دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

در پذیرایی مجلس ختم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ 

شنبه، 11 تیر 1401
کد خبر: 211584
ساعدنیوز :برای برگزاری یک مراسم ختم آبرومندانه باید یک سری نکات را مدنظر قرار داد. مراسم عزا نیز آداب خاصی دارد که در صورت پیروی از این آداب می توان آن مراسم را به بهترین شکل برگزار نمود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که در پذیرایی مجلس ختم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ با ما همراه شوید تا آداب کلی مجلس ترحیم را برشماریم.

برای برگزاری یک مراسم ختم آبرومندانه باید یک سری نکات را مدنظر قرار داد. مراسم عزا نیز آداب خاصی دارد که در صورت پیروی از این آداب می توان آن مراسم را به بهترین شکل برگزار نمود. حال ممکن است این سوال برای شما پیش آید که در پذیرایی مجلس ختم چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟ با ما همراه شوید تا آداب کلی مجلس ترحیم را برشماریم.

آداب برگذاری مراسم ختم

به طور معمول حاضران در مراسم ختم لباس مشکی که نشانه ی عزا است به تن می کنند تا به این وسیله با خانواده متوفی همدردی نمایند. تمامی حاضران تاسف و اندوه خود از مرگ فرد از دست رفته را ابراز و به خانواده داغدار تسلیت می گویند.

تلاوت آیات قرآن کریم و ذکر فاتحه برای شادی روح آن عزیز در گذشته نیز از دیگر اقداماتی است که در مراسم ختم انجام می شود. در چنین شرایطی مهم ترین مسئله این است که صاحبان عزا بتوانند از مهمانانی که در مراسم حضور پیدا کرده اند به نحو احسنت پذیرایی کنند.

برای پذیرایی در مراسم ختم معمولا از چایی و نوشیدنی های گرم در فصل سرد و نوشیدنی های خنک در فصل گرم، انواع میوه، شیرینی، خرما، حلوا و...استفاده می شود. طی سال های اخیر خرید پک پذیرایی در مراسم ترحیم بین عموم مردم مرسوم شده است که یکی از بهترین راه های پذیرایی به حساب می آید. در ادامه به بررسی مهم ترین نکات برای برگذاری مراسم ختم اشاره خواهیم کرد.

مکان برگذاری مراسم ختم

در نخستین گام باید مکان برگزاری مراسم را انتخاب کرد. معمولا خانواده داغدار این مراسم را در مسجد یا تالارهای پذیرایی برگزار می نمایند و برای راحتی حضار مکان هایی که رفت و آمد آن راحت تر و دارای پارکینگ هستند، انتخاب می کنند.

مدّاح مراسم ختم

به طور معمول برای برگزاری مراسم ترحیم از یک مدّاح و سخنران جهت زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن مرحوم و همچنین تشکر از مهمانان دعوت به عمل می آید.

چاپ اعلامیه

یکی از مهم ترین آداب مراسم ختم اطلاع رسانی زمان دقیق و مکان برگزاری مراسم به آشنایان و دوستان خانواده ی متوفی است. در چنین شرایطی معمولا از طریق بلندگو یا چاپ اعلامیه و نصب آن ها در مکان های پر رفت و آمد، بستگان را مطلع می سازند. در رابطه با سایر آشنایانی که در شهرهای دیگر زندگی می کنند نیز می توان از طریق تماس تلفنی این کار را انجام داد.

پذیرایی از مهمانان در مراسم ختم

برای پذیرایی از مهمانانی که در مراسم ختم حضور پیدا می کنند باید اقلام پذیرایی را از پیش تهیه نمود. این کار مستلزم صرف زمان و انرژی فراوانی است، زیرا برای تهیه ی این اقلام باید به بازار رفت و تک به تک وسایل مورد نیاز را خریداری نمود. دست چین کردن و شستن میوه ها، تهیه شیرینی و چیدمان شیک آن ها و تهیه نوشیدنی مناسب برای میل آسانتر اقلام مذکور، امری بسیار زمان بر است و باید افرادی را مسئول انجام این کار کرد تا دلسوزانه این وظیفه را به عهده بگیرند، لذا پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که با تهیه ی پک آماده پذیرایی مجلس ترحیم خیال خود را از برگزاری مراسمی آبرومند راحت نمایید. معمولا پک های پذیرایی ترحیم شامل انواع میوه های فصل، نوشیدنی های طبیعی و پاکتی، انواع شیرینی، چاقو و چنگال، دستمال و... می شود که با یک بسته بندی شیک مزین شده اند.

تهیه پک پذیرایی مراسم ترحیم

همان گونه که گفته شد یکی از بهترین روش های پذیرایی در مجلس ختم استفاده از پک های آماده ترحیم است که تا حد زیادی در زمان و هزینه ها صرفه جویی می کند. تهیه پک های آماده ترحیم علاوه بر ظاهر شیک و آبرومندانه ای که دارد در شرایطی که خانواده داغدار در غم و سوگ عزیز از دست رفته خود هستند، امکان پذیرایی آبرومندانه را فراهم می کند. پک های پذیرایی را می توانید بر اساس سلیقه خود از میوه باکس سفارش دهید و در مکان برگزاری مراسم تحویل بگیرید.

میوه باکس یکی از بزرگترین فروشگاه های اینترنتی در زمینه تولید و توزیع انواع پک های پذیرایی مراسم ختم است. برای خرید پک پذیرایی مجلس ترحیم کافیست با ما ارتباط برقرار کنید و سفارشات خود را ثبت نمایید . میوه باکس تمامی آن چه که برای پذیرایی نیاز دارید فراهم می کند و در مکان مورد نظر به شما تحویل می دهد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل سابمیت مقاله
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی