ساعدنیوز
ساعدنیوز

داستان زنی که با 17 ضربۀ چاقوی همسرش به قتل رسید

  دوشنبه، 21 آذر 1401 ID  کد خبر 233961
داستان زنی که با 17 ضربۀ چاقوی همسرش به قتل رسید
ساعدنیوز: 12 آذرماه امسال مردی همسر سابقش را با 17ضربه چاقو کشت؛ کتایون، قربانی خشونت‌خانگی بود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از هم میهن، ۱۲ آذرماه امسال، همان روزی که کتایون امینیان ۱۸سال پیش اش به همین تاریخ لباس عروسی پوشید، دوباره لباس سفید به تن کرد. این بار غرق در خون و در یخچال سردخانه پزشکی قانونی سنندج، برای همیشه چشمانش را بست. سه چاقو، 17بار رگ دست ها، شاهرگ گردن و خط میان ابروهایش را برید. از اولین لحظه ای که چاقو در تن و جان کتایون فرو رفت تا 10ثانیه بعد که قلب اش از حرکت ایستاد، خون کتایون در زمین فرو نرفت، از کنار ماشین اش در پارکینگ خانه اش در سنندج راه افتاد، رفت تا کرج و کنار خانه مادری اش، رسید به خانه خواهر و برادرش. هیچ کس خون را باور نکرد، مثل خبر. هیچ کس باورش نمی شد که جلیل -همسر سابق کتایون- با ۱۷ضربه چاقو او را کشته است.

یکی از نزدیکان کتایون که نمی خواهد نام اش در گزارش بیاید، اما فایل صوتی گفت وگوی هم میهن با او نزد روزنامه محفوظ است، می گوید همه چیز از سال ۸۲ شروع شد. شاید هم کمی قبل تر. وقتی کتایون دختر ۲۲ساله کرمانشاهی که تازه مدرک لیسانس علوم آزمایشگاهی اش را گرفته بود، برای گذران طرح آموزشی راهی بیمارستان سنندج در کردستان شد. جلیل آن روزها در بیمارستان دوره سربازی اش را می گذراند. رفت وآمد و دیدوبازدید، رفته رفته باب ازدواج را باز کرد. تا اینجا تمام جزئیات زندگی شبیه همه زندگی هایی است که در دهه های80 و 90 شکل می گرفتند. خواستگاری، تعیین مهریه، عقد و درنهایت هم ازدواج.
«بداخلاق است»، «اخلاق هایش خاص است» و «متعصب است». پاسخ به کشفیات کتایون از ویژگی های مردی که حالا با او عقد کرده بود، حرف ها یکسان بود: «زیر یک سقف بروید، همه چیز درست می شود، مردها به مرور تعصبات شان کم می شود، الان که عقد کردی، دیگر نمی شود چیزی را به هم زد، عقد کردی، آبروی مان می رود.»
اما چیزی درست نشد، تعصب های مرد کمتر نشد و شرایط رفته رفته سخت تر شد. اقوام و آشنایان کتایون به خاطر دارند که یک بار دعوا و درگیری حتی به دوخانواده هم رسید، آن هم در همان دوران عقد: «مهریه کتایون را از ۵۰۰سکه نصف کردند، خانواده داماد ترسید که اگر همه چیز به جدایی ختم شود، چه؟ ما اصلا رسم نداریم برای دختر سکه زیاد مهر کنیم.» هیچ کدام از اعضای خانواده و فامیل کتایون اما ریشه دعوا و درگیری را در خاطر ندارند، فقط می دانند که همه چیز به سرعت پیش رفت و رفته رفته در ناخودآگاه دو خانواده دفن شد.
زندگی مشترک که آغاز شد، اخلاق های خاص شوهر، بیشتر نمایان شد: «ما در فامیل مثل خواهر و برادر بزرگ شده بودیم، کتایون برای همه تبدیل به کتایون خانم شد.» این را یکی از اقوام نزدیک کتایون می گوید که نمی خواهد نام اش در گزارش بیاید. او خلاف دوستان مقتول که از صحبت انصراف می دهند، راضی به صحبت شده: «از همسر سابق کتایون می ترسند.»
اخلاق های خاص جلیل رفته رفته به کتک و زدوخورد رسید. جزئیات زندگی آنها برای کسی روشن نیست. حالا که آن زندگی تمام شده، اقوام و آشنایان دورونزدیک فهمیده اند کتک هایی که کتایون خورده بود، پای او را چندبار به پزشکی قانونی هم باز کرد. پزشکان تایید کرده بودند، کتک ها از خشونت خانگی همسر است؛ کتایون یک مورد از 75هزار موردی بود که در سال1400 به دلیل خشونت خانگی پایش به پزشکی قانونی باز شد.
کتایون به جدایی فکر می کرد، از همان روزهایی که فحش شنید، از همان لحظه هایی که فهمید با مردی شکاک و بدبین طرف است: «چندبار با پادرمیانی پدر و مادر و برادرهمسرش، راضی به زندگی شد.»
خانواده کتایون باورشان نمی شد که دامادشان دختر را به بادکتک گرفته باشد، باورشان نمی شد مرد مهربان و ماخوذ به حیا که پست اداری در یکی از مهم ترین بیمارستان های شهر دارد، کتایون را دوست نداشته باشد. باورشان نمی شد فیزیوتراپ معروف شهر، با دختر بدخلقی کند.
«حالا بچه داری، به خاطر بچه ها سر خانه و زندگی ات بمان.»، کتایون یک پسر داشت که یک سال از سال های ازدواجش کوچک تر است و یک دختر که هشت سال بعد از پسر بزرگ به دنیا آمد.
«بعد از این همه سال می خواهی جدا شوی؟»، «پس بچه هایت چه؟» حرف ها، همان حرف های تکراری بود. حرف ها، کتایون را سر خانه و زندگی اش بند کردند. او در بند حرف وحدیث ها ماند تا سال۹۸ که پدرش فوت کرد: «آن روزها هم همسرش درک اش نمی کرد.»
بازهم جزئیات برای دوست و آشنا در محاق است. آشنایان کتایون از اینجا به بعد با اخلاق های خاص همسر او آشنا شدند: «دیکتاتور بود.»، «شکاک بود.» و «بدبین بود.»
مدتی بعد از مرگ پدر، فکر جدایی پررنگ تر شد، حالا دیگر کسی که حرف و حدیث مردم را بازگو کند، در میان نبود: «کتایون خسته شده بود.» اما هیچ چیز زندگی بدون درگیری و دردسر نبود. اردیبهشت ماه امسال، توافقی طلاق گرفت: «۴۸ساعت در هفته بچه ها را می دید.» بخشی از مهریه را بخشید و با بخش دیگرش در سنندج ساکن شد: «زندگی قبلی اش در رفاه کامل بود، از آن زندگی دست کشید و به نوعی از عرش به فرش آمد تا بدون دغدغه زندگی کند.» دغدغه اما دست اش را از سروصورت کتایون برنمی داشت. کتایون در سنندج ماند تا مبادا رفتن اش از شهر، مانع دیدار دختر و پسرش شود.

گزارش یک قتل در سنندج

ساعت ۱۲:۳۵ دقیقه ظهر بود که زن در پارکینگ خانه را باز کرد. قفل اتومبیل اش را با سوییچ باز کرد و به سمت ماشین قدم برداشت که مرد حمله کرد و با ۱۷ضربه چاقو، او را کشت. آن زمان رئیس پلیس آگاهی کردستان به ایرنا گفت، قاتل -شهروند سنندجی- کمتر از سه ساعت در عملیات ضربتی پلیس دستگیر می شود. سرهنگ عبدالله فاتحی گفت، با اعلام خبری به مرکز فوریت های پلیسی۱۱۰ مبنی بر اینکه جسد بی جان یک شهروند سنندجی در داخل پارکینگ مجتمع محل سکونت اش روی زمین افتاده است، بلافاصله تیم ویژه بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی استان به محل اعزام شدند: «ماموران با حضور در صحنه و بررسی های اولیه، دریافتند این شهروند ۴۲ساله با ضربات متعدد چاقو به قتل رسیده که باتوجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به پرونده درباره شناسایی و دستگیری قاتل آغاز شد.» در انتهای این خبر نوشته شده، در ادامه قاتل با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
خبر در بخش استانی خبرگزاری های سراسری پخش شد، خیلی ها چندبار از روی اش خواندند. خانواده، اقوام و حتی دوستان کتایون باورشان نمی شد که منظور خبرنگار از شهروند ۴۲ساله سنندجی، او باشد؛ اویی که اردیبهشت ماه امسال از همسرش جدا شده بود. همسر کتایون مهرماه امسال، مجدد ازدواج کرده بود اما بعد از چند روز پشیمان از ازدواج مجدد،
همسردوم را راهی خانه پدر و مادرش کرده بود و خودش را با یک هدیه به کتایون رسانده بود و از او خواسته بود تا برگردد: «گفته بود، تو ناموس منی، من پشیمانم
که چرا طلاقت دادم. بیا دوباره زندگی کنیم، چرا از اینجا رفتی.»
کتایون در جواب هدیه چه کرده بود؟ «من از او پرسیدم که می خواهی به زندگی برگردی و او گفته بود، به سختی جدا شدم، اگر عوض نشده باشد، همه چیز را می بازم.»

۱۷ضربه در تصویر

فیلم دوربین مداربسته خانه کتایون، تصویر قاتل را به وضوح ثبت و ضبط کرده است. در دقایق ابتدایی که قاتل به صحنه جرم می رسد، یک چاقو به وسط پارکینگ پرتاب می شود. قاتل اما دوچاقوی دیگر هم در دست داشته است. آنطور که روان شناسان خانواده تخمین زدند و به اقوام کتایون توضیح دادند، قاتل با سه چاقو که نماد خودش و دوفرزندش بوده، راهی محل جرم شده و به نیت ۱۷سالی که با مقتول زندگی کرده، ۱۷بار به او ضربه می زند، آن هم درست در روزی که سالگرد عقدشان بوده است.
آنطور که آشنایان کتایون می گویند، این زن ۴۲ساله بعد از جدایی رفته رفته داشت خودش را پیدا می کرد، همان کسی که قبل از سال۸۲ بود: «همسرش او را شبیه خودش کرده بود، حتی می گفت شبیه من نماز بخوان، شبیه من رفتار کن.» کتایون لیسانس حقوق هم گرفته بود: «شوهرش روزهای اول تشویق اش می کرد که درس بخوان، حتی برایش کتاب گرفته بود اما وقتی دید همه چیز جدی شده، مخالفت کرد، به او گفت همه زندگی ات شده کتاب، اصلا به ما نمی رسی، با درس خواندن اش مخالفت کرد. کتایون مهرماه امسال آزمون کانون وکلا داد و پذیرفته شد: «این طفل معصوم می توانست وکیل خوبی شود، اما اجل به او مهلت نداد.»

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (462 نظر) حضور چهره های فوتبالی در بیمارستان و روحیه دهی به علی دایی در عیادت از اسطوره فوتبال+ عکس/ مهدی رحمتی، عادل فردوسی‌ پور، کارلوس کی‌روش و ... (368 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (285 نظر) (عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (206 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (201 نظر) (عکس) زیبایی بی حد و اندازه روژان سریال نون خ در عکسی که هدیه بازوند در اینستاگرامش منتشر کرد / مهیار حق داره این قدر عاشقش باشه ... (102 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان فریبا نادری/ روحش شاد و یادش گرامی (82 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه ریما رامین فر، همای پایتخت+عکس / عاشقانه های ریما و امیر جعفری ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (72 نظر) شبی که محمود احمدی نژاد مهمانِ خانه ابدی مادرش شد و در آن خوابید+عکس/روحش شاد و یادش گرامی... (57 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (54 نظر) خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 (45 نظر) رونمایی از خواهر زیبا و واقعی رحمان و رحیم پایتخت / فقط شباهت بی حد و اندازه به برادراش+عکس (43 نظر) شعرخوانی زیبا و دلنشین رهبر معظم انقلاب/ سرشارم از جوانی، هرچند پیر دهرم...+ویدیو (40 نظر) میز عزای شیک پسر نسرین مقانلو با گل آرایی منحصر به فرد و شمع و تسبیح/ حیف جوونیش+عکس (35 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (32 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس خوشحالی به سبک امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی ایرانی بعد از شکست رقیب/ همیشه بدرخشی قهرمان +فیلم سیلی محکم عسل بدیعی به صورت رامتین پناهی، صفی‌الدوله سریال گیلدخت/ خیلی حرص من را درآوردی+عکس تصویری از 2 قلوهای بامزه و کیوت مجید صالحی بازیگر خوش اخلاق سینما و تلویزیون/خدا حفظشون کنه نگاهی به طراحی خلاقانه ماکت فیگور علی دایی /چه بامزه ساخته شده +عکس سورپرایز علی دایی توسط مردم عادی در روز تولدش/ چه خوشحال شد اسطوره +فیلم رونمایی رضا گلزار از برادرزاده ناز و بانمکش/ ماشاءالله خانوم کوچولو چقدر خوشگل و ماهه+عکس نگاهی به حیاط باصفا و سرسبز خانه مجتبی میرزاجانپور والیبالیست نامی کشورمان/ حیاط نگو باگو بهشت بگو +عکس فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم تغییر چهره هوش پران هیوبوی سریال افسانه جومونگ بعد از 18 سال+عکس نگاهی به ماشین آنتیک و هوش پران شهاب حسینی/ سوپراستار ایران عاشق این کادیلاک خفن است+ویدیو خلاقیت یک ساله چند زندانی به ظاهر باهوش برای فرار از زندان حماسه ساز شد/ خسته نباشین واقعا+ویدیو رونمایی از شوهر باکلاس و خوشتیپ فرناز رهنما، نازنین سریال ساختمان پزشکان/ ایشالا به پای هم پیر بشین+عکس رونمایی از تیپ و استایل شیک و امروزی مجید یاسر؛ بهنام سریال نون خ/ تو خیابون اصلا قابل شناسایی نیست+عکس جشن تولد ساده و خلوت ماشاالله وروایی، عمو کاووس 74 ساله سریال نون خ در گوشه شیک خونه‌اش+عکس رونمایی از عجیب الخلقه‌ترین سگ های دنیا/ از موهای کراتینه شده تا پوست ماکارونی شکل+عکس رونمایی از شغل دوم و باکلاس ابوالفضل پورعرب، حشمت سریال شهرزاد+عکس تصاویری از چیدمان دکورهای خاص خانه بهرام رادان و مینا مختاری و آینه چشم نواز روی دیوار/ چای در کنار این دسته گل زیبا قطعا لذت بخشه! ایده تاثیرگذار یک راننده تاکسی برای بهتر کردن حال مسافرها/ چقدر خوش بحال مسافرهاشه! ماجرا عاشق شدن سوسن پرور روی پشت بام خانه/ رفته تیرچراغ برق رو بترکونه عاشق شده🤣 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس ویدئو وحشتناکی از غارت گنجینه ارزشمند جیرفت در جنوب کرمان/ گنجینه ای که بدست قاچاقچیان از وطن ما خارج شد برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (ویدئو) روش‌های نوین محسن تنابنده، نقی سریال "پایتخت" برای انتخاب بازیگر / تو دستشویی رحمان و رحیم رو انتخاب کرد 😂 (عکس) صندلی خاص بهاره افشاری، بیتای سریال "فاصله ها"، که برادرش واسش طراحی کرده/ بیشتر تخت پادشاهی مدرنه عکس خانواده 3 نفره حدیث میرامینی در کنار همسر و پسر بانمکش/ چه ژستی هم گرفتن😎 (عکس) خواهر ناز رحمان و رحیم سریال پایتخت / موهاش مثل داداشاش فرفریه! عکس تازه منتشر شده از نعیمه نظام دوست در کنار سه خواهر و مادرش/ هرسه خواهر کپی همند، فقط نعیمه شبیه هیچکدوم نیستا 7 عکس مشهور از لحظه دلخراش اعدام در طول تاریخ با شیوه های متفاوت/ میدانید علت اعدام این افراد چه بود؟ (ویدئو) لحظه اشکبار خداحافظی شهاب حسینی و هانده ارچل در سینمایی "مست عشق"/ سکانس فیلم (ویدئو) ایده غافلگیرکننده عروس و داماد جوان، جشن عروسی را به عزا تبدیل کرد😔/ اگه دلشو نداری، نبین! (عکس قدیمی) تغییر جنسیت اولین پسر ایرانی رسانه ای شد آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند خلاقیت تحسین برانگیز یک خانم معلم دلسوز برای دانش آموز بیمارش/ دست مریزاد واقعا+عکس
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه شنبه 8 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال انبیاء روزانه شنبه 8 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز شنبه 8 اردیبهشت 1403 + فیلم این قلعه ایرانی در قزوین زمانی تحت نظر میمون اداره می‌شد+عکس 4 عارضه مخرب مصرف خودسرانه ویتامین دی / اگر تو هم خودسر ویتامین D مصرف میکنی این مطلب برای توست! برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس آخرین وضعیت 6 مرزبان ایرانی که توسط طالبان بازداشت شدند یک خبر خوش برای کنکوری هایی که در سیل گیر کردند اولین تصاویر از دانشجویان پزشکی دارالفنون در دوران قاجار/ تدریس عملی در خانه بیماران انجام می‌شد! آوازخوانی زیبا و دلنشین منوچهر هادی برای دخترش/ حواشی داغ امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز جمعه 7 اردیبهشت 1403
منتخب روز   
عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم