در مورد آربات، قدیمی ترین خیابان روسیه، چه می دانید؟

  دوشنبه، 07 آذر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
در مورد آربات، قدیمی ترین خیابان روسیه، چه می دانید؟
خیابان آربات (Arbat Street) یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین خیابان‌های مسکو است که طول آن بالغ بر یک کیلومتر می‌شود. خیابان آربات بینمیدان آرباتسکایا واروتا و میدان اسمولنسکایا قرار دارد.در هر شهری یک خیابان وجود دارد که افراد را به خود جذب می کند و در مسکو قطعا این خیابان آربات است که خیابانی بسیار سرزنده و جذاب است.

خیابان آربات جزو آن دسته از جاهای دیدنی روسیه است که دیدن آن برای هر گردشگری حسابی مهم و ضروری است. در این خیابان نمایشگاه های متعددی برگزار می شود. این خیابان که از سال ۱۹۸۶ تا به امروز ورود وسایل نقلیه در آن ممنوع شده، پر از مردمی است که در آن صنایع دستی می فروشند. مردم این نواحی علاوه بر کسب درآمد خوب از این راه، سعی می کنند به خوبی فرهنگ بومی خود را به گردشگران بشناسانند.

 خیابان آربات مسکو

معرفی خیابان آربات مسکو

حدود یک کیلومتری مرکز مسکو روسیه، یک خیابان و عابر پیاده وجود دارد که در800 متری غرب دیوارهای کرملین مسکو قرار گرفته است. آربات،در قلب موسکو، از قرن 14 و 15 میلادی وجود داشته است که یکی از قدیمی ترین خیابان های پایتخت روسیه است. اربات جزء قدیمی ترین خیابان های باقی مانده از مسکو قدیم است. البته زمان دقیق پیدایش و ساخت آن وجود ندارد ولی سند هایی از وصف آتش سوزی کلیسای چوبی نیکلاس در 28 ژوئیه 1493 میلادی وجود دارد. بدلیل این که بیشتر ساختمان ها از سازه های چوبی تشکیل شده بودند، زبانه های آتش به سراسر مسکو رسید و ناحیه وسیع شهر مسکو را ویران کرد. در حقیقت آربات قسمتی از مسیر تجاری مهم روسیه بوده و در آن وسایل خانه و صنایع دستی به فروش میرسیده است.

از سال 1986 این خیابان به عنوان یک بازار هنری پر از نقاشان، شاعران، گردشگران و نوازندگان خیابانی ازجمله خوانندگان و رقصندگان شناخته شد. قسمت قابل توجهی از این خیابان اغلب به دلیل ترافیک وسایل نقلیه بسته است، اما در اصل این خیابان به عنوان تفرجگاه و محلی برای عبور و مرور افراد پیاده به شمار می‏ رود.

در خیابان آربات Arbat کافه ها، فروشگاه های سوغاتی، رستوران ها و جاذبه های بسیار زیاد دیگری وجود دارد. هم چنین چندین مکان تاریخی در کنار این خیابان قرارگرفته که مجسمه‏ ی یکی از محبوب ترین شخصیت های روسی، الکساندر پوشکین Alexander Pushkin و همسرش ناتالی Nataly در گوشه ای از این خیابان نصب شده است.

این خیابان حداقل از قرن ۱۵ میلادی وجود داشته است و بخشی از مسیر مهم تجاری و خانه بسیاری از صنعتگران دربار بوده است. از اوایل سده ۱۸ میلادی، به عنوان یکی از بهترین مناطق مسکو، به محلی شناخته شده برای زندگی اشراف و نویسندگان درآمد. در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم خیابان به محلی برای نویسندگان، هنرمندان تبدیل شد.

در دوره حکومت اتحاد جماهیر شوروی بسیاری از مقامات عالی رتبه دولتی در خیابان آربات زندگی می کردند. در سال ۲۰۱۶ خیابان تحت بازسازی قرار گرفت. از جمله ساکنین مشهور در این خیابان الکساندر پوشکین، شاعر و نویسنده روس و ماکسیم گورکی، داستان نویس و نمایش نامه نویس روس بوده اند.

 خیابان آربات مسکو

اطلاعاتی در مورد آربات ، از قدیمی ترین خیابان های روسیه

قدمت خیابان آربات مسکو که در قلب تاریخی این شهر واقع شده به قرن پانزدهم میلادی بر می گردد و به دلیل پشت سر گذاشتن بیش از 5 قرن دارای چندین جاذبه تاریخی برای دیدن است که از مهمترین آن ها می توان به رستوران تاریخی پراگ با بیش از 120 سال قدمت ، دیوار صلح با صدها کاشی زیبا ، خانه ملینیکوف ، مجسمه بولات اکودژاوای شاعر ، آهنگساز و رمان نویس ، خانه اسپاسو و خانه موزه پوشکین اشاره نمود که هر کدام از آن ها به عنوان جاذبه های گردشگری مسکو مورد استقبال گردشگران واقع شده اند . خیابان آربات در مسکو از قرن 15 تا کنون به فعالیت خود ادامه داده و فقط در آتش سوزی که در سال 1812 در شهر مسکو رخ داد و بخش های زیادی از این شهر را به نابودی کشاند این خیابان نیز از بین رفت ولی بعدها بازسازی شد و فعالیت خود را از سر گرفت .

خیابان آربات روسیه در میان دو میدان آرباتسکایا و میدان اسمولنسکایا قرار گرفته و از قدیمی ترین و معروف ترین خیابان های مسکو محسوب می گردد . آربات که در قلب تاریخی مسکو و در مرکز منطقه ای به همین نام واقع شده تا اواسط قرن بیستم میلادی ، بخشی از خیابان اصلی غربی کرملین به شمار می رفت ، اما در سال 1960 خیابانی موازی با آن با نام آربات جدید ساخته شد و ایفای این نقش به آن سپرده شد و دو دهه بعد ، آربات قدیم به منطقه ای مخصوص عابران پیاده در مسکو تبدیل شد . در قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم این خیابان تبدیل به مکانی برای زندگی اشراف زاده ها ، هنرمندان و نخبه ها شد همچنین بسیاری از سران دولت شوروی در گذشته در این خیابان ساکن بودند .

خیابان آربات که از پرطرفدارترین دیدنی های مسکو است در اواخر بهار تا اوایل پاییز در صبح ها بسیار جذاب است . گردشگران تور مسکو می توانند در یکی از ایوان های رستوران ها و یا کافه ها که در فضای باز قرار دارند ، بنشینند و همراه با نوشیدن یک فنجان قهوه ، مردم را که در حال رفت و آمد هستند تماشا کنند . همچنین گردشگران می توانند از اجرای موسیقی زنده در این خیابان ها لذت ببرند و به خرید انواع صنایع دستی ، عروسک ، آثار هنری ، روسری ، پوست و چوب ، لباس ، جواهر و سفال بپردازند . فروشگاه ها و مغازه های موجود در خیابان آربات از ساعت 10 صبح تا 10 شب و حتی دیرتر باز می باشند .

 خیابان آربات مسکو


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (660 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (112 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (93 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (74 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (59 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (28 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان