ساعدنیوز
ساعدنیوز

در مورد دیوار بزرگ بادالینگ در چین چه می دانید؟

  شنبه، 05 آذر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
در مورد دیوار بزرگ بادالینگ در چین چه می دانید؟
دیوار بزرگ چین تنها پروژه ساخت بشر است که از کره ماه دیده می شود. اگرچه تصور می شد که در طی حکومت سلسله “Qin” بین سال های 221 تا 238 قبل از میلاد ساخته شده اما اکنون اعتقاد بر این است که پیش از اینها ساخت آن آغاز شده بود. این دیوار حدود 6400 کیلومتر طول دارد.بازدید از دیوار بزرگ چین (Great Wall of China) یکی از بایدهای تور چین است.

دیوار بزرگ بادالینگ (Great Wall of Badaling) یکی از پربازدیدترین بخش های دیوار چین به شمار می رود و در حدود ۸۰ کیلومتری شمال غربی پکن قرار دارد. این بخش در سال ۱۵۰۴ و در دوره سلسله مینگ ساخته شد و به همراه پایگاه مرزی نظامی، از اهمیت استراتژیک زیادی برخوردار بوده است. این بخش در سال ۱۹۵۷ بازسازی و بازدید از آن برای عموم آزاد شد. با وجود مرمت، این دیوار همچنان حالت تاریخی خود را حفظ کرده است. به عنوان بخشی از دیوار چین، دیوار بزرگ بادالینگ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

دیوار بزرگ چین را چه کسانی ساخته اند؟

سربازان، مردم و زندانیان مهمترین سازندگان دیوار چین (Great Wall) بودند. امپراتوران هر سلسله از جمله شین (Qin)، حدود 20 درصد از جمعیت کشور را وادار به ساخت دیوار چین کرده است. طولانی ترین بخش ساخته شده دیوار چین مربوط به دوران سلسله هان (Hunne) است. تاریخ شناسان شروع ساخت دیوار چین را 210 سال پیش از میلاد می دانند اما ساخت مهم ترین قسمت دیوار چین در قرن های ۱۴ تا ۱۷ میلادی انجام شده است. امپراطور شین هوانگ (Gin huwang) دستور داد همه دیوار هایی که بین شهر وجود داشت را خراب کنند و فقط دیوارهای مرز های شمالی باقی بمانند.

دیوار بزرگ بادالینگ

شناسنامه دیوار چین

  • نام چینی: چانگ چنگ (Changcheng)
  • ترجمه انگلیسی: دیوار بزرگ چین
  • طول: 13170.70 مایل (21196.18 کیلومتر)
  • میانگین بلندی: 25.6 فوت (7.8 متر)
  • میانگین عرض: 7.1 یارد (6.5 متر)
  • سازنده: مردم عادی، کشاورزان، سربازان و برده های چین باستان
  • شروع دوره ساخت و ساز: 2000 سال پیش. سال های 210 تا 770 قبل از میلاد

دیوار بزرگ بادالینگ

بادالینگ

بادالینگ نزدیک ترین بخش دیوار بزرگ چین به پکن است و به همین دلیل شمار بازدیدکنندگان بیشتری به نسبت دیگر نقاط آن دارد. بادالینگ همان بخشی است که بازدید از آن بعد از بازسازی دیوار در سال 1957 زودتر از باقی قسمت ها برای عموم آزاد شد. اگر شما هم قصد سفر به پکن را دارید و زمان اقامتتان در تور ارزان پکن محدود است، بهتر است که بادالینگ را برای بازدید انتخاب کنید. چراکه هم مسیر دسترسی به آن از پکن کوتاه است و هم می توانید با تلکابین به راحتی به آن برسید و در زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید. اما در کنار این مزیت ها، یک سری معایب نیز در مورد بادالینگ وجود دارد. این قسمت از دیوار بزرگ چین همیشه مملوء از توریست است و همیشه شلوغ است و شاید نتوانید راحت بر روی آن قدم بزنید و عکس های یادگاری مناسب بگیرید.

از تمام بخش های دیوار بزرگ چین، چرا بادالینگ؟

  • بخش بادالینگ دیوار بزرگ چین، محبوب ترین قسمت دیوار در میان مسافران تور چین است.
  • کارهای بازسازی و نگهداری فراوانی بر روی این بخش دیوار انجام شده، در نتیجه بادالینگ کامل ترین بخش دیوار بزرگ چین است.
  • در مقایسه با دیگر بخش های دیوار، بیشتر پله ها در اینجا آن چنان شیب دار نیستند و به نرده های کمکی مجهز شده اند، در نتیجه بالا رفتن از آنها نسبتا ساده تر است.
  • بخش بادالینگ دیوار بزرگ چین به یک تله کابین هم مجهز است؛ در نتیجه برای رفتن به روی دیوار نیازی نیست انرژی زیادی صرف کنید. امکاناتی هم برای راحتی تردد افراد کهن سال و با محدودیت های حرکتی در نظر گرفته شده است.
  • بخش بادالینگ دیوار بزرگ چین به شهر پکن فوق العاده نزدیک است؛ دیوار در حدود 70 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. گزینه هایی متعدد (از جمله وسایل حمل و نقل عمومی) برای رسیدن به این محل در پیش روی مسافران تور چین قرار دارد.

دیوار بزرگ بادالینگ

نکاتی جالب توجه در مورد دیوار بزرگ بادالینگ

  • بیشتر بخش های دیوار بادالینگ در زمان سلسله مینگ (1368 تا 1644 بعد از میلاد) ساخته و تقویت شدند تا از شهر پکن در مقابل حمله مغول ها از شمال محافظت کنند.
  • طول بخش بادالینگ دیوار بزرگ چین حدود 12 کیلومتر است، با 43 برج مراقبت. البته تنها 3.74 کیلومتر و 19 برج مراقبت بازسازی شده اند و به روی عموم مردم و مسافران تور چین باز هستند.
  • این بخش دیوار به طور متوسط حدود 7.8 متر ارتفاع و 6 متر عرض دارد، فضای کافی برای رژه 10 سرباز یا چهار نعل رفتن 5 اسب در کنار هم.
  • دیوار بزرگ چین از سنگ های مکعبی و آجرهای بسیار بزرگ ساخته شده است. در فضای داخل دیوارها، خاک و سنگ های کوچک انباشته شده اند تا دیوار مستحکم تر و قوی تر شود.
  • تعدادی حفره در داخل دیوارها ایجاد شده اند تا از طریق آنها تیر پرتاب شود و دشمنان قابل مشاهده باشند.
  • برج های مراقبت ساخته شده بودند تا برای اقامت سربازها، رد و بدل کردن پیام، زیر نظر گرفتن دشمن و انبار کردن تجهیزات و تدارکات مورد استفاده قرار گیرند. برج های مراقبت هم حفره هایی برای پرتاب تیر و مشاهده دشمنان دارند.
  • بخش بادالینگ دیوار بزرگ تاکنون میزبان ده ها میلیون نفر از مسافران خارجی تور چین و همچنین گردشگران داخلی بوده است. بیشتر از 370 سیاست مدار و فرد مشهور خارجی از این بخش از دیوار دیدن کرده اند، از جمله بسیاری از رئیس جمهورهای امریکا، ملکه الیزابت دوم و رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی، نلسون ماندلا.

راهنمای بازدید از دیوار بزرگ بادالینگ در تور چین

دیوار بزرگ بادالینگ هر روز تنها اجازه بازدید به 65 هزار نفر را می دهد. بازدیدکنندگان باید بلیت های خود را به صورت آنلاین از وبسایت رسمی دیوار تهیه کنند. خرید آنلاین بلیت از 7 روز جلوتر امکان پذیر است. البته این خدمات به صورت انگلیسی در دسترس نیست، در نتیجه مسافران تور چین برای بازدید بدون دغدغه و با خیال آسوده از دیوار می توانند از طریق آژانس مسافرتی خود اقدام کنند. ساعات کاری دیوار در زمان های مختلف از سال متفاوت است، اما در حالت کلی از حدود ساعت 6 صبح شروع شده و تا حدود ساعت 19 ادامه دارد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (83 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (79 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (37 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (30 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (27 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینش ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (18 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (17 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش تبریزی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس ظاهر جذاب و زیبای وحید رهبانی، محمد سریال گاندو بدون گریم تلویزیونی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس اقدام باورنکردنی و خنده دار پیرمرد باحال در دوچرخه سواری با دوچرخه ایی مینیمال و اسباب بازی+ویدیو/ چرا من منتظر بودم هر آن بشکنه؟🤣 صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو گریه های تلخ مادر یسنا برای دختر گمشده اش+ویدئو/خدایا به دل مادرش رحم کن... 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی سورپرایز جشن تولد حمید گودرزی توسط همسر اول و خواهرش در محل کار با کیک متفاوت + عکس تیدا و سگ‌های زنده یاب در جست‌وجوی یسنا، کودک مفقود شده در کلاله +ویدئو به مناسبت روز معلم یادی بکنیم از شوخ طبعی معلم دیکته سردار آزمون در رم / داستان بامزه غلط املایی سردار رو شنیدین؟ (فیلم) مصاحبه تاریخی و فوق العاده خنده دار دانش آموزان!/صداقت و عشق و علاقه به مدرسه موج میزنه! (عکس) ایده وخلاقت متفاوت و جالب دانش آموزان در روز معلم رونمایی از ستاره 2 متر و 8 سانتی فوتبال جهان/ قدبلندترین دروازه‌بان اروپا رو بشناسید+عکس دوقلوهای خوشگل و بانمک فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ چقدر بهش میاد مامان بودن😍+عکس آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست عکسی بامزه از علی دایی در دوران دبستان/ قشنگ مشخصه ایشون شاگرد محبوب معلمشون بودن (عکس) خنده‌دارترین لحظات سلطان کمدی حیوانات فوک‌ها و فیل‌های دریایی!/چه ژستی گرفتن انگار عکس یادگاری میگیرن! ذوق زدگی محمدرضا اخباری، بازیکن تیم فوتبال تراکتور، در اولین روز بدنیا آمدن دختر نازش در بیمارستان/ اتاق رو چه خوشگل دیزاین کردن زیبایی منحصربفرد لباس عروس،تاج و توری بازیگر مشهور هالیوود که ملکه ی موناکو شد/ مدرن ترین عروسی که دنیا به خودش دیده!
تیتر امروز   
ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست تغییر چهره و استایل یانگوم در خیابان که قابل شناسایی نبود! حواشی داغ امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت 1403 گنج های خیالی رویای جویندگان زیر خاکی در نصف جهان پرواز جالب علیرضا جهانبخش، ستاره تیم ملی با جت‌ اختصاصی و لوکس به‌ انگلیس+عکس باز شدن پای خورزو خان شب های برره مدیری به کنفرانس خبری جنجالی حمید مطهری در تبریز تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی هشدار نارنجی سازمان هواشناسی برای تعطیلات آخر هفته
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...