دکوراسیون اتاق خواب برای دختران نوجوان

  پنجشنبه، 25 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
دکوراسیون اتاق خواب برای دختران نوجوان
دکوراسیون اتاق نوجوان باید طرح متفکرانه‌ای داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که نوجوانان نیازهای متفاوت و بسیار زیادی دارند که باید در طراحی دکوراسیون اتاق آن‌ها در نظر گرفته شوند.اگر قصد دارید خودتان دکوراسیون اتاق فرزندتان را طراحی کنید، به این مسئله فکر کنید که فرزند نوجوان شما چه چیزی دوست دارد.

دکوراسیون اتاق نوجوان باید طرح متفکرانه ای داشته باشد. این موضوع به این دلیل است که نوجوانان نیازهای متفاوت و بسیار زیادی دارند که باید در طراحی دکوراسیون اتاق آن ها در نظر گرفته شوند.اگر قصد دارید خودتان دکوراسیون اتاق فرزندتان را طراحی کنید، به این مسئله فکر کنید که فرزند نوجوان شما چه چیزی دوست دارد، شما باید از اتاق خواب فرزندتان را از چشمان او ببینید. نگاه یک نوجوان به اتاق خواب خود بسیار متفاوت از نگاه یک بزرگسال است، نواجوانان علاوه بر محلی برای خوابیدن به دنبال جایی برای فرار از جهان قوانین و خواسته ها هستند. آن ها همیشه به دنبال محلی هستند که بتوانند خود واقعیاشان را نشان دهند و اتاق خوابشان بهترین گزینه است! برای نوجوانان دنیا همانند یک صدف می ماند! سلیقه و علایق آن ها متنوع و متفاوت است، اما با یک برنامه ریزی دقیق می توان دکوراسیون اتاق آن ها را به بهترین شکل ممکن طراحی کرد.

در همه جای این اتاق، از بالش ها گرفته تا دیوارها، رنگین کمانی از رنگ های روشن دیده می شود. وقتی می خواهید از طیف تندی از رنگ ها استفاده کنید، برای جلوه ی بیشتر یک عنصر خاص را مرتب تکرار کنید. مثلا در این اتاق، جغدها نقش اصلی را دارند و روی بالش ها، روتختی ها، پرده ها و آثار هنری ظاهر می شوند. همچنین برای جلوه دادن بیشتر به رنگ ها از رنگ سفید، در رنگ آمیزی استفاده شده است.

متمرکز درس خواندن می تواند کار خسته کننده ای باشد، ولی در اتاق جالبی مثل اینجا، پرداختن به درس و مشق، کمی آسان تر از جاهای دیگر است. میز مطالعه ی بزرگ و صندلی با جعبه ای برای جمع کردن خرده ریزه ها، یک محیط کاری کوچک ایجاد کرده است. از طرفی وقتی زمان استراحت می رسد، صندلی های راحتی، با رنگ های شاد و جذاب و شکل جالب شان، اتاق را به جایی برای خنده و شادی با دوستان تبدیل می کنند.

زیبایی مهم است ولی کاربردی بودن دکوراسیون از آن مهم تر است. با بزرگ تر شدن دخترتان، مبلمان سفید همچنان می تواند سر جای خود بماند. ملافه ها، لوازم تزئینی و رنگ دیوارها می توانند به راحتی براساس سلیقه ی شخص تغییر داده شوند. وسایل داخل کابینت ها و قفسه ها هم می توانند به جای عروسک و اسباب بازی با مجلات و لوازم آرایشی پر شوند.

برای اینکه جلوه ی خاصی به اتاق دختر کوچک تان بدهید، کهنه و نو را با هم ترکیب کنید. روتختی هایی که با حرف اول اسم تزئین شده اند، قدیمی و کلاسیک اند ولی با استفاده از رنگ قرمز برای آن حاشیه ی مدرنی درستشده است. گل های شیک پرده هم با طرح چاپی روی بالش ها تضاد دارند. پرده ها از ارتفاع بالا و نزدیک به سقف آویزان شده اند تا طرح روی پارچه شان بیشتر به چشم بیاید.

تم خال خالی و رنگارنگ که بین شان خال های قهوه ای هم قرار گرفته، نمای خاصی به اتاق می دهد. از این خال خالی های شاد روی دیوارها و ملافه استفاده شده است (برای ایجاد چنین نمایی می توانید از عکس برگردان استفاده کنید). کمی خال خالی روی بالش ها هم بپاشید تا به این ترتیب اتاق برای دختر کوچولویی که دارد رشد می کند و پا به دوران نوجوانی می گذارد آماده شود.

سلیقه خودتان را در نظر بگیرید

اتاق خواب یک فضای شخصی است. قرار نیست مهمانی های رسمی در آن برگذار شود یا اهل خانواده در آن دور هم جمع شوند. برای همین در دکوراسیون اتاق خواب نیازی به رعایت نکات پیچیده و علمی طراحی داخلی نیست. هر چند توجه به این نکات محیط پسندیده تری را فراهم می کند. اما نظر و سلیقه شخصی صاحب اتاق تا حد زیادی در دکوراسیون اتاق دخترانه باید دخیل باشد. چون صاحب اتاق کسی است که قرار است ساعات زیادی را جهت استراحت، مطالعه یا بازی بگذراند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که برای داشتن یک دکوراسیون جذاب برای اتاق خواب خود مجبور به صرف هزینه زیاد نیستید. اگر کمی خلاق باشید می توانید بسیاری از اجزا و وسایل اتاق را با سلیقه و هنر خود بسازید. به عنوان مثال روبالشی های جذاب را خودتان بدوزید یا روی آن مهره دوزی کرده و یا طرح های جذاب بچسبانید. برای این کارها ایده های زیادی وجود دارد که در مطلب تزیین اتاق نوجوان با وسایل ساده مفصل شرح دادیم.

حریم خصوصی برای دختران نوجوان مهم است!

دختران نوجوان که معمولا در سن بلوغ هستند حساسیت های خاص خودشان را دارند. به ویژه که در سن نوجوانی نیاز به استقلال و حریم خصوصی بیشتر خود را نشان می دهد. پس اتاق خواب فضای مهمی برای دختران نوجوان است. اجازه بدهیم خودشان در مورد رنگ و مدل دکوراسیون تصمیم بگیرند. حتی می توان مسئولیت ساختن وسایل تزیینی را هم به خودشان سپرد. با این کار حس مسیولیت پذیری، اعتماد به نفس و خلاقیت را نیز به دختر خودتان تقدیم می کنید. پس دکوراسیون اتاق دخترانه را به دخترتان بسپارید

خلوتی و سادگی در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه بزرگسال

وجود وسایل زیاد غیر ضروری در اتاق خواب فقط ذهن شما را آشفته می کند. اگر اتاق شما کمد دیواری ندارد حتما یک کمد بزرگ و مناسب برای جا دادن وسایل و لباس های خود تهیه کنید و از پخش کردن آنها در سطح اتاق پرهیز کنید. هر چقدر محیط اتاق خواب شما خلوت تر و ساده تر باشد احساس آرامش بیشتری در آن خواهید داشت.

رنگ اتاق خواب دخترانه شیک

شما به عنوان یک دختر نوجوان قطعا عاشق رنگ های شاد و پرانرژی هستید. و دوست دارید این رنگ ها را در اتاق خود به کار ببرید. خب حق با شماست اما لازم است نکاتی را در ترکیب بندی رنگ اتاق خود رعایت کنید تا آرامش بخشی فضای اتاق جای خود را به شلوغی و استرس ندهد. قطعا در اتاقی که دیوار آن قرمز یا نارنجی است خواب راحتی نخواهید داشت. بهترین پیشنهاد این است که رنگ مورد علاقه خود را در کنار رنگ سفید یا یک رنگ خنثی به کار ببرید. چند ترکیب رنگ که می تواند برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه ساده و شیک به درد بخورد را به این صورت پیشنهاد می دهیم:

  • سفید و صورتی
  • سفید و زرد
  • سفید و سبز
  • سفید و قرمز

علاوه بر اینها صدها ترکیب رنگ خنثی و شاد را می توان برگزید و از همنشینی آنها در دکوراسیون اتاق خواب دخترانه لذت برد. به این صورت که رنگ خنثی را برای دیوار و کفپوش و تخت خواب استفاده کنید. و رنگ ترکیبی و شاد مورد علاقه خود را برای تابلو و وسایل تزیینی و کوسن ها و روبالشی ها استفاده کنید.

یک پیشنهاد برای جذاب تر شدن اتاق شما این است که پارچه پرده و روکش تخت خود را مثل هم یا هماهنگ انتخاب کنید. با انتخاب پارچه با طرح های شاد با رنگ روشن به اتاق خود حال و هوایی جذاب و دخترانه می دهید.

اگر می خواهید از طیف تندی از رنگ ها به عنوان رنگ غالب اتاق خود بهره ببرید بهتر است برای جلوه بیشتر و هماهنگی از یک عنصر خاص استفاده کنید. مثلا طرح گل گلی یا توپ توپی یا یک طرح خاص و فانتزی مثل پروانه یا شخصیت های کارتونی می توانند گزینه مناسبی برای این کار باشند.

بافت قابل لمس

نوجوانان دوست دارند وقت خود را در اتاق خواب خود بگذرانند، زیرا در آنجا احساس امنیت و راحتی می کنند. نوجوانان به وسایلی که بتوانند آن ها را لمس کنند و از زیبایی و شیک بودن آنها لذت ببرند علاقه دارند. برخی ایده ها برای لوازم قابل لمس عبارتند از؛

– کاغذ دیواری مخمل نما
– فرش خزدار مصنوعی
– پرده های آویزان برای جدا کردن فضا و جاهای مختلف اتاق خواب
– تخت خواب مخمل و با شکوه
– بالشتک هایی با جنس های مختلف و رنگ های پر جنب و جوش و متنوع


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (126 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (106 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (102 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (33 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
ویدیو/ مذاکرۀ 1+1 و تسلط خنده‌دار کَنگَر زِهتاب به زبان اسپانیولی/ گریم محشر "جواد رضویان" با اون جالب نشستنش روی اُپن آشپزخونه
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
فال انبیاء روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!