درمان اختلال نعوظ با کرم آلپروستادیل

  پنجشنبه، 17 بهمن 1398   زمان مطالعه 4 دقیقه
درمان اختلال نعوظ با کرم آلپروستادیل
اختلال نعوظ مشکلی نسبتا شایع در میان مردان و به ویژه میانسالان است. آلپروستادیل نوعی کرم است که در داروهای اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی قرار می‌گیرد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از هنر زندگی ، کرم الپروستادیل از داروهایی است که برای رفع اختلال نعوظ توصیه شده است. از آنجا که نمی توان اهمیت روابط جنسی در زندگی مشترک را نادیده گرفت باید مشکلاتی مثل عدم نعوظ به موقع را درمان کرد. می دانیم که یکی از اصول پایداری روابط زن و شوهر برقراری رابطه جنسی معقول است. خوشبختانه امروزه مسائل و مشکلات جنسی به ویژه ناتوانی جنسی در آقایان به وسیله برخی از داروها و کرم هایی نظیر کرم آلپروستادیل قابل درمان اند. در ادامه مطلب به بررسی موارد مصرف، موارد منع مصرف، نحوه عملکرد و عوارض کرم آلپروستادیل می پردازیم. ضمن اینکه برای صحبت راجع به اختلالات جنسی و یافتن درمان اختلالات جنسی می توانید به مشاوره جنسی رجوع کنید.

کرم آلپروستادیل ؛ موارد مصرف

اختلال نعوظ مشکلی نسبتا شایع در میان مردان و به ویژه میانسالان است. آلپروستادیل نوعی کرم است که در داروهای اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی قرار می گیرد. معمولا اختلالات نعوظ ناشی از تنگی عروق خونی آلت تناسلی مرد است. عملکرد این کرم به گونه ایست که سبب می شود عروق خونی و ماهیچه های آلت تناسلی شل شود، سپس جریان خون را در الت تناسلی افزایش می دهد و در نهایت نعوظ صورت می گیرد.

علاوه بر این آلپروستادیل سبب گشادی عروق، مهار تجمع پلاکت ها، تحریک عضلات صاف روده و رحم می شود. در صورتی که داروهای خوراکی ( مانند تادالافیل) در درمان اختلال نعوظ موثر واقع نشوند و یا به دلیل موارد منع مصرف امکان استفاده از داروها را نداشته باشید استفاده از کرم آلپروستادیل کارساز ترین روش است. آلپروستادیل به صورت موضعی عمل می کند. به این معنا که بر روی قلب و فشارخون شما تاثیری نمی گذارد. از دیگر موارد مصرف این کرم در افزایش فشارخون نوزادان مبتلا به بیماری های قلبی شدید است.

کرم الپروستادیل | میزان و نحوه مصرف

میزان مصرف کرم الپروستادیل در بزرگسالان حتما باید طبق نظر پزشک صورت بگیرد. مصرف آن در بزرگسالان می تواند 1 تا 40 میکروگرم باشد. داروی آلپروستادیل ممکن است به صورت تزریقی تجویز شود؛ به این صورت که مقداری از آن را به پایه آلت تناسلی و طی 5 تا 10 ثانیه تزریق می کند.

داروی آلپروستادیل همچنین به شکل استفاده در مجرای ادراری نیز در دسترس است که در این شکل، یک پلت کوچک حاوی آلپروستادیل در مجرای ادرار شما (لوله ای که ادرار از آن عبور می کند و به پایان آلت تناسلی می رسد) قرار می گیرد.

روش دیگر این است که کرم آلپروستادیل را 20 دقیقه قبل از نزدیکی به نوک آلت تناسلی بزنید. میزان مصرف آلپروستادیل در هر سه روش سه بار در هفته و به فاصله زمانی بیست و چهار ساعت است. مصرف بیش از اندازه ی آن درطول هفته عوارض سوئی را در پی دارد.

موارد احتیاط و منع مصرف آلپروستادیل

در صورتی که به یکی از بیماری های زیر مبتلا هستید در مصرف کرم الپروستادیل احتیاط کنید و حتما قبل از استفاده بیماری خود را به اطلاع پزشک برسانید. جراحت، هر گونه ناهنجاری آلت تناسلی، مشکل مجرای ادراری، بیماری سلول داسی شکل و سرطان مغز استخوان یا لوسمی. همچنین اگر به هر دلیل پزشکی دکتر شما را از داشتن رابطه جنسی منع کرده از مصرف کرم آلپروستادیل پرهیز کنید. در صورت احساس سرگیجه و یا ضعف در مصرف این دارو احتیاط کنید.

عوارض داروی آلپروستادیل

استفاده از آلپروستادیل ممکن است عوارضی همچون تب، تشنج، سستی و رخوت، گرگرفتگی، کاهش فشارخون، افزایش تعداد ضربان قلب، نارسایی قلبی مزمن، تنگی تنفس، خس خس سینه، اسهال، افزایش بیلی روبین خون، کم خونی، کاهش پلاکت خون، دفع خون در ادرار، عفونت خون، کاهش پتاسیم خون، کاهش قند خون، افزایش پتاسیم خون را در شما ایجاد کند البته ممکن است بسیاری از مصرف کنندگان نیز به این علائم دچار نشوند. در صورت بروز مستمر هریک از عوارض به پزشک خود اطلاع دهید.

از دیگر عوارض رایج آلپروستادیل می توان به دردناکی آلت تناسلی و یا احساس سوزش، نعوظ طولانی مدت و دردناک، سردرد، احساس سرگیجه، احساس نور در سر کبودی، درد بیضه، گرفتگی عضلات پا اشاره کرد. آلپروستادیل در 10 تا 12 درصد نوزادان باعث تنگی نفس می شود. این عارضه معمولا در نوزادانی که وزن آنها کمتر از 2 کیلوگرم در هنگام تولد است رخ می دهد و معمولا در یکساعت اول انفوزیون برطرف می گردد. بنابراین وضعیت تنفسی حین درمان باید تحت کنترل قرار بگیرد. به همین جهت درمان مشکلات نعوظ تنها با همراهی متخصص جنسی باید صورت گیرد.

کرم الپروستادیل : نکات بسیار مهم

- مصرف همزمان این دارو با داروهای کاهنده فشار خون، داروهای ضد پلاکت، تادالافیل، واردنافیل، سیلدنافیل، مفنامیک اسید تداخل دارد و فواید آن را تحت تاثیر قرار می دهد. هرگونه داروی مصرفی را به پزشک خود اطلاع دهید.

- در صورت نعوظ پایدار بیشتر از 6 ساعت سریعا به پزشک مراجعه کنید.

- این دارو را به صورت خودسرانه مصرف نکنید و از تغییر دوز مصرفی آن بپرهیزید.

- مصرف آلپروستادیل سبب جلوگیری از انتقال بیماری های جنسی و بیماری های منتقله از راه خون نمی شود.

- زمانی که از آلپروستادیل استفاده می کنید احتمال بروز کاهش فشار خون و سنکوپ وجود دارد. به همین دلیل از انجام کارهایی که نیاز به هوشیاری کامل دارند (مانند رانندگی) خودداری کنید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (391 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (169 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (151 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (66 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (51 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (14 نظر) حضور جذاب بازیگران معروف و مشهور ایرانی در کنسرت رضا گلزار/ از منوچهر هادی تا ترلان پروانه و فرزاد فرزین+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
پشت‌پرده علاقه عجیب ایرانی‌ها به خرید بچه میمون! / دیگر سگ و گربه جواب نمی‌دهد!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه و همسر جنتلمنش+تصاویر جذاب و دیدنی
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس