دکوراسیون داخلی بنفش

امروزه موضوع دکوراسیون داخلی از اهمیت ویژه ای در بین معماران و طراحان داخلی برخوردار است. اکثر طراحان سعی میکنند دکوراسیون خانه را بر اساس رنگ های شیک و زنده طراحی کنند. رنگ تاثیر بسزایی در روحیه افراد میگذارد. بعضی رنگ ها حس شادابی و سرزندگی به افراد منتقل میکنند و بعضی دیگر یکنواخت و کسل کننده هستند. رنگ بنفش از جمله رنگ هایی ست که حس شادابی و زندگی را در فرد ایجاد کرده و نمایی شیک و جذاب در دکوراسیون داخلی فراهم مینماید.

رنگ بنفش یکی از مرموزترین و اسرار آمیزترین رنگ هایی ست که میتوان تصور کرد. تن این رنگ از رنگ های قوی و پرمایه مانند آبی و قرمز حاصل میشود. رنگ بنفش به شدت بر روحیه و سلامتی افراد تاثیرگذار میباشد. در این نوشته سعی داریم ایده هایی از طراحی داخلی با رنگ بنفش را در اختیار شما بگذاریم, طرح هایی که با دیدن آنها شگفت زده خواهید شد.

اگر به آسمان نگاه کنید رنگ ارغوانی آخرین سایه رنگی ست که مشاهده میکنید. رنگ گرم قرمز و رنگ سرد آبی را نیز میتوان در آسمان یافت. در میان رنگ های مختلف رنگ خاکستری, بنفش کمرنگ, نیلی و … جزء رنگ های بارز میباشند.

در طبیعت, رنگ بنفش جزء رنگ های رایج نیست. این رنگ را میتوان گاهی در گل ها و یا لایه های عمیق بعضی دانه ها پیدا کرد. به همین دلیل رنگ بنفش نمادی از سلامتی, قدرت و ثروت است.

معجزه رنگ بنفش در دکوراسیون

بنفش از آن دسته از رنگ های مسحور کننده ای است که هر بیننده ای را به خود جذب می کند، از آن رنگ هایی که حس رمزآلود عجبی به فضا می دهند ، تصور کنید ترکیب بی نظیر این رنگ اسرار آمیز با سایر رنگ ها در دکوراسیون منزل شما تا چه حد می تواند شگفت انگیز باشد.

دکوراسیون بنفش

بنفش یکی از رنگ هاییه که ممکنه جاش توی خیلی خونه ها خالی باشه چون خیلیا احساس خوبی نسبت به استفاده از این رنگ توی دکور خونشون ندارن. اما نکته مهم اینه که بدونید این رنگ رو با چه رنگ هایی میشه ترکیب کرد و اگه توی این کار موفق باشید عاشق این رنگ میشید.

دکوراسیون بنفش با طراحی داخلی زیبا و شیک

رنگ بنفش اگر در دکوراسیون داخلی خانه استفاده شود می توانید باعث ایجاد فضایی جذاب و هنری و خلاق در منزل شما شود. رنگ بنفش در طراحی داخلی منزل از انواع رنگ های خاص و تک به شمار می رود که این ویژگی را هیچکدام از رنگ هایی که در طبیعت هستند ندارند. رنگ بنفش اگر در سالن پذیرایی با سایر رنگ ها به درستی ترکیب شود می تواند خلاقیت شما را به تصویر بکشد. اگر تمایل دارید در فضای اتاق خواب منزل شما فضایی آرامش بخش و هنری ایجاد شود دکوراسیون بنفش برای اتاق خواب می تواند انتخاب ایده آل و مناسبی باشد. به طور کلی بنفش باعث خلق دکوراسیونی لوکس و باکلاس می شود و باعث می شود تا انرژی خاصی در قسمت های مختلف خانه پخش شود.

چرا باید رنگ بنفش را انتخاب کنیم؟

شاید در نگاه اول رنگ بنفش به نظر رنگی بسیار خاص و بارز جلوه کند. به ویژه اگر انتخاب اصلی ما برای طراحی دکوراسیون داخلی، رنگ های ملایم و یا خنثی باشد، این رنگ می تواند جلوه متمایزی نسبت به دیگر طیف های رنگی به کار رفته در محیط ارائه کند. در اینجا قصد داریم بیشتر روی نوعی از رنگ بنفش تمرکز کنیم که پایه آبی دارد و از این حیث می توان آن را جزو بنفش تیره دسته بندی کرد.