درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری با طب سنتی

  یکشنبه، 20 مهر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان آلرژی و حساسیت در دوران بارداری با طب سنتی
حتی اگر تا قبل از بارداری تان به آلرژی دچار نشده باشید، ممکن است در دوران بارداری آن را تجربه کنید. حساسیت در بارداری بسیار شایع است و به علت تغییرات هورمونی رخ می دهد. ب

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،به طور کلی بعضی از زنان در طول بارداری به طور مکرر دچار عوارض ناشی از حساسیت و آلرژی در دوران بارداری (حاملگی) می شوند. خانم های حامله گاهی در طول دوره طبیعی بارداری مشکلاتی چون احتقان و گرفتگی بینی را حتی زمانی که سرماخورده نیستند، تجربه می نمایند. گاهی به این حالت “رینیت بارداری” گفته می شود.

احتمال می رود افزایش جریان خون و میزان تولید موکوس در طول دوره بارداری و همچنین تغییرات هورمونی از عوامل اصلی رینیت بارداری باشد. به هر حال به نظر می آید عوامل حساسیت زا و یا عوامل عفونی مسئول ایجاد رینیت بارداری نمی باشند. رینیت باردرای به طور معمول حدود دو هفته بعد از زایمان برطرف می شود.

توصیه های طب سنتی برای پیشگیری از حساسیت در دوران بارداری

1. پاکسازی بدن پیش از شروع فصل بهار انجام دهید

برای جلوگیری از بروز آلرژی در فصل بهار، پزشکان طب سنتی توصیه می کنند تا در دو هفته آخر فصل زمستان شروع به پاکسازی بدن کنید. با این کار حجم مواد انباشته شده و غلیظ در بدن در طول فصل زمستان کم شده و علائم بیرون ریزی آنها در فصل بهار کاهش پیدا می کند. توصیه می شود آش سبزیجات مصرف کرده و گوشت کمتری میل کنید. مصرف جو پوست کنده، بلغور جو یا جو پرک، ماش، گشنیز، جعفری، کدو سبز، اسفناج و کرفس در این آش توصیه می شود. می توانید سبزی های موجود در آش ها را تغییر دهید تا طعم آن متنوع شود. استفاده از آلو بخارا، میوه تمر هندی، سماق، رب انار، آبغوره، نمک و روغن زیتون به عنوان چاشنی این آش توصیه می شود.

2. گوشت قرمز کمتری مصرف کنید

برای درمان حساسیت در بارداری با طب سنتی طبیبان توصیه می کنند با پایان یافتن فصل زمستان و شروع فصل بهار باید در مصرف گوشت و به خصوص گوشت قرمز احتیاط کرد. گوشت قرمز باعث تولید خون می شود و به جوشش و حرکت خلط ها کمک می کند. اگر می خواهید گوشت قرمز مصرف کنید، توصیه می شود کمی سماق قهوه ای بر روی گوشت بریزید تا عوارض مصرف گوشت در فصل بهار را تعدیل کند.

3. رژیم غذایی تان را اصلاح کنید

یکی از عوامل محرک آلرژی، مصرف غذاهای نامناسب است. مصرف زیاد آجیل، تنقلات شور، شیرینی، شکلات، قهوه و نسکافه می تواند باعث افزایش حرارت بدن شده و باعث افزایش جوشش و غلیان خون شود. طبیبان جهت درمان حساسیت در بارداری با طب سنتی توصیه می کنند که از مصرف غذاهای شور و شیرین خودداری کنید و غذاهای کمی ترش یا با طعم ملایم مصرف کنید. مصرف رب انار یا آب انار، کاهو سکنجبین، اسفناج و مواردی از این قبیل به عنوان میان وعده توصیه می شود. همچنین توصیه می شود که گردو، پنیر خام، پیاز، سیر خام و تره مصرف نکنید. به علاوه برخی از غذاها مثل کیوی و بادام زمینی آلرژی زا هستند و توصیه می شود تا از مصرف آنها در دوران بارداری اجتناب کنید.

4. مصرف نوشیدنی هایی برای تسکین آلرژی

  • عناب یکی از میوه هایی است که تاثیر فوق العاده ای در کاهش آلرژی فصلی، کهیر و خارش دارد. بنابراین اگر سابقه ابتلا به آلرژی پیش از بارداری را داشته اید، پزشکان طب سنتی توصیه می کنند که حتما فالوده یا دمنوش عناب مصرف کنید.
  • یک استکان جو را با کمی آب بجوشانید و کف آن را خالی کنید. اکنون 14 برابر جو در یک قابلمه آب ریخته و جو را بجوشانید. جوها باید باز شده و رنگ آنها آجری شود. سپس آن را از صافی رد کرده و در یخچال نگهداری کنید. کافی است تا روزی سه لیوان از این نوشیدنی همراه با عسل یا شکر بنوشید. اگر آلرژی تان شدید است، می توانید سه روز به جای غذا فقط از همین نوشیدنی مصرف کنید تا آلرژی تان برطرف شود.

5. استفاده از روغن برای برطرف کردن حساسیت

برای کاهش سوزش و خارش بینی می توانید هر عصر و شب بر روی پیشانی خود روغن بنفشه یا بادام بمالید. همچنین چکاندن روغن بنفشه در بینی نیز موثر است، زیرا بنفشه خاصیت ضد التهابی موضعی دارد.

6. حجامت در شرایط خاص

یکی از توصیه های پزشکان طب سنتی برای حفظ سلامتی و درمان حساسیت در بارداری با طب سنتی ، حجامت در اوایل فصل بهار است. حجامت می تواند به پاکسازی خون و مواد زائد از بدن کمک کند و در نتیجه می تواند مشکلاتی مثل آلرژی را برطرف کرده و یا از بروز آن جلوگیری کند. با این وجود، حجامت برای همه افراد توصیه نمی شود و یکی از موارد منع حجامت بارداری است. تنها در بین ماه های 4 تا 7 بارداری و با صلاح دید پزشک می توان حجامت انجام داد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (548 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (380 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (307 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (120 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (42 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) تبریک تولد متفاوت نوه دختری امام (ره) به پسر سید حسن خمینی + عکس / رئیس جمهور آمریکا هم خرداد ماهی بود! (12 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس