دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه / اخبار عمومی /

پیرترین مرد دنیا در سن 116 سالگی در آفریقای جنوبی درگذشت 

یکشنبه، 02 شهریور 1399
کد خبر: 98575
فردی بلوم اهل آفریقای جنوبی در سن 116 سالگی روز یکشنبه در کیپ تاوون درگذشت. او معتقد بود که داشتن عمر طولانی به هیچ رمز و رازی بستگی ندارد و فقط یک اتفاق است اتفاقی که به دست خداوند رخ می دهد.

به گزارش ساعد نیوز، فردی بلوم تبعه ی کشور آفریقای جنوبی که بر اساس مدارک هویتی رسمی اش در ماه می 1904 میلادی در کیپ تاوون متولد شده بود در 22 آگوست 2020 میلادی و در سن 116 سالگی به عنوان پیرترین مرد دنیا درگذشت. بی بی سی اعلام کرده است که گینس هرگز مدارک هویتی بلوم را تأئید نکرد. نکته غم انگیز درباره زندگی بلوم این است که هنگامی که او فقط 14 سال داشته است، در سال 1918 تمام خانواده او به دلیل ابتلا به بیماری آنفولانزای اسپانیایی، جان خودشان را از دست دادند. او دو جنگ جهانی را به چشم خودش مشاهده کرد و از همه جالب تر این است که او زیر فشارهای حکومت آپارتاید آفریقای جنوبی جان به سلامت برده است. در سال 2018 بی بی سی مصاحبه ای با بلوم انجام داده که در آن مصاحبه، وی مدعی می شود که هیچ نوع رمز و رازی برای عمر طولانی داشتن وجود ندارد، و تنها یک اتفاق است، اتفاقی که به دست مشیت پروردگار رخ میدهد. او معتقد بود که هر دقیقه یا لحظ امکان دارد بمیرد ولی این مشیت الهی است که عمر او را طولانی کرده است.

به گزارش ساعد نیوز، آقای بخش اعظمی از دوران زندگی خودش را به عنوان کارگر سپری کرده بود. او در ابتدا در مزرعه کار می کرد و بعدها در کار ساختمانی مشغول به کار شد. او در دهه ی هشتم زندگی خودش بازنشسته شد. هرچند او نوشیدن الکل را سال ها پیش رها کرد ولی کل زندگی اش را سیگار کشیده بود. نکته جالب توجه این است که به دلیل تدابیری که دولت آفریقای جنوبی به خاطر کرونا اتخاذ کرده بود او در تولد 116 سالگی اش قادر نبوده تا تنباکو برای تهیه سیگارش تهیه کند!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی