دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

دانشگاه آزاد در صدد افزایش جذب اساتید زن می باشد 

پنجشنبه، 28 دی 1396
کد خبر: 2108
ساعد نیوز: به گفته مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، ‌به دنبال تقویت نقش زنان در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم و می‌خواهیم مدیران فرهنگی و اعضای هیات علمی را بیشتر از میان زنان برگزینیم.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،  به نقل از معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد، محمد قربانی گلشن‌آبادی در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری تشکل‌های دانشگاهیان گفت: به فعالیت زنان باور داریم و باید به سمتی پیش رویم که فعالیت زنان را در تشکل‌ها تقویت کنیم.
وی افزود: در حال حاضر شمار دانشجویان دختر از دانشجویان پسر بیشتر است. به همین دلیل باید ظرفیت دانشجویان دختر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دختران در رشته‌های خدماتی و پزشکی و علوم پایه بیشتر از پسران هستند اما در رشته‌های علوم انسانی کمترند.
قربانی گلشن‌آبادی با انتقاد از شمار کم مقاله های علمی اعضای هیات علمی خانم، اذعان داشت:‌ درست است که زنان و مردان تفاوت‌های زیادی با هم دارند و شرایط‌شان با یکدیگر متفاوت است، چرا که زنان در کنار مسوولیت‌های بچه‌داری و خانه‌داری باید به فعالیت علمی نیز بپردازند. با این وجود باز هم ما توقع داریم که فعالیت‌های علمی زنان افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد:‌ با توجه به شرایط کشور باید در حوزه زنان بیشتر کار کنیم. همچنین تصمیم داریم که معاونان فرهنگی و دانشجویی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی را از میان خانم‌ها انتخاب کنیم.
مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی توضیح داد: باید برای اینکه دانشجویان و استادان در تشکل‌ها فعالیت بیشتری داشته باشند، برنامه‌ریزی کنیم.
قربانی گلشن‌آبادی اضافه کرد: در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باید شخصیت‌هایی که در انقلاب اسلامی و نظام اسلامی رشد و بروز یافته‌اند را به جامعه معرفی کنیم.
وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۳۷۰ واحد و ۵۰ مرکز با یک میلیون و ۶۰۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل، ۳۳ هزار عضو هیات علمی و ۴۰ هزار کارمند دارد. از ۷۰۰ هزار نفر دانشجویی که در تهران هستند ۳۰۰ هزار نفر آنان در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند.
مدیرکل تشکل‌های دانشگاه آزاد اسلامی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی بیشترین ظرفیت را از دانشجویان، استادان و کارکنان دارد و همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کردند که این دانشگاه باید در کشور الگو شود، می‌توانیم به این جایگاه برسیم.
قربانی گفت: همچنین ما به دنبال تبعیض مثبت در میان خانم‌ها هستیم و می‌خواهیم اعضای هیات علمی را از میان خانم‌ها جذب کنیم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
تبدیل پایان نامه به مقاله !
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)