دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

داریوش ارجمند: خانومه میره وزنه بردار میشه 2 سال دیگه نه رحم داره نه تخمدان همشو عمل میکنه میریزه دور! من پدر سنتی رو دوست دارم تا پدری که سفره عرق پهن میکنه+فیلم 

دوشنبه، 26 شهریور 1403
ساعدنیوز: داریوش ارجمند بازیگر سریال‌های "ستایش" و "یاور" در یک گفتگوی اینترنتی به بیان صحبت‌هایی درباره زنان پرداخت که با واکنش‌های فراوانی در فضای مجازی همراه شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از ایسنا، داریوش ارجمند بازیگر پیشکسوت در گفت‌وگویی انتقاداتی را نسبت به وزنه برداری زنان مطرح کرد که صحبت های او ایرادهای زیادی داشت.
او در این گفت‌وگو عنوان کرده است وزنه زدن زنان باعث افتادگی رحم و از دست دادن قدرت باروری آن‌ها می شود. هم‌چنین عنوان کرد که حسین رضازاده 277 کیلوگرم وزنه زده است و یک خانم باید 250 کیلوگرم وزنه بزند تا به جای اینکه بهترین مادر دنیا شوند، بهترین وزنه بردار جهان شود.

اطلاعات آقای بازیگر حتی در مورد رکوردهای وزنه برداری هم درست نیست چراکه بیشترین وزنه ای که حسین رضا زاده زده 277 کیلوگرم نیست و 263.5 کیلوگرم بوده است. سنگین ترین وزنه 270 کیلوگرم بوده که لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستان در تمرین بالای سر برده است.

نکته دیگر این است که در بخش زنان، وزنه بردار فوق سنگین جهان در حال حاضر یک چینی است که رکورد جهان را هم در اختیار دارد و بیشترین وزنه ای که زده 187 کیلوگرم بوده است. در سال های قبل هم تاتیانا کاشیرینا وزنه بردار فوق سنگین و مطرح روسیه بیشترین وزنه ای که در جهان زد، 193 کیلوگرم بوده است و هیچ کجا قید نشده است که یک زن وزنه بردار برای بهترین وزنه بردار جهان شدن باید وزنه 250 کیلوگرم را بزند.

مسئله مهم دیگر این است که وزنه برداری زنان در ایران قدمت زیادی ندارد اما در کشورهای مختلف پنج قاره قدمت دار است و کشورهای مختلفی مدال جهانی و المپیک در وزنه برداری زنان دارند و همچنان هم در این رشته کار می کنند و اگر مشکلی وجود داشت شاهد پرورش نسل به نسل زنان وزنه بردار در این کشورها نبودیم.

در این که وزنه برداری رشته سنگینی است و مصدومیت های مختلفی را هم برای وزنه برداران مرد و هم زن دارد شکی نیست اما اینکه باعث شود، شانس مادر شدن را از یک زن بگیرد چنین چیزی ثابت نشده است.


31 پسندیدم 131 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 27 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(عکس) آناهیتا درگاهی با استایل رترو و مینی اسکارف در اکران فیلم یادگار جنوب در پردیس سینمایی ملت / مثل همیشه شیک و به روز
نگاهی به حضور چهره های فوتبالی در مراسم افتتاحیه کلینیک دندانپزشکی سیدجلال حسینی؛ از حسین ماهینی تا وحید امیری و مهدی رحمتی +عکس
تبدیل پایان نامه به مقاله
عجیب ترین عاشق و معشوقه های بهم چسبیده جهان با هم ازدواج کردند + عکس واقعی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)