در هنگام خرید لباس عروس به چه نکاتی توجه داشته باشیم

  چهارشنبه، 19 شهریور 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
در هنگام خرید لباس عروس به چه نکاتی توجه داشته باشیم
ساعد نیوز: برای خرید و انتخاب این لباس باید به جنس پارچه ، دوخت ، مدل، سنگ دوزیها ، مکان خرید، زمان ، بودجه لباس و ... توجه نمود . اگر مراسم ازدواج شما هم نزدیک است ، نکات مهمی را که برای انتخاب و خرید لباس در این بخش از ساعد نیوز آورده ایم را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را برای باشکوه ترین شب زندگیتان داشته باشید.

داشتن لباس عروس زیبا و خاص آرزوی هر دختری است اما انتخاب آن یکی از سخت ترین مراحل می باشد، به این دلیل که لباس عروس بیش از هر چیزی در مراسم عروسی خودنمایی می کند و موجب جذابیت عروس می شود، علاوه بر آن ما باید برای لباسی که تنها یک بار در زندگی می پوشیم، هزینه زیادی بپردازیم پس اگر نتوانیم این مرحله را به خوبی پشت سر بگذاریم، کل مجلس از چشمان مان خواهد افتاد. بنابراین باید اصول را رعایت کنیم تا مشکلی پیش نیاید و بتوانیم لباس رویایی خود را بیابیم. اگر شما هم یکی از عروس های آینده هستید، قبل از خرید لباس عروس تان، این مطلب را بخوانید.

بودجه مورد نظر را در ذهن داشته باشید

برای خرید لباس عروس اولین نکته ای که باید در نظر بگیرید انتخاب لباس عروس متناسب با پولتان است . بهتر است مبلغی را که برای خرید لباس کنار گذاشته اید را تعیین کنید و سپس بر حسب آن لباس را انتخاب کنید .شما می توانید برای خرید راحت و آسان لباس عروس مقدار هزینه ای را که می توانید برای لباس عروس نمایید را به فروشنده بگویید تا او شما را راهنمایی نماید. کل بودجه تان را برای خرید لباس عروس خود صرف نکنید زیرا تغییراتی که باید در لباس عروس ایجاد نمایید مانند تغییر اندازه، مدل و... نیازمند هزینه است.

هنگام پرو لباس عروس به چه چیزهایی باید توجه کرد؟

انتخاب لباس مطابق با مدل موهایتان

قبل از اینکه لباستان را انتخاب و پرو کنید به نزد آرایشگرتان بروید تا بدانید مدل مویی که قرار است برای شب عروسی انتخاب کنید چیست . اگر می خواهید موهای بسته را انتخاب نمایید ، لباسی با پشت کار شده و زیبا بخرید ولی اگر موهای باز را انتخاب می کنید پشت لباس تان نباید ار شده باشد.

حتما نظر بدهید

هنگام پرو لباس عروس، نکات و ایده هایی که به ذهنتان می رسد را بازگو کنید تا از انتخاب تان خوشحال باشید.

روز پرو کفش عروسی تان را بپوشید

در روز پرو لباس عروس شما بهتر است کفشی را که قرار است در روز عروسی به پا کنید را بپوشید تا خیاط یا فروشنده بتواند بفهمد که دامن شما چقدر باید بلند باشد یا دنباله آن باید چگونه باید قرار گیرد.

مدل مورد نظر خود را از قبل تعیین کنید

قبل از اینکه برای خرید لباس عروس بروید بهتر است یک مدل لباس عروس در نظر داشته باشید و برای انتخاب لباس مورد نظرتان با طراح لباس مشورت کنید زیرا ممکن است مدل انتخابی شما مناسب اندامتان نباشد.پس مجلات مختلف عروس، مزون های لباس عروس، سایت های مخصوص عروسی و... همه را نگاه کنید تا یک ایده خوب در رابطه با لباس تان پیدا کنید.

در قدم اول شما باید بدانید چگونه لباسی می خواهید:یک لباس کلاسیک یا مدرن آستین دار یا... یک مدل متناسب با اندامتان در نظر داشته باشید و حتما آن را بپوشید و نسبت به دوخت لباس و خوابیدن آن اطمینان یابید. در راستای انتخاب لباس عروس به پیشنهادات فروشنده توجه کنید زیرا این پیشنهادات براساس بودجه شما و برگرفته از تجارب آنها خواهد بود.

سایز لباس

لباس عروسی را تهیه کنید که سایزتان باشد و از گرفتن لباس تنگ به امید لاغر شدن اجتناب کنید. لباس عروس خریداری شما باید طوری باشد که امکان گشاد یا تنگ کردن آن وجود داشته باشد. سایزبندی لباس های عروس با سایز معمول افراد متفاوت است پس اگر سایزتان 36 است و سایز لباس عروس 38 یا حتی 40 اندازه تان شد، نگران نشوید.

هنگام سفارش لباس عروس از خیاط تان بخواهید که یک هفته تا چهار روز قبل از مراسم عروسی لباس تان را تحویل دهد تا بدین ترتیب اگر ایرادی در گوشه ای از لباس تان وجود داشت بتوانید آن را در این فرصت برطرف کنید و هم چنین می توانید از این طریق از بدقولی احتمالی خیاط ها پیشگیری کنید.بهتر است در لباس عروس تان راحت باشید یا اگر لباس راحتی نیست حداقل ناراحت هم نباشد. از پوشیدن گن های ضخیم که باعث ناراحتی تان می شود پرهیز کنید زیرا هم گرم تان خواهد شد و هم عرصه را به شما تنگ خواهد کرد و در آن لباس حجیم عروسی بعد از دقایقی احساس خفگی و سنگینی خواهید کرد. بهتر است برای لاغر تر نشان دادن تان در لباس عروسی فنر بگذارید تا نیازی به گن نداشته باشید و یا از گن های ظریف استفاده کنید.

به حس خود اطمینان کنید

تنها یکی است که ذهن شما را درگیر خودش می کند. پس از امتحان کردن تعدادی لباس، کمی قدم بزنید انتخابهای دیگر را از ذهن خود پاک کنید و تنها یکی را که دائم به آن فکر کرده و خودتان را در آن تصور می کنید انتخاب کنید. این یک امر درونی است.

چه زمانی برای پرو لباس عروس مراجعه کنیم؟

بهتر است از 5 الی 6 ماه زودتر به فکر لباس خود باشید. در دوره نامزدی و زمان های فراغت خود به مزون های فروش لباس سر بزنید و مدل های جدید را ببینید، از تخفیف ها مطلع باشید، مطالب اینترنتی و راهنمایی های مراسم عروسی و لباس را دنبال کنید تا بهترین پیشنهادها را دریافت کنید و در نهایت با آرامش لباس مناسب خود را انتخاب کنید.

لباس زیر مناسب بپوشید

قبل از مراجعه به خرید ابتدا لباس زیر زیبا بپوشید، یادتان باشد که شما چندین بار پرو می کنید، همچنین لباس زیر هم در فیت بودن لباس عروس موثر است.حتما کفش مناسبی برای پرو لباس با خود ببرید. کفش پاشنه بلند در قد و نحوه ایستادن لباس بسیار مهم است. کفشی مشابه مدلی که روز عروسی می پوشید را به همراه خود ببرید.

با توجه به فصل عروسیتان لباس انتخاب نمایید

اگرجشن ازدواجتان قرار است درتابستان برگزار شود باید مدلهای بازتر و جنس خنک تری را انتخاب نمایید اما اگر جشن عروسیتان فصول زمستان و پاییزاست ، انتخاب لباس عروس پوشیده و بدون دنباله عاقلانه تر است زیرا خرید لباس عروس های دنباله دار باعث می شود که در این فصول که هوا بارانی و برفی است شما با یک لباس عروس گلی وارد مجلس شوید. لباس ابریشمی برای عروسی در تابستان اصلا مناسب نیست و به محض پوشیدن لباس شروع به عرق کردن می کنید.

مدل های عجیب و غریب نخرید

برخی از مدل های لباس عروس سال های سال کهنه نمی شوند و همیشه زیبا هستند بنابراین از این نوع لباس ها انتخاب نمایید و لباسهایی را که تنها در یک زمان خاصی مد هستند را برنگزینید زیرا بعدا با دیدن عکس عروسیتان خجالت می کشید آن را به دیگران نشان دهید.

به مکانی که می خواهید عروسی را در آن برپا کنید، توجه کنید

قبل از خرید لباس عروس، شما باید به مکانی که می خواهید عروسی را در آن برپا کنید، توجه کنید. آیا مراسم شما در یک تالار برگزار خواهد شد یا در یک باغ یا حتی ساحل دریا؟ مطمئنا لباسی که برای تالار می پوشید، با لباسی که برای عروسی در محیط باز مناسب است، فرق دارد. به عنوان مثال شما نمی توانید لباسی دنباله دار را در محیطی باز و پر از گل و گیاه به تن کنید زیرا امکان کثیف شدن آن وجود دارد. برای این منظور، قبل از هر تصمیمی از مکانی که می خواهید در آن مهمترین روز زندگی تان را برگزار کنید، آگاه شوید.

لباسی که روی مدل زیباست، شاید بر تن شما زیبا نباشد

هر فردی فرم بدن مخصوص به خود را دارد، از این رو لباسی که روی تن مانکن زیباست، شاید بر تن شما زیبا نباشد. بنابراین قبل از انتخاب لباس، فرم بدن تان را آنالیز کنید، ببینید با توجه به فرم بدن تان چه مدلی روی تن شما بهتر می نشیند. به عنوان مثال اگر اندام چاقی دارید، باید به دنبال لباسی باشید که انحناهای بدن شما را بیشتر نشان دهد تا لاغرتر به چشم آیید یا این که قسمت های چاق بدن تان را بیشتر بپوشاند.

مدل های جدید را امتحان کنید

شاید شما هم جزو آن دسته از افرادی باشید که به یک مدل خاص دل بسته اند و از امتحان مدل های دیگر لباس خودداری می کنند. اما بهتر است که برای روز عروسی تان مدل های مختلف را امتحان کنید. شاید مدلی که فکرش را نمی کردید، روی تن تان به زیبایی خودنمایی کند. بنابراین قبل از این که وارد مزون شوید، تمام باورها و علایق قدیمی تان را دور بریزید و خودتان را برای امتحان مدل های جدید آماده کنید.

برای پرو لباس عروس همراهان صادق را با خود ببرید

هنگام پرو لباس عروس تعداد زیادی از افراد را همراه خود نبرید بلکه فقط دو نفر از افرادی که صادقانه نظرشان را اعلام می کنند و سلیقه شان به شما نزدیک است را همراه خود برای پرو لباس عروس ببرید. بردن تعداد زیادی همراه سبب می شود که شما در انتخاب دچار مشکل گردید زیرا ایده ها و نظرات افراد با یکدیگر متفاوت است. هربار که لباسی را پرو می کنید عکسش را برای نیمی از فامیل و دوستان نفرستید و نظرخواهی نکنید زیرا فقط گیج تر می شوید.

​​


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (489 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (104 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان