و صدای شما توسط کامپیوتر ضبط می شود.

مدرک تافل مورد پذیرش بیش از 11،000 دانشگاه و مرکز آموزشی در 150 کشور دنیا است. از هر 10 دانشگاه در آمریکا، 9 دانشگاه داشتن مدرک تافل را به سایر مدارک ترجیح می دهند. در استرالیا و نیوزلند مدرک تافل مورد قبول تمامی دانشگاه هاست و مدرک تافل مورد قبول بیش از 98 درصد از دانشگاه های انگلستان است.

اعتبار مدرک تافل دو سال است و برای شرکت در آن محدودیتی ندارید، تنها محدودیت برای شرکت در آزمون تافل این است که در سه روز نمی توانید بیش از یکبار در آزمون شرکت کنید. هزینه ی شرکت در آزمون تافل 245 دلار آمریکا است و اگر ثبت نام شما با تاخیر صورت بگیرد لازم است 285 دلار پرداخت کنید. نمرات شما به طور رایگان برای چهار دانشگاه در صورت انتخاب شما ارسال می شود و اگر بخواهید نمره خود را برای دانشگاه های دیگر ارسال کنید، به ازای هر دانشگاه باید مبلغ 20 دلار پرداخت کنید.

انواع آزمون تافل چیست

امتحان TOEFL قدیمی ترین و معتبرترین آزمون زبان انگلیسی در طول تاریخ بوده است. سازمان ETS (Educational Testing System) طراح و برگزار کننده این امتحان است. این سازمان نقشی همانند سازمان سنجش در ایران را دارد. تا کنون بیش از ۳۵ میلیون نفر در سراسر دنیا در امتحان تافل شرکت کرده اند که این امتحان را به بزرگترین امتحان تاریخ تبدیل کرده است. اما از گذشته تا کنون آزمون تافل دچار تغییرات زیادی شده است.

آزمون TOEFL iBT (Internet Based TOEFL)

امروزه می توان گفت تنها نوعی از آزمون تافل که معتبر می باشد آزمون TOEFL iBT یا تافل اینترنتی است. اما بیایید همه تافل های حال حاضر و گذشته را نیز نگاهی بیاندازیم.

از سال ۲۰۰۶ این نسخه تافل معرفی شد و مهم ترین و تنها آزمون تافل که در حال حاضر برای مهاجرت و ادامه تحصیل استفاده می شود آزمون تافل اینترنتی است. این امتحان همانطور که از اسمش پیداست با کامپیوتر برگزار می شود و از طریق اینترنت به ETS ارسال می شود و مورد ارزیابی قرار می گیرد.

آزمون تافل iBT چند بخش دارد؟

آزمون تافل چهار بخش دارد. Listening, Reading, Speaking , Writing جزو بخش هایی است که تافل داوطلب را مورد ارزیابی قرار می دهد. همه این بخش ها توسط کامپیوتر برگزار می شود و شما تنها با یک سیستم کامپیوتری در ارتباط هستید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله !