دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

درخواست سجادی و صالحی امیری از باخ برای رفع تعلیق فدراسیون جودو 

پنجشنبه، 09 تیر 1401
کد خبر: 211371
ساعدنیوز: وزیر ورزش جوانان و رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان در لوزان سوئیس با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) دیدار کردند.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان و سید رضا رئیس کمیته ملی المپیک که در لوزان سوئیس بسر می برند با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک (IOC) و جمعی از معاونین او دیدار کردند.

سید رضا صالحی امیری گفت: نشست سجادی وزیر ورزش و جوانان و اینجانب با توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک و معاونین او بسیار سازنده بود و بر روی سه محور اساسی بحث و تبادل نظر گردید. نخستین محور این بود که عنوان داشتیم کمیته ملی المپیک ایران در چار چوب منشور المپیک فعالیت های گسترده ای در سال های اخیر بخصوص در ایام سخت کرونا و تحریم های ظالمانه داشت و توانست با کسب بیشترین سهمیه در ادوار المپیک در توکیو ۲۰۲۰ به نوعی بتواند جایگاه خود را برای المپیک پاریس ۲۰۲۴ ارتقا اساسی دهد و در همین راستا گزارشی از روند فعالیت های ۲ سال اخیر ورزش کشور و کمیته ملی المپیک ارائه شد که مورد توجه آقای باخ قرار گرفت.

سجادی و صالحی دیروز نیز در لوزان سوئیس با رئیس فدراسیون جهانی دوچرخه سواری در خصوص اساسنامه و برگزاری انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان دیدار کرده بودند.

او گفت: نکته دوم که بسیار برای ما حایز اهمیت بود و مطرح شد این بود که IOC همچنان حمایت های لازم را در برابر برخی فشار های غیر منصفانه در قبال ورزش کشورمان داشته باشد و نکته سوم انتظار ما از آقای باخ اینست که مداخله موثری برای رفع تعلیق ظالمانه جودو داشته باشد تا این رشته المپیکی بتواند در بازی های آسیایی هانگژو و المپیک پاریس حضور داشته باشد چرا که مسئولین فدراسیون جودو کشورمان به رغم تعلیق زحمات بسیاری کشیدند تا این رشته را در کشور زنده نگه دارند. نکته بعدی ملاحضاتی بود که رئیس کمیته بین المللی المپیک داشت راجع به مسائل مختلفی که ما با آن درگیر هستیم که متقابلا پاسخ های لازم داده شد، اما آن چیزی که نتیجه جلسه بود ابراز رضایت آقای توماس باخ و مدیران ارشد IOC ازروند تحولات و توسعه ورزش قهرمانی در ایران و وفاق دو دستگاه ورزش ایران وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک در چند سال اخیر بود و عنوان داشتند فعالیت های ورزش ایران نشاندهنده روند رو به رشد آن است و بر این نکته تاکید داشتند که این همکاری مطلوبی که طی چند سال اخیر با IOC بوجود آمده است تداوم داشته باشد.

فدراسیون جودو کشورمان توسط فدراسیون جهانی این رشته تعلیق شده است و علی رغم شکایت کشورمان به دادگاه عالی ورزش، اما این دادگاه تاکنون رای خود را در خصوص رفع تعلیق جودوی کشورمان اعلام نکرده است.

سجادی و صالحی امیری همچنین با دبیرکل فدراسیون جهانی ژیمناستیک نیز دیدار کردند و در پایان این جلسه مقرر شد انتخابات فدراسیون ژیمناستیک کشورمان به زودی برگزار شود.

تیر ماه سال گذشته قرار بود انتخابات فدراسیون ژیمناستیک برگزار شود، اما با گذشت بیش از یک سال انتخابات این فدراسیون تاکنون برگزار نشده است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل اکسپت مقاله
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
سابمیت مقاله چیست؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل سابمیت مقاله