دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

داستان عجیب مردی که در حال خودارضائی تبدیل به سنگ شد! 

یکشنبه، 28 خرداد 1402
کد خبر: 344714
ساعدنیوز: سال 79 میلادی، اتفاقی غم انگیز و سرشار از تراژدی در پمپئی شهری در نزدیکی ناپل ایتالیا رخ داد. کل شهر با خشم کوه آتشفشانی در زیر مواد مذاب محو شد. اما داستان عجیب یکی از ساکنان که پیکر سنگی او بعدها یافت شد جالب است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، شهر پرتحرک پمپئی در سایه کوه آتشفشانی وزوو قرار داشت. در روز 9 یا 24 اوت 79 میلادی آتشفشان وزوو فوران کرد و تنها در چند دقیقه شهر پمپئی با همه مردمانش زیر خاکستر آتشفشانی فرورفتند و کسی حتی فرصت نکرد که راه فراری بیاید و شهر پمپئی تا ارتفاع 4 تا 6 متر زیر خاکستر و سنگ‌های آتشفشانی مدفون شد.

دمای تولید شده آتشفشان در پمپی 704 درجه سیلیوس بوده‌است و مردمان آن قبل از مدفون شدن زیر خاکستر به علت گرما و تنفس گازهای سمی آتشفشانی جان باخته‌اند.

برخی معتقدند گازهای سمی باعث مرگ مردم شده و برخی دیگر بر این باورند که شدت حرارت بالا مردم را کشته‌است و برخی دیگر ورود مواد مذاب به شهر را علت مرگ مردم می‌دانند. هنوز هیچ‌یک از این دیدگاه‌ها به‌طور کامل قطعی نشده و باستان شناسان همچنان در حال تحقیق اند.

بعد از موج اولیه بارش خرده سنگ در طول فوران آتشفشان وزوو، گردبادهای داغ و سوزان شهر را در هم نوردیدند. در این مدت هر کس در مسیر حرکت گردبادها بود، جان خود را از دست داد. این مسئله پدیده‌ای طبیعی است که از آن با عنوان «جریان مواد آذر آواری» (pyroclastic surge) یاد می‌شود.

این جریان به بهترین شکل، وجود وضعیت جنینی در اجساد کشف شده را نشان می‌دهد. در واقع برخلاف تصور عموم در مورد مرگ آرام به صورت خوابیده، فرد در این حالت به خاطر انقباض شدید و بی‌درنگ ماهیچه‌ای به وضعیت جنینی در می‌آید که به دنبال از دست دادن میزان بالایی از آب به وقوع می‌پیوندد. در واقع این جمود و اسپاسم نعشی، وضعیت الگوهای اسکلت اجساد کشف شده را نیز توضیح می‌دهد.

در جریان اکتشافات انجام شده در این منطقه جسد سنگ شده مردی را یافته اند که به ظاهر در حال خودارضائی بوده و به همان صورت به سنگ تبدیل شده است.

گمانه زنی های مختلفی درباره این مرد وجود دارد. یکی از احتمالات مطرح شده این است که وقتی اتفاق وحشتناک فوران آتشفشان رخ داد این مرد از شدت رنج برای کاهش رنج و آلامش و فرار به سوی لذت شروع به خودارضایی کرده است. ولی برخی دانشمندان معتقدند که این فرد تحت تأثیر حرارت شدید ایجاد شده به این حال و روز افتاده است.


1 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 30 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
11 ماه پیش

هر دو نظر کاملا اشتباه هست
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم