در آکواریوم کوچک کدام ماهی ها را می توان نگه داشت؟

  دوشنبه، 30 خرداد 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
در آکواریوم کوچک کدام ماهی ها را می توان نگه داشت؟
ماهی یکی از موجوداتی است که حتی در یک تنگ می تواند زندگی کند ولی برای آکواریوم کوچکی باید ماهی های مناسب محیط کوچک را انتخاب کنید . در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا این ماهی ها را معرفی کنیم.

ماهی های بسیاری برای شروع کار آکواریوم داری به افراد تازه کار توصیه می شوند ولی با توجه به نکات گفته شده، افراد باید بتوانند بهترین گونه ها را برای خرید انتخاب کنند، که در این انتخاب علاوه بر سازگاری و نوع مقاومت ماهی ها، باید به رنگ و ترکیب آنها نیز دقت کرد. با انتخاب دقیق و صحیح ماهی ها شما می توانید جلوه ای بسیار زیبا از ترکیب رنگ ها و شکل های گوناگون ماهی به دست بیاورید تا از آکواریوم داری و پرورش ماهی لذت دو چندانی ببرید. اگر به دنبال چند نمونه از بهترین ماهی های مناسب آکواریوم کوچک هستید در ادامه با ما همراه باشید.

ماهی مناسب با شرایط آکواریوم کوچک

بسیاری از افراد که علاقمند به نگهداری از ماهی در خانه خود هستند همواره از اینکه نتوانند از عهده رسیدگی یک آکواریوم بزرگ برآیند نگران هستند که ما به شما در اولین قدم توصیه میکنیم که از یک تانک یا همان آکواریوم کوچک برای نگهداری و افزایش تجربه شروع کنند . بسیاری از ماهی ها که در زیر به مهمترین آنها اشاره میکنیم میتوانند در محیط های کوچک زندگی کنند و نیاز به رسیدگی زیادی ندارند . ولی همیشه توجه داشته باشید که آب آکواریوم کوچ و تنگ ماهی خود را مدام عوض کنید و برنامه دقیقی برای تمیز نگه داشتن محیط زندگی ماهی ها و غذا دادن به ماهی های خود داشته باشید.

آکواریوم

انواع ماهی سازگار با آب سرد آکواریوم

منظور از آب سرد در آکواریوم این است که آب آکواریوم با دمای محیط اطراف برابر است. این مدل آکواریوم ها به فیلتر و لامپ داخل مخزن آب نیاز دارند. لامپ و فیلتر باعث سالم ماندن ماهی های آکواریوم می شود. این ماهی ها برای آکواریوم با آب سرد مناسب هستند:

  • گلدفیش ( Gold Fish ):ماهی های گلدفیش در اندازه ها و رنگ های مختلف هستند. معروف ترین گلدفیش، گلدفیش فنسی است. گلدفیش ها صلح جو هستند، حالت تهاجمی ندارند و همه چیز خوار هستند. به دلیل حجم زیاد فضولات گلدفیش ها هفته ای یک بار باید آکواریوم را تمیز کنید.
  • وایت کلود ( White Cloud):ماهی های White Cloud طاقت سردی آب را دارد. این ماهی ها می توانند دمای ۶۰- را نیز تحمل کنند. این ماهی ها دوست دارند در وسط و بالای آکواریوم شنا کنند. آنها دوست دارند به صورت دسته جمعی زندگی کنند، بهتر است آنها را در دسته های ۶تایی و بیشتر نگه دارید تا سلامتی و شادابی آنها حفظ شود.
  • بلودفین تتراس ( Bloodfin Tetras ):بدن ماهی های بلودفین تتراس نقره ای است و باله های قرمز رنگی دارند. عمر این ماهی هابه ۱۰ سال هم می رسد. بلودفین تتراس صلح جو است و به زندگی با دیگر ماهی ها علاقه دارد. ماهی های بلودفین تتراس فعال و همیشه در حرکت هستند.
  • ماهی زبرا دانیو (Zebra Danio):ماهی زبرا دانیو انتخاب دیگری برای تنگ ماهی شماست. اصالت آن ها از هند است و مقاومت خوبی در برابر آب سرد دارند. دیدن جنب و جوش آنها داخل تنگ بسیار جالب است.آنها باید با حداقل پنج تا ازهم نوعانشان زندگی کنند تا زندگی سالمی داشته باشند. بعلت تعداد نسبتا زیادشان لازم است که آب تنگ فیلتر داشته باشد.

انواع ماهی برای آکواریوم های آب گرم

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از گرم کننده استفاده کنند و آب آکواریوم خود را گرم نگه دارند؛ زیرا با این کار تعداد بیشتری از ماهی ها را می توانند در آکواریوم خود نگه داری کنند. ماهی های زیر برای نگهداری در آب گرم بسیار مناسب هستند:

  • دانیوس ( Danios ):این ماهی کوچک، یکی از بهترین ماهی ها برای آکواریوم های کوچک است. دانیوس ها فعال و کوچک هستند.
  • مولی سیاه ( Black Molly ):ماهی سیاه یا Black Molly یک ماهی صلح جو است. مولی سیاه برای یک مخزن با انواع ماهی های دیگر انتخاب خوبی است.
  • لوچ کولی ( Kuhli Loach ):اهی لوچ کولی، یکی از ماهیانی است که زیبایی خاصی به آکواریوم شما می بخشد. این ماهی ممکن است در طول روز، زیر شن های کف آکواریوم یا داخل گیاهان آکواریوم پنهان شود.
  • پلاتی ( Platy ):نگهداری از ماهی پلاتی برای مبتدیان عالی است. انواع مختلفی از ماهی های پلاتی وجود دارد و می توانید از بین آنها رنگ و طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.
  • سروتیل ( Swordtails ):سرودتیل یا دم شمشیری، یکی از ماهی هایی است که رنگ های روشن و زیبا را به آکواریوم شما اضافه می کند. به خاطر ظاهر این نوع ماهی، به آن دم شمشیری می گویند
  • ماهی بتا یا فایتر ( Betta ):اگر دوست دارید یک ماهی با طرح و نقش زیبا داشته باشید، ماهی بتا را خریداری کنید. ماهی بتا همواره با همنوعان خود در جنگ است و با دیگر انواع ماهی ها هم عموما سر سازگاری ندارد.
  • فرشته ماهی ( Angel ):رشته ماهی با رنگ های متنوعی در بازار موجود است. فرشته ماهی بالغ در زیباترین حالت ممکن به سر می برد.
  • ماهی کوریدوراس فلفلی (Salt and Peper Corydoras):ماهی کوریدوراس فلفلی جز آن دسته از کوریدوراس هایی است که تا حدودی کثیف کاری خودشان را تمیز می کنند. آن ها تنها دسته ای از گربه ماهی ها هستند که تنها حدود سه سانتی متر به طولشان اضافه می شود.

پیشنهاد بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک

از بین ماهی های گفته شده در این نوشته بهترین ماهی برای آکواریوم کوچک کدام است؟ انتخاب را به شما می سپاریم. ما قصد نداریم نام یک ماهی خاص را ببریم و بگوییم که حتما همان ماهی برای آکواریوم کوچک شما مناسب است. در این نوشته با چندین ماهی مختلف آشنا شدید. می توانید از بین این ماهی ها، بهترین ماهی برای آکواریوم خود را انتخاب کنید و در زمان خرید با فروشنده ماهی هم مشورت کنید.توجه داشته باشید که ماهی های بزرگ را در کنار ماهی های کوچک قرار ندهید و هیچ گاه ماهیان آب سرد را در کنار ماهیان آب گرم نیندازید. با رعایت نکات مهم شما می توانید شاهد زندگی مسالمت آمیز ماهی ها و رشد و شیطنت آنها باشید.

نکات مهم قبل از راه اندازی آکواریوم

  • آشنایی و مطالعه درباره ی ماهیان زینتی و خصوصیات آنها (از جمله رفتار، شیوه ی تغذیه، نیازهای محیط آبی، بیماری ها و…)
  • انتخاب مکان مناسب برای استقرار در منزل یا محل کار (مانند مواردی از قبیل در معرض دید بودن، نورگیری مناسب، تناسب آکواریوم از نظر اندازه و ابعاد با محل استقرار).

پس از تهیه آکواریوم نیز تهیه لوازمی مانند پمپ هوا، بخاری، شلنگ های رابط، فیلتر، سنگ هوا، شن و ماسه، دماسنج و لامپ روشنایی ضروری می باشد و بقیه تجهیزات به سلیقه و امکانات افراد بستگی دارد.حال باید کلیه تجهیزات شستشو و ضدعفونی شده و آکواریوم را در محل مناسب مستقر نمود. در صورت استفاده از فیلتر کف می بایست آن را نصب کرده و سپس لوازم هوادهی را در محل خود قرار دهیم. پس از آن شن و ماسه را به اندازه مناسب در کف پهن نموده و شلنگ ها را به پمپی که خارج از آکواریوم نصب شده وصل نماییم (پمپ خارج از آکواریوم و بالاتر از سطح آب قرار می گیرد).

بعد از انجام این کار، باگذاشتن یک بشقاب در کف آکواریوم آب را روی آن می ریزیم تا مانع از پراکنده شدن شن و ماسه شویم و بعد از آبگیری بشقاب را بر می داریم. سپس بخاری و دماسنج را نصب می کنیم. در این هنگام پمپ و بخاری را روشن نموده و یک روز به همین حالت رها کرده تا شرایط مطلوب به وجود آید.پس از کشت گیاه در بستر آکواریوم می توان نسبت به رهاسازی ماهی ها اقدام نمود. در حقیقت با انجام کارهای گفته شده، هم کلر محلول در آب در اثر هوا دهی رفع شده و هم دمای آب به حد مطلوب (۲۷ درجه سانتی گراد) رسیده است.نکته قابل توجه این است که قبل از رها کردن ماهی ها در آکواریوم می بایست حباب های به وجود آمده روی شیشه ها را با تور دستی از بین برد، چرا که این کار از ایجاد عارضه حباب گازی در ماهی ها (به خصوص ماهی های کوچکتر) بر اثر خوردن حباب های ایجاد شده روی شیشه ها جلوگیری خواهد کرد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص
دیگران می‌خوانند   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند! گریه های بهنوش طباطبایی به یاد پدرش آتیلا پسیانی: من بعد رفتنش یتیم شدم+فیلم حمل بار دریایی و هوایی: پرکاربرد ترین روش های حمل و نقل بین المللی خرید میز جلو مبلی چوبی جدید در سایت دکورال تصویر جالب از کودکی مهدی طارمی در زنگ ورزش مدرسه+ عکس چرا لباس فرم می پوشیم؟ جدید ترین و ترسناک ترین تصویر از سیاهی آسمان مشهد در نیمه روز/ سیل هولناک در راه است محمدرضا گلزار در استوری قلب عاشقانه نشان داد/ مخاطب این حرکت عاشقانه کیست؟ میدونستید کسی که کاشت ناخن رو مد کرد یه آقا بوده؟ وقتی سالهاست مردی ولی ناخنکارا از ایده تو پول درمیارن+فیلم آهنگ جدید و البته خیابانی بنیامین‌به نام فاتح‌ شدم+ویدئو رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
چرا نمایندگان موافقت رهبر انقلاب و مراجع تقلید را با مصوبه تعطیلی شنبه اعلام کردند؟ / دور زدن قانون یا تحت فشار گذاشتن شورای نگهبان؟!
بیوگرافی و زندگی خصوصی کیوان ساکت اف، تازه داماد سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز