ساعدنیوز
ساعدنیوز

دانش آموزان برتر مدارس، معلم می شوند

  شنبه، 13 آبان 1402 ID  کد خبر 361324
دانش آموزان برتر مدارس، معلم می شوند
ساعد نیوز: وزیر آموزش و پرورش از نهایی شدن مصوبه «کشف استعدادهای معلمی» در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد که طبق آن دانش آموزانی که خلق و خوی معلمی دارند تحت عنوان استعدادهای برتر ملی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، قرآنی، هنری، ادبی، پژوهشی، تربیت بدنی و ادبی جذب آموزش و پرورش شده و معلم می شوند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، رضامراد صحرایی با حضور در شبکه آموزش سیما، اظهار کرد: از ستاد ملی تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستیم که امکانی را برای ما فراهم کنند تا بهترین دانش‌آموزان ما در یک فرآیند روشن معلمان آینده ما شوند.

وی ادامه داد: در شورای عالی انقلاب فرهنگی یک مصوبه ای تحت عنوان «کشف استعدادهای معلمی» گرفتیم که طبق آن دانش آموزانی که خلق و خوی معلمی دارند بتوانند در آینده معلمان ما شوند. این کار را شروع کردیم و نهایتا منتج به آیین نامه جذب استعدادهای برتر ملی در حوزه های آموزشی، فرهنگی، تربیتی، قرآنی، هنری، ادبی، پژوهشی، تربیت بدنی و ادبی شده است که انشالله مرحله پایانی خود را طی می کند.

وزیر آموزش و پرورش در عین حال خاطر نشان کرد: ورود به آموزش و پرورش نیاز به ردیف استخدامی دارد چراکه اینها دانشجوی عادی محسوب نمی شوند و از لحظه ورود به دانشگاه فرهنگیان مستخدم رسمی آموزش و پرورش هستند. قرار شده است تا سازمان امور اداری و استخدامی 10 درصد از کل ردیف های استخدامی ما را برای این کار اختصاص دهد و امور حقوقی آن در حال انجام است.

واکنش «صحرایی» به بازتاب سخنان معاون پرورشی‌اش در برخی رسانه ها درباره اقامه نماز

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اجرای برنامه فراگیر پرورشی مدارس در پنج محور که یکی از این محورها «ایمان» است و در ذیل آن اقامه نماز دنبال می شود، توضیح داد: در روزهای اخیر در برخی رسانه ها به نقل از معاون پرورشی ما گفته شد که دانش آموزان موظف شده اند نماز خواندن خود را ضبط کرده و برای ما بفرستند. ما همانجا فهمیدیم کارمان درست است. این اقدام در راستای اجرای برنامه فراگیر انجام می شود تا نماز خواندن بچه‌ها اصلاح شود. بچه ای که نماز بخواند از هر بدی و آلودگی دور می‌شود. ما مسلمان هستیم و کشور ما کشور مسلمان و شیعیان است.یک دفعه گفتند معاون پرورشی آموزش و پرورش اجبار کرده است تا بچه ها نماز خواندن خود را ارسال کنند. ما گفتیم آنهایی که دوست دارند نماز خواندنشان اصلاح شود، از نماز خواندن خود را ضبط کرده و ارسال کنند. در این راستا از اولیا نیز کمک گرفتیم تا نماز بچه ها را اصلاح کنند.

پیگیری برای اجرای یک روز «بی کیف و کتاب» برای دبستانی ها در هفته

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه روز بی کیف و کتاب برای ابتدایی ها کاملا در حال نهادینه شدن است، توضیح داد: باید این اتفاق یک روز در هفته رخ دهد و ما به طور جدی دنبال این موضوع هستیم. کارهای نهایی این امر در حال انجام شدن است. همه تلاش ما این است، البته روز بی کیف و کتاب نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش دارد.
اجرای «نظام دوری» در مدارس ابتدایی پس از 12 سال

وی درباره اجرای نظام دوری در مدارس ابتدایی پس از گذشت 12 سال از تصویب سند تحول بنیادین آموزش پرورش، افزود: طبق این نظام دانش آموزان در سه پایه اول ابتدایی باید یک معلم داشته باشند که مادرانه و پدرانه در کنار بچه‌ها باشد. خیلی ها می‌گفتند اجرای این امر ممکن نیست اما ما اجرای آن را امسال با 640 کلاس درس شروع کردیم و الان مراقبت می شوند.
آماده شدن آیین نامه «مسیر رشد معلمی» پس از رتبه بندی معلمان

صحرایی همچنین از نهایی شدن آیین نامه «مسیر رشد معلمی» خبر داد و گفت: آیین نامه مسیر رشد معلمی در حال آماده شدن است تا پس از رتبه بندی معلمان نهضت یادگیری در بین تمام معلمان به راه افتد.

مشمولیت 8 میلیون دانش آموز در اجرای طرح «شیر مدرسه»

وی درباره اجرای شرح شیر مدرسه نیز اظهار کرد: این امر هدیه رییس جمهوری بود که 8 میلیون نفر را شامل شد. کار مهمی بود و نهایی شده است. اگر باقی افراد دولت مثل آقای رئیس جمهوری توجه به آموزش و پرورش داشته باشند شک ندارم که با چهار سال می شود تحولی را رقم زد که در سالهای قبل نبوده است.

دولت بالاترین بودجه خود را به آموزش و پرورش می‌دهد
درخواست از والدین برای مشارکت در امر آموزش و پرورش دانش آموزان

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود عنوان کرد: اگر هر ولی دانش آموز حداقل دو ساعت در هفته برای بچه خود در مدرسه وقت نگذارد این انتقاد که «چرا مدرسه برای بچه من کاری نکرده است» از او پذیرفته نیست. اولیا دانش آموزان در حد قابل توجهی تحصیل کرده هستند و مهارت هایی دارند که اگر روی مهارت معلم بگذارند خیلی اتفاقات می افتد.

صحرایی با اشاره به اهمیت نقش والدین در امر پرورش دانش آموزان، خطاب به والدین دانش آموزان بیان کرد: به مدرسه بیایید و دوستان بچه هایتان را جمع کنید و آن مهارت هایی که بلد هستید را به بچه ها یاد دهید. دولت بالاترین بودجه خود را به آموزش و پرورش می‌دهد اما مردم بیایند، مسائل را دست بگیرند و کمک کنند. در مقوله پرورش بیش از آموزش به کمک مردم نیاز داریم.

وی همچنین درباره اجرای برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی مدارس با کمک بخش «نورینو» که خاص معاونت پرورشی در سامانه «مای مدیو» است، تصریح کرد: ما می دانیم در یکایک 120 هزار مدرسه‌ خود چه کار پرورشی در حال انجام است. مدرسه با سایر مدارس مقایسه می شود و می‌فهمیم امتیاز پرورشی مدارس چطور است. به «بخشنامه ممنوع» اعتقاد داریم اما زمان می‌خواهد تا در تمام امور این امر محقق شود. «بخشنامه ممنوع» وقتی امکان پذیر می شود که مدرسه هویت خود را پیدا کرده باشد و تمام امور مدرسه با اختیار کافی به مدیر داده شود. در امور پرورشی یک بخشنامه به نام برنامه فراگیر پرورشی و فرهنگی به مدارس دادیم و در باقی معاونت ها نیز این امر را اجرا می کنیم. تمام مدارس به سامانه «نورینو» دسترسی دارند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین این را هم گفت که دستورالعمل «آموزش معکوس» در حال آماده شدن است.

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود درباره برگزاری رویداد ورزشی 100 در 100 افزود که از اول آبان سال جاری تا 29 اسفند یعنی طی این 100 روز 100 رویداد ورزشی در مدارس برگزار می شود و دانش آموزان می توانند در این رویداد شرکت کنند.

وی با بیان اینکه سهم زمانی برنامه های پرورشی مدارس از برنامه آموزشی مدارس کم است، ادامه داد: البته همه معلمان کار پرورشی می‌کنند اما برای درست کردن این امر نیاز به مصوبه شورای عالی آموزش و پرورشداریم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی از مخاطبان این برنامه مبنی بر اینکه بعضا مدیران مدارس با این توجیه که دورس اصلی دانش آموزان عقب مانده است به معلم پرورشی وقتی برای حضور در کلاس نمی دهند، گفت: در برخی مدارس که تعداد آنها نیز کم نیست، مدیر به این امر توجه می کند و البته مدیر می‌گوید که اولیا از من این درخواست را دارند.

صحرایی در بخش دیگر سخنان خود به طرح «نماد» (نظام مقابله با آسیب های اجتماعی دانش آموزان) نیز اشاره و تصریح کرد: باید پیش از آسیب دیدن، دانش آموزان را شناسایی کنیم و پس از شناسایی کردن باید خانواده ها و نهادهای متولی دست به دست آموزش و پرورش دهند تا دانش آموز آسیب پذیر را حفظ کنیم و نگذاریم آسیب ببیند. به هر مقداری که از مدرسه دور شویم قابلیت اقدام ما کم تر می شود.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، این وزارتخانه بالغ بر 350 اردوگاه دارند که از این تعداد 4 اردوگاه ملی و حدود 60 اردوگاه استانی و مابقی شهرستانی هستند.

وی تاکید کرد: آموزش و پرورش نزدیک 72 میلیون مترمربع اردوگاه دارد که به اندازه یک کشور است. اما باید به ما در این راستا کمک شوند. از همه قرارگاه های جهادی برای فعال کردن این اردوگاه کمک می‌خواهیم تا بچه‌ها بتوانند به این اردوگاه ها آیند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (357 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (123 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (55 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (45 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (14 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (13 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (13 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (12 نظر) شوخی رهبر انقلاب با حامد حدادی بسکتبالیست تیم ملی ایران/ نیازی به پریدن نیست....+فیلم (12 نظر) تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (12 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(فیلم) آیا می دانید چند ثانیه قبل از مرگ چه اتفاقی برای بدن می افتد؟! / احتمال عبور خاطرات زندگی‌ از جلوی چشم ظاهر متفاوت ژیلا صادقی در خارج از کشور خبرساز شد/ همه از تعجب انگشت به دهان ماندند!! +عکس دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... ویدئویی که هر انسان حتما باید آن را تماشا کند! / حقیقت دنیا تا چه حد فراتر از دانش ماست؟! (عکس) علیرضا جهانبخش، فوتبالیست ایرانی، در کنار خانواده جدیدش در هلند/ چه خونه شیکی! قشنگ معلومه خونه یک ایرانیه! (ویدئو) عظیم ترین سونامی هایی که تاکنون زمین به خودش دیده! / مو به تن آدم سیخ میشه😱 (ویدئو) بازگشت مجموعه طلای پادشاهی آسانته به غنا پس از 150 سال (تصاویر) دکوراسیون شیک و مدرن خانه هانده ارچل، دختر پارسا پیروزفر در فیلم "مست عشق"/ چه تابلوی خاص و قشنگی! واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی (عکس) استوری جدیدی که ستاره سادات قطبی از پسر بانمکش در تراس با صفاشون منتشر کرد!/چه عینک بامزه ای زده آقاکوچولو (تصاویر) کشف کمیاب‌ترین «رنگ» دنیای باستان در یک حمام رومی؛ رنگی گران‌تر از طلا نگاهی به خونه و زندگی اروپایی و با صفای سردار آزمون، فوتبالیست محبوب کشورمان و همسرش/ آناهیتا خانم چه عکسایی هم گرفتن👌 حقیقت باورنکردنی در مورد تاریخچه توری عروس که از شنیدنش شاخ در می آوردید/ اصلا میدنین چی باعث شد که توری عروس بخشی از لباس مراسم ازدواج باشه؟ اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد ادعای جنجالی استخدام دو ماهه در این مجموعه! رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 زرنگ بازی میوه فروش برای گران فروختن گوجه سبز، نوبرانه محبوب بهاری با زندن مارک خارجی +عکس/ مرد حسابی برچسب هندونه رو زدی روی بسته بندی آلوچه! دلتنگی های نیما شعبان نژاد برای رضا داوود نژاد/تو که گفتی زود خوب میشی پس چی شد.... +عکس (ویدئو) خواننده خوش صدای برنامه "صداتو" که داوران ناامید برنامه را وادار به گریه شوق کرد/ خود برنده جایزه اندازه محسن کیایی ذوق نکردا! تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد وقتی یسنا را دیدم گریه کردم!+ویدئو/ صفر تا صد گمشدن یسنا و ناگفته هایی که مو به تن سیخ می کند عاشقانه های مونا فائزپور همسر احمد مهرانفر ارسطوی سریال پایتخت/ همیشه شاد و خوشحال+ عکس بیوه شدن دختر 23 ساله در شب عروسیش / 20 بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم ظاهر جذاب و زیبای مهران رنجبر، کیانوش سریال آوای باران بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس توضیحات علی ضیا درباره علت عجیب غیبت یک هفته‌ای اش در فضای مجازی+ویدیو/ این اولین بار نیست که اینجوری میشم صحبت های خنده دار آقای قرائتی: با خنده سه تا قله رو فتح کردم از صدا و سیما تلویزیونو گرفتم از آیت الله گلپایگانی قم رو گرفتم و از رهبر پول رو گرفتم +ویدئو😂👌 (ویدئو) اقدام جدید و عجیب امیر تتلو در زندان؛ سرودن شعر در مدح حضرت علی (ع) کار زیبای باشگاه پرسپولیس: میزبانی از بانوی هوادار سرطانی +فیلم کیک تولد 3 بعدی ساره بیات برای عزیزترین کس زندگیش در فضایی رویایی و نورپردازی احساسی با شمع و آباژور+عکس/ چیدمان دکوریهاش حرف نداره رونمایی از ماشین خفنِ میلیاردی و لاکچری محمدرضا جهانبخش، برادر علیرضا جهانبخش +عکس رونمایی از وارث تخت و تاج مهرداد محمدی در یک خودروی لوکس فولکس واگن/ گلادیاتور استقلال پدر شد +عکس از حضور با استایل صدام در استادیوم آزادی تا اعلام تعداد شرکای جنسی مردان ترکیه ای در حواشی داغ امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 ماجرای دستگیری هوادار مُسن سپاهان اصفهان چه بود؟ +جزئیات کامل اجرای شادی گل مهرداد میناوند توسط پژمان جمشیدی در برنامه خندوانه‎ زیبایی ببینیم: گزارش اختصاصی عباس قانع برای محمد مسافری، هوادار روشندل نساجی، در فولاد شهر پاسخ قاطعانه رهبر معظم انقلاب به ابراز ناراحتی قرائتی و درخواست او برای زمین نشستن؛ شوخی قرائتی با خندیدن رهبری صحبتهای عمیق و اعتقادی وحید شمسایی درباره گردنبند خاص و ویژه‌اش با محمدحسین میثاقی در آنتن زنده + ویدئو ویدیوی شوکه‌کننده از حضور یک شهروند با گریم صدام حسین در استادیوم آزادی! لحظات شاد و مفرح بارانا بیرانوند در یک کارناوال خارجی/ فقط اونجایی که می خواد شعر خارجی رو تکرار کنه تفریح لاکچری و پرهیجان طاها بیرانوند و پدرش علیرضا بیرانوند/ عجب دل شیری داره بیرو +فیلم فروشِ پیکان 1/5 میلیاردی در ایران که کارت و سندش به نام علی دایی است+ویدئو
تیتر امروز   
بازگشت دلار به کانال 59هزار/ دلار تلگرامی خریدار ندارد دانلود آهنگ جدید "خط قرمز» سهراب پاکزاد +فیلم/ انگار اصلا بی تو یجوریه تنها برم توی جمعا میره توهم اخمام... واکنش تهیه کننده نون خ به دستمزد نجومی سعید آقاخانی حقیقت باورنکردنی در مورد تاریخچه توری عروس که از شنیدنش شاخ در می آوردید/ اصلا میدنین چی باعث شد که توری عروس بخشی از لباس مراسم ازدواج باشه؟ اطلاعیه مهم برج میلاد در مورد ادعای جنجالی استخدام دو ماهه در این مجموعه! تکلیف جدا شدن فیروزکوه و دماوند و ری از تهران مشخص شد بیوه شدن دختر 23 ساله در شب عروسیش / 20 بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم از حضور با استایل صدام در استادیوم آزادی تا اعلام تعداد شرکای جنسی مردان ترکیه ای در حواشی داغ امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 خواب هولناک و عجیبی که آیت الله هاشمی 6 ماه قبل از فوتش دید!/ از خداوند برای رفع شرم استمداد کردم و صدقه ای در نظر گرفتم و پس از نماز مجدد خوابیدم فال شمع دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 مسیر بی‌بازگشت به ریگ جن ملقب به مثلث برمودای ایران فال روزانه امروز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روزدوشنبه 17 اردیبهشت ماه 1403 سناریوی خودکشی قتل از آب درآمد/ همدستی خیانت‌آمیز زن جوان با مرد همکار فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 17 اردیبهشت 1403+فیلم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...