درمان نازایی و ناباروری با گیاه درمانی

  دوشنبه، 13 خرداد 1398   زمان مطالعه 3 دقیقه
درمان نازایی و ناباروری با گیاه درمانی
این گیاهان ممکن است در کنار درمان های سنتی استفاده شوند و شانس بارداری را به طور طبیعی افزایش دهند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نی نی سایت، روشهای متعددی برای درمان ناباروری و نازایی پیشنهاد می شود که یکی از آنها استفاده از گیاهان دارویی است. البته این گیاهان دارویی می توانند به درمان عفونت، مشکلات هورمونی ، کیست تخمدان و... که از عوامل اصلی ناباروری هستند کمک کنند اما به طور قطع نمی توان از آنها به عنوان درمان اصلی و قطعی نام برد. این گیاهان ممکن است در کنار درمان های سنتی استفاده شوند و شانس بارداری را به طور طبیعی افزایش دهند.

روغن زیتون

روغن زیتون به دلیل داشتن چربی های تک اشباع می تواند به درمان ناباروری کمک کند. دانشمندان معتقدند چربی تک‌غیراشباع سطح باروری را افزایش می‌دهد. برای استفاده از روغن زیتون، تا ۲ قاشق غذاخوری از آن را به صورت روزانه بنوشید. از روغن زیتون به عنوان چاشنی سالاد هم می توانید استفاده کنید.

شیرین بیان

شیرین‌بیان برای زنانی که میزان تستوسترون بالا و استروژن پایین دارند و در واقع دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند مفید است. البته حواستان باشد مصرف شیرین‌بیان برای افرادی که سابقه‌ی سکته‌ی مغزی، فشارخون، بیماری‌های کلیوی، یبوست، دیابت، ادم، بیماری‌های قلبی و مشکلات جدی قاعدگی دارند توصیه نمی‌شود.

پیاز

خواص ضد التهابی پیاز برای کسانی که مشکلات بیماریهای باروری مثل اندومتریوز دارند خیلی مفید است. مصرف منظم پیاز، درمان موثری برای زنان مبتلا به تنبلی و کیست تخمدان است. همچنین ویتامین C و E آنتی اکسیدان های شناخته شده‌ای هستند که می توانند از سلول در برابر آسیب محافظت کرده و در بهبود پارامترهای سلامت اسپرم ، سودمند باشد. مصرف پیاز میزان باروری مردان را افزایش می دهد. خواص دارویی این گیاه موثر باعث افزایش حرکت، تعداد و حرکت اسپرم ها شده و بر سطح هورمون ها هم تاثیر گذار است و به این ترتیب مصرف پیاز با تقویت قوای باروری رابطه مستقیمی دارد.

 

تمشک قرمز

برگ‌های تمشک قرمز حاوی میزان زیادی کلسیم است که به تنظیم هورمون‌ها کمک زیادی می‌کند. برگ‌های تمشک قرمز مشکل اختلالات تخمک‌گذاری را کم می‌کند. اختلالات تخمک‌گذاری بعد از چسبندگی لوله‌های رحم دومین دلیل ناباروری محسوب می‌شود.

گیاه پنج انگشت

یکی از دلایل ناباروری در زنان نارسایی تخمدانها و عدم تخمک گذاری است. ویتاگنوس یا گیاه پنج انگشت باعث رفع نارسایی تخمدان‌ها می‌شود و به تخمک‌گذاری کمک می‌کند. این گیاه روی هورمون های خاصی تاثیر می گذارد و زنان مبتلا به بیماری هایی مانند : سرطان سینه یا کسانی که درحال مصرف دارو های خاصی هستند بهتر است از مصرف آن پرهیز کنند .

انار

انار می تواند با افزایش جریان خون به رحم و ضخیم کردن پوشش داخلی رحم به درمان ناباروری با کمتر شدن احتمال سقط جنین و ترویج رشد سالم جنین کمک کند .

دارچین

دارچین ادویه هم فن حریفی است که می تواند کمک زیادی به درمان ناباروری زنان بکند. تحقیقی که در سال 2007 در یک مجله باروری و نازایی منتشر شده نشان داد که دارچین می تواند به بهبود دوری از قاعدگی در زنان مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک کمک کند. دارچین همچنین برای درمان مشکلاتی مثل اندومتریوز ، فیبروئید رحم و آمنوره مفید است.

سرکه سیب

سرکه سیب قادر است هورمون‌ها را در بدن متعادل کند. همانطور که گفته شد عدم تعادل هورمونها یکی از عوامل اصلی ناباروری در زنان است. این ماده‌ی قدرتمند به حفظ PH قلیایی در بزاق و محیط واژن کمک می‌کند. محیط قلیایی باعث تسریع عمل لقاح می‌شود و بارداری را آسان می‌کند. سرکه سیب همچنین می‌تواند عفونت‌های قارچی مختلف را که ممکن است باعث ناباروری در بدن شما می شود، درمان کند.

یونجه

یونجه به دلیل ویتامین‌های فراوانی که دارد، یکی از بهترین داروهای خانگی برای درمان ناباروری زنان محسوب می‌شود. این گیاه به عنوان یک فیتواستروژن در نظر گرفته می‌شود که به تنظیم تعادل هورمون‌ها در بدن کمک می‌کند.

نکته:

اگر دارو مصرف می کنید یا بیماری خاصی دارید حتما با پزشک برای مصرف همزمان داروهای گیاهی مشورت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (516 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (100 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (37 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (20 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (19 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (18 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
ویدیو/ "نصرالله مدقالچی"، استاد دوبلۀ ایران نگوییم: «توانا بود هرکه دانا بود، زِ دانش دل پیر برنا بود»!
روش جدید احیای قلب در 3 دقیقه
ویدیو/ چرا عسل کشف شده از مقبره‌های مصریان باستان، هنوز فاسد نشده است؟
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «دیگ جادویی»/ زیرنویس فارسی چسبیده و یادگیری آسان اصطلاحات خاص
برای جلوگیری از هک شدن موبایل چه کنیم؟
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!