در سفر به نروژ بهتر است از چه مناطقی دیدن کنیم؟

  چهارشنبه، 30 مهر 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
در سفر به نروژ بهتر است از چه مناطقی دیدن کنیم؟
نروژ خانه وایکینگ‌ها، یک کشور اسکاندیناویایی است که مرز تا مرز آن پوشیده شده از نعمت‌های چشم نواز و دیدنی که هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خودش جذب می‌کند. از راه‌های یخی، شهرهای مدرن، و سواحل گسترده گرفته تا آبدره‌های زیبا و جزایری‌های زیبایی که مکان دیدن شفق‌های قطبی هستند، همگی از جاذبه‌های نروژ هستند.

نروژ

نروژ کشوری کوهستانی و سردسیر در شمال اروپا است که با کشور های سوئد، فنلاند، روسیه و تنگه اسکاژراک همسایه است و سواحل کشور نروژ نیز با آب های اقیانوس اطلس و دریای بارنتز زیبا گردیده اند. این کشور حدود 5 میلیون جمعیت دارد که تقریبا 70 درصد آن ها در پایتخت یعنی شهر اسلو و اطراف آن زندگی می نمایند. مساحت زیادی از خاک این کشور به دلیل وجود سرمای شدید و همجواری با قطب شمال خالی از سکنه است.

تاریخچه نروژ

نروژ قدیمی ترین حکومت های پادشاهی اروپا را داراست و نخستین حکومت پادشاهی این کشور به سال 994 با ورود وایکینگ ها به منطقه فعلی نروژ بر می گردد که یک وایکینگ با پذیرفتن آیین مسیحیت، خود را پادشاه کشور نامید. سال 1397 میلادی نروژ با کشور دانمارک اتحادیه ای تشکیل دادند که حدود 4 قرن پایدار ماند. سپس سوئد با حمله ای برق آسا نروژ را اشغال کرد و بر خلاف میل قلبی مردم نروژ، این کشور ضمیمه سوئد شد و همراه با آن ایسلند نیز به سوئد تعلق گرفت. با رشد احساسات میهن پرستی در قرن 19 میلادی و با برگزاری یک همه پرسی در سال 1905 میلادی، نروژ از سوئد جدا شد و کشور مستقل نروژ کنونی شکل گرفت. با اینکه در جنگ جهانی اول که سال 1914 میلادی رخ داد، کشور نروژ بی طرفی اش را خاطرنشان کرد اما خسارت سنگینی به قسمت کشتیرانی آن وارد شد. در جنگ جهانی دوم در سال 1939، باز کشور نروژ بی طرفی خود را خاطرنشان کرد اما متاسفانه با حمله آلمان نازی روبرو شد و حدود 5 سال در اشغال آلمان نازی باقی ماند. در خاتمه این کشور در سال 1949 بی طرفی خود را ترک و به سازمان پیمان آتلانتیک شمالی پیوست.

مسیرهای راه آهن

تصویر

نروژ دارای بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر خطوط ریلی با مناظر شگفت انگیز است. پیشنهاد می کنیم در سفر به نروژ حتما در یکی از مسیرها سوار قطار شوید و این کشور را از زاویه ای متفاوت ببینید. ازجمله خوش منظره ترین مسیرهای راه آهن نروژ می توان به راه آهن بِرگِن (Bergen) و راه آهن دُوْره (Dovre) اشاره کرد. راه آهن بِرگِن از فلات هاردانگِرْویدا (Hardangervidda) می گذرد و راه آهن دُوْره هم، مسیر اُسلو (Oslo) تا تروندهایم (Trondheim) را طی می کند.

رین

تصویر

رین یک روستای مختص ماهیگیری است که هر سال توریست های زیادی را به خودش جذب می کند. در سال ۱۹۷۰، بزرگترین مجله نروژ رین را به عنوان زیباترین روستای این کشور انتخاب کرد.

صخره پالپیت

تصویر

صخره پالپیت یکی از بهترین جاذبه های گردشگری است که به لطف سفر دشوار برای برای رسیدن به آن مناسب مسافران فعال است و با وجود سختی یکی از محبوب ترین دیدنی های نروژ است. این مقصد در نزدیکی استاوانگر واقع شده و برای رسیدن به صخره تقریبا مسطح که بیش از 600 متر ارتفاع دارد نیاز به مسافرت با کشتی و اتوبوس و سپس 2 ساعت پیاده روی است. کسانی که از منطقه استاوانگر بازدید میکنند، دوست دارند در مقابل موزه شگفت انگیز کنسرو در نروژ که در طول جنگ جهانی دوم برای کنسروسازی تشکیل شده بود توقف کنند. کلیسای جامع استاوانگر نیز یکی از بهترین جاذبه های گردشگری منطقه استاوانگر است. این ساختار قرن دوازدهم دارای چندین سبک از جمله یک قصر سلطنتی بزرگ رومانیایی، یک منبر باروک و یک چشمه گوتیک می باشد.

فلات

تصویر

بزرگترین فلات نروژ، Sognefjord است که وسعت فلات اصلی آن به طول 204 کیلومتر بوده و علاوه برآن شاخه های فرعی آن و انشعابات کوچکتری را در خارج از محدوده خود شامل می شود. در وسیع ترین گستره این فلات که تقریبا حدود پنج کیلومتر است، دیوارهای صخره ای به ارتفاع 1307 متر وجود دارد که بسیار دیدنی و نفس گیر است. محبوب ترین راه بازدید از فلات آن توسط قایق است. یکی دیگر از مقصد های مهم Fjærland است، منطقه ای که بزرگترین یخچال های بزرگ اروپایی و موزه یخ نوردی نروژی را در بر می گیرد.

جاده اقیانوس اطلس

تصویر

سفر در جاده اقیانوس اطلس یکی از فراموش نشدنی ترین تجربه های نروژگردی است. این جاده خوش منظره حدود ۸ کیلومتر درازا دارد و در طول مسیر از دهکده های ماهیگیری و نقاط دیدنی همچون کلیساهای قدیمی می گذرد. این مسیر ابتدا قرار بود جزو خطوط ریلی کشور باشد، اما این پروژه متوقف شد و بعدها دولت تصمیم به ساخت جاده گرفت. این جاده جزو میراث فرهنگی نروژ است و قطعا به دیدنش می ارزد.

ترومسو

تصویر

ترومسو بزرگ ترین شهر نروژ شمالی است. این شهر هم به دلیل تعداد زیاد خانه های چوبی متعلق به قرن 18 خود و هم به دلیل جاذبه های طبیعی اطرافش شهرت بسیار زیادی بین جاهای دیدنی نروژ پیدا کرده است. بیشتر جاذبه های شهر در جزیره ترومسیا (Tromsoya) واقع شده است و موزه های هنری زیادی در این شهر قرار دارد که می توانید در سفر به نروژ از آن ها بازدید کنید. هم چنین جنگل هایی با مناظر بدیع و خیره کننده این جزیره را احاطه کرده اند که قدم زدن در آن ها بسیار آرامش بخش خواهد بود. اما دلیل اصلی که پای گردشگران زیادی را به این جزیره باز کرده است، این است که ترومسو بهترین مکان برای دیدن شفق های قطبی است. اگر در بین ماه های ژانویه تا فوریه در این مکان باشید می توانید از ناب ترین مناظر جهان لذت ببرید. اما اگر از این نعمت بی نصیب ماندید، می توانید از موزه و آکواریوم قطبی Polaria که در 350 کیلومتری مدار قطب شمال در ترومسو واقع شده است دیدن کنید.

کلیسای چوبی Urnes

تصویر

این کلیسا، انواع مختلف معماری را با کلیسای قرون وسطایی در آمیخته است و بعد از ۹۰۰ سال همچنان پا بر جاست. آنچه که درباره این کلیسا جالب توجه است، موادی است که در ساخت آن به کار گرفته شده؛ استفاده از چوب به جای سنگ. این کلیسا که در ساحل غربی نروژ واقع شده، ترکیبی از سبک سلتیک، رومی و وایکینگی را در چوب به نمایش می گذارد. این کلیسا یکی از ۲۸ کلیسای چوبی نروژ و قدیمی ترین آنها است که در قرن دوازدهم ساخته شده است. اثری هنری که فرهنگ نورس قبل از مسیحیت را با مسیحیت قرون وسطایی پیوند می دهد.

آبدره گرینگر

تصویر

گیرانگرفیورد آبدره ای در غرب نروژ است. این دره در ناحیه مور جنوبی در استان موره اوگ رومسدال Møre og Romsdal واقع شده است. این آبدره جزء فهرست میراث جهانی یونسکو می باشد.

جزایر لوفتن

تصویر

یکی از پربازدید ترین و محبوب ترین جاذبه های توریستی نروژ، جزایر لوفتن می باشند که در قسمت شمالی کشور نروژ واقع شده اند. این جزایر زیبا ظاهری مانند فضای کارت پستالی با روستاهای ماهیگیری آرام دارند که در آبراهه ها واقع شده اند. در گوشه کنار سواحل پستی و بلندی های زیادی به چشم می خورد و صخره های بریده و شیب دار زیادی که از دل اقیانوس بیرون آمده اند، چهره ای زمخت به سواحل بخشیده اند. اغلب مجمع الجزایر لوفوتن به عنوان یکی از تماشایی و زیبا ترین مکان های گردشگری در نروژ شناخته می شوند. با وجود اینکه مجمع الجزایر لوفوتن در شمالی ترین قسمت قطب شمال واقع شده است، و در عرض جغرافیایی یکسانی با گرینلند قرار دارد، اما وجود آب و هوای ملایم و نسبتا گرم در اطراف خلیج، گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. در فصل تابستان دمای هوا به بالای ۲۳ درجه سانتیگراد نیز می رسد و این ناحیه یک مقصد توریستی محبوبی در فراشمالگانی محسوب می شود. گفتنی است که آب و هوای این منطقه به سرعت در حال تغییر می باشد.

موزه کشتی وایکینگ

تصویر

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر اسلو موزه کشتی واکینگ ها است که این موزه شامل قایق و کشتی های غول پیکر از دوران واکینگ ها و متعلق به قرن نهم است. از معروف ترین آن ها می توان قایق اسبرگ را نام برد. بازدیدکنندگان می توانند از این جای دیدنی و جذاب دیدن کنند.

بهترین زمان برای سفر

روز های شروع سال، نروژ، سرد و تاریک است حتی در سواحل جنوب غربی در برگن؛ اگر قصد دارید تا در ماه های ژانویه و فوریه به این کشور سفر کنید و برای اسکی و تماشای شفق قطبی برنامه ریزی نموده اید حتما باید لباس گرم همراه ببرید و منتظر سرمای هوا باشید. ماه مارس بهترین زمان برای سفر به نروژ است. در این ماه، روز ها طولانی تر هستند و در تفریحگاه های زمستانی، بارش برف، شرایط را برای لذت از ورزش های زمستانی فراهم می نماید. هر چه به سمت ماه آوریل و مه برود، گل های وحشی و شکوفه ها، زیبایی طبیعت این کشور را دوچندان می نمایند. ژوئن، جولای و آگوست، از نظر آب و هوا و طولانی بودن ساعات روز، بهترین زمان برای سفر به نروژ هستند. اما هزینه سفر در این ماه ها، به دلیل فصل شلوغ گردشگری بیشتر است. بعد از تمام شدن تعطیلات مدارس یعنی از اواسط سپتامبر و اکتبر، قیمت ها کاهش می یابند. چون این مدت بین تابستان و زمستان قرار گرفته و ممکن است بسیاری از جاذبه های گردشگری تعطیل باشند. روز های نوامبر سرد و تاریک است، اما موقعیت عالی برای تماشای شفق قطبی کم کم فراهم می گردد. در ماه دسامبر حال و هوای این کشور عوض می گردد. هر جا که پا بگذارید، بارش برف، دریاچه های یخ زده، بازارچه های کریسمس و نورپردازی های جشن سال نو، توجهتان را جلب می نماید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان این جاذبه‌های خاص را باید فقط در تور سریلانکا ببینید
دیگران می‌خوانند   
فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟ بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح! هشدار مقامات ایرانی به "قرارداد شیطنت آمیز" چینی‌ها! جزییات لایحه "حجاب" و بازداشت این پنج گروه توسط پلیس تعبیر خواب مدفوع در توالت فیلم دردناک از لحظه بلعیده شدن مرد مشهدی توسط زمین در سیل رونمایی شاهرخ استخری از مدل مو و استایل اروپایی جذابش در بلژیک/ مثل همیشه خوشتیپ+عکس اندازه ی باورنکردنی تگرگ هایی که در مشهد بارید با این 6 روش سریع و خانگی "تیرگی آرنج و زانو را از بین ببرید {ویدئو} نحوه درست کردن ترشی باقالی ساده و خوشمزه نگاهی به حیاط سرسبز و بزرگ مرتضی پورعلی گنجی با گل های رنگارنگ+ عکس یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب (تصاویر) تغییر چهره بازیگر نقش کودکی «سهراب» سریال از سرنوشت بعد 5 سال ترفند های طلایی برای تمیز کردن آب آکواریوم در خانه ایده خلاقانه برای تبدیل لاک براق به لاک مات روش خشک کردن گل محمدی با حفظ عطر و رنگ ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش همه چیز درباره مزوژل جالپرو: مزایا، معایب و کاربردها حرکات جالب استاندار کنگ فو کار آذربایجان غربی/ ماشالا چقدر حرفه ای 3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو (ویدئو) محمدرضا گلزار روی سکوی تماشاگران لس آنجلس لیکرز در آمریکا محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند! گزارش نبض فناوری از شرکت توسعه سامانه‌های نرم افزاری نگین استایل بهاری شیک و خوشرنگ مرتضی پورعلی گنجی، ستاره پرسپولیس در کنسرت مجید رضوی+ویدیو این لباس آیشواریا در جشنواره کن سوژه خنده کاربران فضای مجازی شد/ شبیه تزئینات تولد دهه شصتیه😂+عکس لحظه انتقال پیکر سبحان کوچولو از مسیر صعب العبور رودخونه+ ویدئو جگرخراش وحید شمسایی: زندگی‌ام را مدیون حضرت زهرا هستم+فیلم ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
تیتر امروز   
هلی کوپتر حامل رئیس جمهور در راه تبریز سقوط کرد؟
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
راز عجیب نقاشی مونالیزا لو رفت/ مونالیزا خود داوینچی است!+عکس
سیگار، اکسسوری جدید دختران دودی/ هوا جون میده برای یه نخ سیگار!
اعلام زمان واریز یارانه 300 هزار تومانی
پسربچه کرجی چطور 1300 نفر را به دردسر انداخت!
جسد پسربچه 5ساله بعد از 27 روز پیدا شد/ ماجرای تلخ سبحان که خرسان او را بلعیده بود
دانش‌آموزان به تعطیلات زمستانی می‌روند؟
از سیل هولناک مشهد تا ازدواج دوم مهدی کوشکی با دختری جوان در حواشی داغ امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
پوستر معنادار سایت رهبر انقلاب با عنوان «انحصار آمریکا را شکستید» +عکس
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم