در هنگام رژ لب زدن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  پنجشنبه، 20 خرداد 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
در هنگام رژ لب زدن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
زدن رژ لب به همین راحتی که فکر می کنید هم نیست و قوانینی دارد که باید رعایت کنیم. در ادامه نکاتی را برایتان آورده ایم که بهتر است هنگام رژزدن آن ها را رعایت کنید.

شاید رژ لب زدن خیلی ساده به نظر برسد و با خود بگویید نیاز به آموزش ندارد اما رژلب زدن نیز برای خود قوانین خاصی دارد و اگر آن ها را رعایت نکنید لب های پوست پوست و نازیبایی خواهید داشت.برای رژ لب زدن به روش حرفه ای باید به نکاتی مانند زیرسازی، لایه برداری، چرب کردن لب و ... دقت کنید. رژ لب زدن صحیح و حرفه ای زیبایی لب ها را دوبرابر میکند و آرایش تان را جذاب تر می کند.همیشه سعی کنید آب زیاد بنوشید تا لب های خشک و ترک خورده ای نداشته باشید اما برای درمان خشکی و ترک لب از وازلین استفاده کنید، برای رژلب زدن حرفه ای باید لب هایتان نرم و بدون ترک باشند. یکی دیگر از کارهایی که اید قبل از رژلب زدن رعایت کنید این است که لب هایتان را لایه برداری کنید، لایه برداری لب باعث میشود پوست های مرده لب از بین برود و در نهایت لب های زیباتری داشته باشید. حالا زمان آن رسیده که خط لب بزنید، هرگز خط لب را فراموش نکنید زیرا خط لب باعث میشود بتوانید لب های خوش فرم تری طراحی کنید و از بیرون زدن رژلب جلوگیری کنید فقط حواستان باشد که خط لب باید همرنگ رژلب تان باشد. انتخاب مناسب رنگ رژلب خیلی مهم است و باید سعی کنید رژلب انتخاب کنید که رنگ آن با رنگ پوست تان همخوانی داشته باشد، اگر پوست تان سفید است رژلب های رنگ روشن مانند صورتی، گلبهی، هلویی و قرمز مناسب تان است و اگر پوست تیره ای دارید رژلب های تیره مانند جیگری، زرشکی، بنفش و قهوه ای مناسب تان است.

در هنگام رژ لب زدن

زدن رژ لب به همین راحتی که فکر می کنید هم نیست و قوانینی دارد که باید رعایت کنیم. در ادامه نکاتی را برایتان آورده ایم که بهتر است هنگام رژزدن آن ها را رعایت کنید.

آماده سازی لب ها با بالم لب

آماده کردن لب ها اولین گامی است که باید در رژ لب زدن بردارید. اگر می خواهید که لب هایتان ترک خورده و خشک به نظر نیاید می توانید قبل از زدن رژ از بالم لب استفاده کنید چراکه بالم لب باعث می شود که لب های شما هیدارته شده و در پی آن چین و چروک های آن از بین رفته و لب های شما آماده رژ زدن شود.

از کانسیلر استفاده کنید

یکی از کارهایی که می توانید برای نشستن درست رژ لب بر روی لب انجام دهید، استفاده از یک پایه برای لب هایتان است. گزینه مطلوب برای این کار بهره بردن از کانسیلر می باشد. کانسیلری به رنگ لب هایتان را انتخاب کنید و کمی از آن را به کمک یک شت تخت به لب هایتان بزنید. با مالیدن مقدار کمی کرم پودر روی کانسیلر لب های شما ثابت می ماند و با این کار رژ لب برای مدت طولانی تری روی لب های شما دوام می آورد.

خط لب بکشید

خط لب به لب های شما وضوح بیشتری می دهد و برای اینکه رژ لب تان از لب بیرون نزند بهتر است که از خط لب استفاده کنید. سعی کنید در زمان کشیدن خط آن را به طور دقیق از روی خط طبیعی لب تان بکشید و نه پایین تر یا بالاتر از آن. برای کشیدن خط لب از یک گوشه لب شروع کنید و به سمت دیگر بروید. در انتخاب رنگ خط لب باید دقت زیادی به خرج دهید. توصیه ما این است که رنگ خط لب فرقی زیادی با رنگ رژ نداشته باشد و تا جایی که امکان دارد که همرنگ رژ تان باشد اما می توانید تا یکی دو درجه تیره تر را هم استفاده کنید.

ضروری نیست که زیادی بر روی خط درونی لب تان حساس شوید چراکه رژ لب بر روی آن قرار می گیرد، اما چیزی که اهمیت زیادی دارد خط بالایی لب است که باید در کشیدن آن دقت بالایی داشته باشید. نکته ی مهم دیگری که درباره ی خط لب وجود دارد توجه به جنس خط لب در هنگام خرید آن است. باید توجه داشه باشید که هر چه جنس خط لب نرم تر باشد، آن خط لب بهتر و کشیدن آن راحت تر است.

رژلب

درست رژ لب بزنید

وقتی که همه ی مراحل بالا را انجام دادید حالا نوبت به زدن رژ لب است. کافی است رژ مورد علاقه تان را برداشه وآن را داخل خط لبی که کشیده اید بمالید اما باید به نکات مهمی توجه داشته باشید، مانند این که اگر دارای لب هایی خشک هستید، بهتر است از رژ های مات استفاده نکنید چراکه این رژ ها بر خشکی لب هایتان می افزایند. زدن رژ های حاوی مرطوب کننده می تواند پیشنهاد مناسبی برای لب های خشک باشد. اگر لب های باریکی دارید هم سعی کنید تا از رژ لب هایی با رنگ های تیره استفاده نکنید زیرا این رنگ ها باریکی لب های شما را بیشتر نمایان می کنند.

برق لب را امتحان کنید

در مرحله آخر هم می توانید برای برق زدن و جذابیت بیشتر لب هایتان از رژ لب مایع یا برق لب استفاده کنید.

پاک کردن رژ لب

برای پاک کردن رژ لب مواد زیادی وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید که در اینجا به چند مورد از بهترین های آن اشاره می نماییم.

استفاده از رنگ های بی روح

رنگ های بی روح به زیبایی لب ها آسیب می رسانند و آن ها را غیرطبیعی جلوه می دهند. بعضی از زنان تمایل دارند که از رنگ های بسیار کم رنگ و خنثی به عنوان رژلب استفاده کنند، اما این رنگ ها واقعا زیبایی طبیعی لب ها را نابود می کنند که کلید اصلی برای داشتن لب های جوان و زیبا است. بنابراین، بهتر است که رنگ رژلب شما به تیره ترین قسمت لب تان نزدیک باشد و حتی از رژلب های براق هم استفاده کنید. برخلاف تصور رایج، استفاده از رژلب براق فقط برای ۲۰ ساله ها نیست و زنان بعد از دوران میان سالی هم می توانند از همین محصولات برای افزایش زیبایی خودشان استفاده کنند.

آیا باید رنگ رژ را با رنگ مو هماهنگ کرد؟

در صورتی که رنگ موی شما بلوند طبیعی است و رنگ پوست پریده ای دارید، بهتر است از رژ لب هایی به رنگ هلویی یا گیلاسی استفاده کنید، اما اگر رنگ پریده نیستید و رنگ پوستتان تیره تر است می توانید از قرمز تیره یا بنفش پررنگ هم استفاده کنید. امروزه بیشتر خانم ها موهایشان را رنگ می کنند و اغلب خانم هایی که رنگ موی بلوند یا مش روشن دارند، رنگ موی طبیعی شان تیره است بنابراین بهتر است به جای هماهنگ کردن رژ با رنگ موی طبیعی، رژ را با رنگ لباس هماهنگ کنید اما در این میان هم توصیه هایی را باید مدنظر داشت. مثلا اگر لباس شما قهوه ای است، رژ لب آلویی به لب نزنید، اما اگر لباس مشکی دارید می توانید از رژ لب قرمز یا صورتی استفاده کنید. هرگز دقیقا رنگ رژی همرنگ لباستان انتخاب نکنید. مهم این است که در یک تون رنگی باشند و فراموش نکنید هرگز نباید آرایش چشم غلیظ و رژ تند داشته باشید. اگر چشم ها را آرایش می کنید، رژ کمرنگ بزنید و برعکس!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم