دروغ بالیوودی ضدانقلاب/ انداختن معترضان با گونی به دریا!

  یکشنبه، 11 دی 1401 ID  کد خبر 236538
دروغ بالیوودی ضدانقلاب/ انداختن معترضان با گونی به دریا!
ساعد نیوز: جالب است که بر اساس این داستان، با دو نفر از افراد داخل گونی صحبت شده و به‌طور کاملا اتفاقی آنها اهل تسنن معرفی شده‌اند اما گویا این داستان بالیوودی فراموش کرده‌است که حداقل عکسی ساختگی را در کنار این خبر جعلی بیرون دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از فارس، دروغ پراکنی! این اصلی ترین محور رسانه های معاندی است که با خرید صفحات میلیونی برخی کاربران، سیاست «تفرقه بینداز و حکومت کن» را اجرا می کنند.

اکنون، صفحات معاندان دست بر روی گزینه مشترک با روایتی ساختگی زده اند و آن را با عنوان «روایت تکان دهنده ماهیگیران» منتشر کرده اند. علی کریمی بازیکن سابق فوتبال که همچنان تلاش می کند خود را در رأس جریان اغتشاشات به عنوان هدایت کننده نشان دهد نیز یکی از سرشبکه های انتشار این خبر است!

در این روایت عنوان شده که تعدادی از اغتشاشگران توسط حکومت با هلیکوپتر به خلیج فارس انتقال داده شده و سپس از بالای دریا این اغتشاشگران با گونی به دریا انداخته شده اند!

تصویر

رسانه های معاند، روایتگری این داستان را به گردن ماهی گیران جزیره شیف در خلیج فارس انداخته اند، حال آنکه ماهی گیران این جزیره، پس از شنیدن این داستان از خبرنگار ما، آن را طنزی مضحک عنوان کردند و به قول خودشان «روزشان با این داستان طنز ساخته شد.»

سازمان شیلات بوشهر نیز، این داستان را ساختگی عنوان کرد و اعلام داشت: «هیچ هلیکوپتری به جز برای انتقال بیماران اورژانسی از خارگ به بوشهر در این منطقه پرواز ندارد.»

رسوایی در ناشی گری بیان دروغ!

قسمت شگفت آور این روایت جایی است که اعلام شده؛ هوا تاریک بوده و صدای هلیکوپتر همه جا را فرا گرفته بود اما صدای افتادن گونی ها در آب به گونه ای معجزه آسایی برای راویان این داستان قابل شمارش بوده و تعداد گونی ها را ۱۵ عدد عنوان داشته اند!

جالب است که بر اساس این داستان، با دو نفر از افراد داخل گونی صحبت شده و به طور کاملا اتفاقی آنها اهل تسنن معرفی شده اند اما گویا این داستان بالیوودی فراموش کرده است که حداقل عکس یا فیلمی ساختگی را در کنار این خبر جعلی بیرون دهد.

رسانه های معاند و صفحات مجازی آنها گویا این روزها دیگر به فقر محتوای خبری دچار شده اند و برای همین چنین داستان ناشیانه ای را به انتشار برده اند، اکنون که دست رسانه های معاند برای به اغتشاش کشیدن خیابان ها کوتاه شده است، به دنبال ایجاد محرکی هرچند غیر قابل باور برای مخاطبان خود شده اند.

حربه تکراری معاندان؛ اختلاف افکنی تسنن و تشیع!

رسانه های غربی، افراد در آب افتاده را کرد زبان و اهل تسنن معرفی کرده اند و این همان خط عملیات رسانه ای همیشگی آنها برای ایجاد دو دستگی بین مردم ایران است؛ تفکری که سال هاست تلاش می کند تا میان اهل تسنن و تشیع کشور را شکرآب کند اما مردم همجوار خلیج فارسی که همواره دستش برای همه مردم گشوده بوده است، دست این داستان های احساسی ساختگی را خوانده اند و این همان سیاست سوخته ای است که این رسانه ها شده گویا قصد فراموشی اش را ندارند.

در این داستان بالیوودی که این بار بدون صحنه ویژه بیرون زده شده، گونی هایی که از آسمان به دریا می باریده را حاوی تعدادی اغتشاشگر و سنگ های بزرگ برای فرو رفتن گونی ها در دریا عنوان کرده اما بازهم گویا معجزه ای دیگر در این داستان ساختگی موجب شده تا به طور اتفاقی دو گونی با آن سنگ های عظم الجثه در آب سقوط نکنند و ماهیگیران تخیلی بتوانند با آنها صحبت کنند و البته صحبتی که تنها با دو جمله پایان یافته: «ما کُردیم و اهل تسنن!» و همین دو جمله گویا برای آب در زمین وحدت مردم ما ریختن کافی بوده اما حاشا که بعد از این همه روایت تکراری دروغین از اختلافات ساختگی قومیت ها، مردم ما این داستان های تخیلی را باور کنند.

وقتی رسانه های غربی در کمبود محتوا به داستان درام روی می آورند

داستان های تخیلی و درام ساخته شده این روزها بازار صفحات معاندان را گرم ساخته چراکه در نبود محتوای خبری، تنها راه حل بقا، برای کسانی که رسالتشان از کار خبری، به هم زدن آسایش مردم است، دامن زدن به تخیل و دروغ پراکنی است.

تصویر

فراتر از همه زوایای این نوشته تخیلی، زبان گوینده ای است که در پایان داستان درام خود عنوان کرده که «من هیچ مستندی ازجمله عکس، فیلم یا حتی صوتی از این روایت ندارم و همین که من به عنوان رسانه این داستان را به تصویر کشیده ام خودش یک منبع موثق است!» این همان دور زدن سواد رسانه ای است که روایتی را بدون هیچ منبع مشخص و بدون مستندات حقیقی در حلقوم مخاطبان خود با چشمان بسته فرو می کند تا حقایق در پشت ابر پنهان بماند.

این داستان تخیلی، روایت ناشیانه دیگری از کسانی بود که به بهانه آزادی بیان، تخیلات خود را به اسم حقیقت به مخاطبان قالب می کنند و این تنها گوشه کوچکی از جنگ بزرگ رسانه ای غرب، علیه مردم ایران است.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (193 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (106 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (85 نظر) مراسم عزای جگرسوز همسر جوان فریبا نادری عروس حشمت فردوس و ضجه های خانم بازیگر/ روحش شاد+ عکس (85 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (60 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (37 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (32 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (26 نظر) مهران مدیری: 11 سال است که از یک مار نگهداری می کنم؛ الان 2 متر و 20 سانتی‌متر هست+عکس (24 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (23 نظر) خلاقیت خنده دار بَقال اهوازی برای فرار از گرما حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (14 نظر) (فیلم) ملاقات تاریخی هادی چوپان و وحید بادپی در کنار استیج مستر المپیا در آمریکا/ گرگ پارسی در حال آموزش یوز ایرانی در مسیر موفقیت (11 نظر) مراسم تشییع مادر پژمان جمشیدی، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (11 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: پدرم تمایل نداشت سوادش را در چشم مردم فرو کند (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
اعدام برای متجاوز هزار چهره / متهم نقش تاجر ،‌پرستار و ... را بازی می کرد
فال روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 8 مرداد 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 8 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 8 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز دوشنبه 8 مرداد 1403 + فیلم
ماجرای جالب دعوت مقام‌معظم رهبری به یک عروسی و واکنش ایشان به این درخواست+ عکس
پای رمال ها به باشگاه پرسپولیس باز شد/ متلک سنگین ناصر محمدخانی به رضا درویش! +عکس
فرار دختر ساده‌لوح با مرد غریبه / تتو آرتیست رویایی سابقه‌دار بود!
روایتی جالب از خرید رفتن ساده همسر رهبر معظم انقلاب با ماشین پیکان تا منع پسر از غذای دولتی
نقش شرم و حیا و وجدان در اکوسیستم جهانی توسعه
رهبر معظم انقلاب به پسرانشان:من راضی نیستم داخل اقتصاد شوید، در غیر اینصورت قسمت نام فامیلی در شناسنامه‌تان را عوض و لقب خامنه‌ای را بردارید!
آلبالوپلو قالبی، خوشمزه‌ترین آلبالوپلویی که تابه‌حال خورده‌اید!
مردی که بعد از 19 سال پی به مَرد بودن زنش برد
ثروت نجومی هانده ارچل بازیگر محبوب ترکیه ای/خانم بازیگر اهل کار خیر هم هستن + عکس
منتخب روز   
حضور مصطفی زمانی در مراسم تشییع پدر شهاب حسینی +ویدئو/روحش شاد و یادش گرامی سکانس عاشقانه امیر و ارغوان سریال دلدادگان/ تا به تو فکر می کنم خودت زنگ میزنی+ویدئو نگاهی به آشپزخانه دلباز و زیبای مسعود پزشکیان با رونمایی از عکس جوانی همسرش بالای کمد/باورتون میشه این خونه ساده مال رئیس جمهور مملکته+عکس طرز تهیه غذای محبوب ناصرالدین شاه قاجار! /فسنجان ناصری با مواد اعلا ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌