دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان خشکی پوست سر با روغن کنجد 

یکشنبه، 28 دی 1399
خشکی پوست سر سبب ناراحتی شما و می‌تواند باعث ایجاد شوره، از بین رفتن زیبایی موهای سر شما شود. برای درمان خشکی پوست سر با دکتر نیم همراه باشید.پوست سر شما حاوی غدد چربی است که سبب مرطوب و نگه‌داشتن پوست سر شما می‌شود و از خشکی بیش‌ازحد سر شما جلوگیری می‌کند

خشکی پوست سر سبب ناراحتی شما و می تواند باعث ایجاد شوره، از بین رفتن زیبایی موهای سر شما شود. برای درمان خشکی پوست سر با دکتر نیم همراه باشید.پوست سر شما حاوی غدد چربی است که سبب مرطوب و نگه داشتن پوست سر شما می شود و از خشکی بیش ازحد سر شما جلوگیری می کند.خشکی پوست سر علل مختلفی می تواند داشته باشد که برخی از آن ها عبارت اند از, اگزما، کمبود رژیم غذایی، عفونت های پوستی، قرار گرفتن در معرض هوای سرد و خشک، استفاده زیاد از شامپو و محصولات مراقبت از مو حاوی الکل است.خشکی پوست سر همراه با خارش و قرمزی است و فولیکول مو را تضعیف می کند و حتی ریزش مو را افزایش می دهد. بنابراین خشکی پوست سر مسئله بسیار مهمی است.

عوامل مختلفی در خشکی پوست سر دخیل بوده، اما شایع ترین علت ها ژنتیک، تغییرات ناگهانی آب و هوایی، تغییر شامپو و محصولات مراقبت از مو، کمبود برخی از مواد معدنی یا آلی در بدن و … است. مواردی که به آنها اشاره شد تنها در بعضی از افراد می تواند دلیل خشکی پوست سر باشد و برای بررسی بیشتر باید با انجام آزمایش های مخصوص و مراجعه به پزشک متخصص علت آن را بررسی کنید. پیامد های ناشی از این مشکل می تواند شوره سر، خارش، ریزش مو، جلوگیری از رشد مجدد مو، قرمزی و التهاب در ناحیه پوست سر باشد که برای بسیاری از افراد غیر قابل تحمل بوده و در بیشتر مواقع آزار دهنده خواهد بود . ما در این مقاله قصد داریم تا برای کنترل یا رفع خشکی پوست سر راه حل هایی را خدمت شما عزیزان ارائه دهیم تا با استفاده از این روش ها تا حد قابل قبولی آنرا کنترل کنید.

روغن دانه کنجد

روغن کنجد یک ماده بسیار معروف و شناخته شده است که در درمان های مختلف خانگی مورد استفاده قرار می گیرند. زیرا روغن کنجد حاوی خواص آرام بخش و نرم کنندگی است که از خشکی شدن پوست سر جلوگیری می کند. همچنین، روغن کنجد از آفتاب سوختگی و از بین رفتن رطوبت جلوگیری می کند. به ویژه، روغن دانه کنجد، دارای خاصیت ضد باکتریایی است که با شپش مبارزه می کند. شپش موجب خارش می شود.

مواد مورد نیاز:

  • 1 تا 2 قاشق روغن دانه کنجد
  • چند قطره آب لیمو ( اجباری نیست)
  • حوله حمام ( اختیاری)

دستور استفاده:

  • روغن دانه کنجد را گرم کنید.
  • آن را بر روی پوست سر بریزید و برای مدت 10 دقیقه ماساژ دهید لین کار را هر شب قبل از رفتن به تختخواب انجام دهید.
  • سر خود را با حوله گرم بپوشانید و بعد از 10 دقیقه آن را بردارید.
  • موهای خود را صبح بشویید.
  • این روش را روزانه انجام دهید تاز مانی که خارش و خشکی پوست سر از بین رود.

توجه:

می توانید چند قطره آب لیمو به روغن گرم شده کنجد قبل از ماساژ اضافه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه