دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

داروی ایرانی سکته مغزی و قلبی صادر می شود 

چهارشنبه، 03 مرداد 1403
کد خبر: 399097
ساعدنیوز: داروی آلتلایز یک داروی انحلال کننده لخته خود است که تاکنون دانش فنی آن در اختیار امریکا بود و اکنون یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان بعد از تولید آن و تامین بازار داخل، با افزایش ظرفیت تولید به دنبال صادرات است.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از ایسنا، هادی حضرتی، مدیر تضمین کیفیت دپارتمان بیوتکنولوژی این شرکت دانش بنیان در گفت‌وگویی با بیان اینکه این شرکت در دو بخش داروهای شیمیایی و بیوتکنولوژی فعالیت دارد، گفت: اولین محصول داروی بیوتکنولوژی این شرکت، داروی«آلتپلاز» یا «آلتلایز» (Alteplase) به عنوان اولین داروی بایو سیمولار تولید شده در دنیا و دومین تولیدکننده آن بعد از کشور آلمان در دنیا است. این دارو یک فعال‌کننده پلاسمینوژن از نوع بافت انسانی نوترکیب است که پلاسمینوژن را مستقیماً به پلاسمین فعال تبدیل می‌کند و منجر به انحلال لخته فیبرین می‌شود.

وی با بیان اینکه انحصار تولید این دارو در اختیار کشور آمریکا بوده است که در آلمان به تولید می‌رسیده است، افزود: این دارو برای افراد مبتلا به سکته‌های قلبی و مغزی و آمبولی ریوی استفاده می‌شود و عملکرد آن در بدن، بازکردن لخته‌های خون است.

حضرتی اظهار کرد: در صورتی که این دارو در زمان طلایی خودش (Golden Time) تزریق شود، می‌تواند بیمار را از مرگ نجات دهد. زمان طلایی برای تزریق این دارو، 60 دقیقه بعد از شروع علائم سکته قلبی و یا مغزی است.

وی داروی آلتلایز را یک داروی دارای فعالیت آنزیمی توصیف کرد که با وارد شدن به بدن، پلاسمینوژن را به پلاسمین تبدیل می‌کند. وظیفه پلاسمین در بدن باز کردن و تجزیه لخته‌های خون ایجاد شده در عروق است.

مدیر تضمین کیفیت دپارتمان بیوتکنولوژی این شرکت با بیان اینکه این دارو در فرم تزریقی به تولید رسیده است، خاطر نشان کرد: این دارو به صورت پودر لیوفیلیزه است که با حلال خودش حل و بر اساس وزن بیمار، دوز مخصوص به آن فرد به ورید تزریق می‌شود.

وی از صادرات این دارو خبر داد و گفت: عمان، ونزوئلا، عراق و بوسنی‌هرزگوین بازارهای هدف ما است که صادرات به این کشورها آغاز شده است و امیدواریم با اخذ استانداردهای GMP وارد بازارهای جهانی شویم.

حضرتی ادامه داد: تا پایان سال جاری علاوه بر آنکه نیاز کشور را به این دارو تامین خواهیم کرد، درصدد صادرات آن هستیم. در حال حاضر ظرفیت سالانه تولید این شرکت 20 تا 30 هزار ویال و نیاز کشور به این دارو سالانه 40 هزار ویال است و ما تا پایان سال ظرفیت خط تولید این دارو را افزایش خواهیم داد.

به گفته وی این نوع داروها صرفا در اختیار اورژانس‌ها قرار می‌گیرند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 03 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
تصویری متفاوت و دیده نشده از مریلا زارعی در حال رانندگی نیسان/ خانم بازیگر لباس کُردی پوشید
رونمایی دیوید تیلور حریف آمریکایی حسن یزدانی از دو دختر مو طلایی و پسر کچل اش در یک ویلای روستایی دنج با کلی حیوان خانگی کیوت +فیلم/ عجب جای باصفائیه دلم خواست😍
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
ترجمه تخصصی کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
فروش فیلم مبتذل کودکان در تلگرام با شماره کارت بانکی!