درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد

  شنبه، 22 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد
در این مطلب تمرکز ما روی درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد و تز دکترا است. در ادامه توضیح می‌دهیم که بر چه اساسی به پایان نامه‌های دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی درجه عالی، خیلی خوب، خوب، قابل‌قبول و غیرقابل‌قبول اختصاص داده می‌شود.

درجه بندی نمره پایان نامه کارشناسی ارشد

  • عالی (19 تا 20)
  • خیلی خوب (18 تا 18/99)
  • خوب (16 تا 17/99)
  • متوسط (12 تا 15/99)
  • مردود (کمتر از 12)

در این درجه بندی، عالی به پایان نامه هایی اختصاص داده می شود که پذیرش یا چاپ حداقل یک مقاله مستخرج آن در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی مورد تایید وزارتین از قبیل ISI، Scopus، PubMed و... توسط دانشجویان ارائه شود.

درجه خیلی خوب به پایان نامه هایی داده می شود که گواهی ارسال Submission مقاله مستخرج از پایان نامه در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی و مورد تایید وزارتین متناسب با رشته مربوطه ارائه شود.

سایر درجات خوب، متوسط و... به پایان نامه هایی داده می شود که هیچ یک از این شرایط یعنی پذیرش و چاپ یا گواهی ارسال مقاله نداشته باشند.

چنانچه دانشجویان بعد از دفاع و پیش از صدور مدرک تحصیلی گواهی پذیرش یا چاپ مقاله در یکی از مجلات معتبر داخلی یا خارجی ارائه نمایند می توان در صورتجلسه دفاع درجه ایشان را به یک درجه بالاتر ارتقا داد.

بدیهی است که شرایط تعیین شده در بالا یکی از معیارهای ارزیابی کیفیت پایان نامه است و افزون بر آن، باید نظر هیات داوران و استاد راهنما نیز لحاظ شود.

کسب دو نمره پایان نامه با چاپ مقاله

همانطور که اشاره شد دانشجویان کارشناسی ارشد برای کسب نمره ی پایان نامه علاوه بر دفاع پایان نامه، نیاز به کسب دو نمره پژوهشی دارند که با چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی امکان پذیر است. میزان کسب امتیاز نیز بسته به اینکه مقاله در چه نوع مجلاتی به چاپ برسد متفاوت است.

تصویر

نحوه ی امتیاز دهی به سوابق پژوهشی در مقطع کارشناسی ارشد

نوع مقاله

حداکثر امتیاز به ازای هر مقاله

حداکثر امتياز قابل محاسبه

چاپ يا پذيرش مقاله علمي در نشريه علمي پژوهشي يا نشريه نمايه شده معتبر ملي يا بين المللي

تا 2 امتیاز

2

چاپ يا پذيرش مقاله علمي در نشريه علمي ترويجي

تا 1/75 امتیاز

ارائه يا پذيرش مقاله کامل در سمينارهاي ملي يا بين المللي

تا 1/5 امتیاز

1/5

ارائه يا پذيرش مقاله در سمينارهاي داخل دانشگاه

تا 1 امتیاز

ارائه يا پذيرش مقاله در سمينارهاي داخل دانشگاه

تا 0/75 امتیاز

1

تعاریف و مقررات:

1. سقف نمره محصولات پروژه با طول دوره کارشناسی ارشد متناسب و حداکثر 2 میباشد. در صورت تسریع در اتمام پروژه، نمره محصولات بر اساس جدول1 کاهش یافته و نمره تشویقی برای تلاش دانشجو در اتمام به موقع پروژه جایگزین آن میگردد. همواره جمع نمره محصولات و تشویقی حداکثر 2 می باشد.

2. اگر جمع نمره محصولات ارائه شده توسط دانشجو بیش از حداکثرنمره محصولات مندرج در جدول 1 باشد، به حداکثر نمره محصولات محدود می شود.

3. مقالات باید مستخرج از پروژه کارشناسی ارشد و شامل نام استاد راهنما و دانشگاه باشد. درصورتیکه تعداد مولفین دانشجوی مقاله بیش از یک نفر باشد، نمره مقاله بین دانشجویان تقسیم می شود.

4. مجلات " علمی- پژوهشی " و " علمی- ترویجی " باید مورد تایید " وزارت علوم، تحقیقات و فناوری " یا " وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی " باشند. مقالات ارائه شده در همایش های دانشجوئی ارزیابی نمی شود.

5. جهت تعیین سقف نمره محصولات در جدول 2، لازم است مقاله پذیرش و یا چاپ شده همایش، نامه پذیرش قطعی مقاله مجله پذیرفته شده و نامه ارسال مقالات، و مستندات سایر محصولات پس از تائید استاد راهنما و قبل از دفاعیه در اختیار معاون آموزشی و یا مدیر تحصیلات تکمیلی دانشکده قرار گیرد تا امتیاز محصولات تعیین شده در جدول 2 درج گردد. زمانبندی لازم برای دریافت و یررسی محصولات پروژه از طرف دفتر تحصیلات تکمیلی دانشکده تعیین می گردد.

6. منظور از بسته نرم افزاری محصولی است که استانداردهای لازم جهت استفاده متخصصین در گرایش مذکور را داشته باشد.

7. ثبت اختراع و جشنواره های مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قابل قبول می باشند. جشنواره ها باید مرتبط با پروژه دانشجو بوده و نام استاد راهنما نیز در گروه تحقیقاتی منظور شده باشد. نمره مربوط به جشنواره ها به هر کدام از اعضاء تحقیقاتی بطور کامل تعلق می گیرد.

8. نمره"استمرار در تحقیق" در دوره پژوهشی از استاد راهنما اخذ و توسط دفتر تحصیلات تکمیلی در فرم ارزشیابی درج شده و در زمان دفاع غیر قابل تغییر است .

9. میزان افزایش سنوات تحصیلی به ازای واحدهای جبرانی برا ساس قوانین دانشگاه اعلام و به مقدار آن به تاریخ دفاع در جدول 1 افزوده می شود.

10. منظور از ثبت نوآوری، ثبت نتایج تحقیقات و اختراع در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت معنوی است و حداکثر یک مورد قابل ارزیابی است.

11. تنها به مقالات ارسالی علمی پژوهشی و نمایه دار امتیاز داده می شود که نویسنده مسئول مقالات استاد راهنما باشد.

12. نمره دانشجو توسط هیات داوران در جلسه دفاعیه به صورت قطعی تعیین شده و پس از آن غیر قابل تغییر خواهد بود.

دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری جهت کسب نمره کامل پایاننامه موظف به ارائه مقاله میباشند که یکی از راحتترین راههای رسیدن به امتیاز چاپ مقاله استخراج مقاله از پایاننامه میباشد که مراحل استخراج به ترتیب زیر میباشد:

مراحل استخراج مقاله از پایان نامه

  • نوشتن عنوان برای مقاله مستخرج از پایان نامه
  • نوشتن چکیده مقاله مستخرج از پایان نامه
  • تعریف کلمات کلیدی (کلید واژه ها)
  • نوشتن مقدمه مقاله
  • نگارش و تدوین پیشینه تحقیق (مرور ادبیات)
  • پیشینه پژوهشی مقاله (مرور پیشینه پژوهش) و بیان نوآوری و شکاف های تحقیق
  • نوشتن فرضیه ها یا سوالات
  • روش شناسی تحقیق، تحلیل داده ها
  • نگارش نتایج تحقیق (یافته های پژوهش)
  • بحث و نتیجه گیری

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (562 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (146 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (46 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان