طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه

  یکشنبه، 21 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
طراحی دکوراسیون اتاق مطالعه
اهمیت زیادی ندارد که خانه شما چه متراژی دارد، بزرگ است یا کوچک، چندین اتاق دارد یا به یک فضای چند کاربردی منحصر شده است. نکته مهم در هر خانه‌ای اختصاص دادن یک فضا برای مطالعه است. فضایی که با بودن در آنجا حس و حال مطالعه در شما قوت گیرد و اصلاً دلتان بخواهد کتابی دست بگیرید و زمانتان را با مطالعه پرکنید.

اهمیت زیادی ندارد که خانه شما چه متراژی دارد، بزرگ است یا کوچک، چندین اتاق دارد یا به یک فضای چند کاربردی منحصر شده است. نکته مهم در هر خانه ای اختصاص دادن یک فضا برای مطالعه است. فضایی که با بودن در آنجا حس و حال مطالعه در شما قوت گیرد و اصلاً دلتان بخواهد کتابی دست بگیرید و زمانتان را با مطالعه پرکنید. حالا این فضا می تواند گوشه ای از آشپزخانه یا نشیمن اصلی یا شاید حتی حیاط یا تراس خانه باشد شاید هم اتاقی مجزا. مهم ترین اتفاق در این اتاق ایجاد حس تمرکز است که بیشترین تأثیر را در کارایی اتاق بروز می دهد. اگر در خانه کودک یا نوجوان دارید، این نکته را مد نظر قرار دهید که اتاق مطالعه مناسب می تواند انگیزه او برای مطالعه را دوچندان کند

نکات مهم

رنگ :تصاویر روی دیوار و یا رنگ دیوار می تواند تاثیر گذار باشد.

مبلمان : یک میز (اندازه آن را نسبت به اندازه اتاق بدست آورید که بزرگ یا کوچک باشد) و قفسه کتاب و یک صندلی که فرزندتان روی آن راحت باشد لازم است.

نورپردازی : اطمینان حاصل نمایید که نور زیادی در محیط اتاق وجود داشته باشد.

قفسه ها و شلف بندی :مهم تر از همه قفسه فرزندتان به اندازه کافی ظرفیت داشته باشد تا از بی نظمی و چیدن کتاب هایش در دیگر قسمت های اتاق خودداری نماید و با این کار فضای منظمی در اتاق حاکم باشد.

  • محدوده فضای مطالعه را برای خودتان و دیگران به نحوی مشخص کنید. حتی اگر گوشه ای از نشیمن را برای این منظور انتخاب کرده اید، یک ملحفه یا روفرشی در آن قسمت از فرش پهن کنید و یک میز کوچک یا پشتی متفاوت فضا را آماده کنید. یک کاناپه یا صندلی را از باقی مبلمان جدا کنید و در قسمت دنجی قرار دهید یا ...
  • در گام بعدی بهتر است نظمی نسبی به آن فضا بدهید. وجود گرد و خاک باعث ایجاد کسالت می شود و به هم ریختگی و شلوغی هم برهم خوردن تمرکز را تشدید می کند.
  • تمام وسایل بی ربط و اضافی را از آن محیط خارج کنید. حضور بیش از حد افراد دیگر تمرکز و دقت را کاهش می دهد.
  • نور را تنظیم کنید. نور مناسب ترکیبی از نور زرد و سفید است. وجود همزمان چراغ مطالعه و لامپ یا مهتابی ضروری ست. دقت کنید که نور کم باعث ایجاد خواب آلودگی و کسالت می شود.
  • این نکته موقتی و برای فصل امتحانات دانش آموزان است و می تواند در محل مطالعه خانه شما حضور دائمی نداشته باشد.یک قسمتی از دیوار را کاغذ متری بچسبانید و اجازه دهید نکات مهم را با ماژیک روی دیوار بنویسد. این کار به مرور او را تشویق به ادامه درس خواندن برای ساعت های طولانی تر می کند.
  • یک تابلو اعلانات به دیوار نصب کنید که بتوانید یادداشت هایی را با پونز به آن نصب کنید تا جلو چشمش باشد. می توانید با استفاده از یک تکه یونولیت و پارچه یکی از همین تابلو ها بسازید.
  • ترجیحا محل خواب و مطالعه تان را یکی قرار ندهید. ذهن انسان عادت پذیر است. در محلی که عادت دارد آنجا بخوابد نمی تواند بیدار بماند و مطالعه کند.
  • جایی در کنار میز مطالعه یک فلاسک یا چای ساز قرار دهید و چند ظرف خوراکی، مطلعه طولانی مدت ذهن انسان را خسته می کند و ذهن برای ادامه فعالیت به سوخت و ساز نیاز دارد. پس به خصوص برای دوره امتحانات اجازه دهید خوراکی های مورد علاقه و مقوی کنار دستتان باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (110 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز