چطور مطمئن شویم مبل راحتی که انتخاب کردیم مناسب است؟

  یکشنبه، 11 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور مطمئن شویم مبل راحتی که انتخاب کردیم مناسب است؟
وقتی که بحث چیدمان و دکوراسیون فضای داخل خانه به میان می‌آید، نمی‌توان از اهمیت بالای مبلمان غافل شد. در انتخاب نوع مبلمان دو انتخاب اصلی مبلمان کلاسیک یا راحتی پیش رو داریم. بسیاری با توجه به سلیقه و شرایطی که با آن مواجه هستند اقدام به انتخاب مبلمان‌های راحتی می‌کنند.

وقتی که بحث چیدمان و دکوراسیون فضای داخل خانه به میان می آید، نمی توان از اهمیت بالای مبلمان غافل شد. در انتخاب نوع مبلمان دو انتخاب اصلی مبلمان کلاسیک یا راحتی پیش رو داریم. بسیاری با توجه به سلیقه و شرایطی که با آن مواجه هستند اقدام به انتخاب مبلمان های راحتی می کنند. با این وجود، در فرآیند انتخاب انواع مبل راحتی هم باید فاکتورهای مختلفی را مدنظر قرار داد. از این رو در این مطلب قصد داریم که انواع مبل های راحتی را معرفی کنیم. مبلمان ها انواع مختلفی دارند که نوع راحتی یکی از رایج ترین آن ها در بازار ایران و جهان به شمار می روند. اصطلاح راحتی که به این نوع از مبل ها چسبیده است نشانگر هدف طراحی و ساخت آن ها است. مبل های راحتی در واقع نوعی از مبل ها هستند که به طور معمول و روزمره از آن ها استفاده می شود و بر خلاف انواع مبل های استیل و کلاسیک یک ساختار به مراتب آرام تر و راحت را در اختیار فرد قرار می دهند.

همان طور که گفتیم، در ایران مبل ها به تبعیت از ساختار دسته بندی جهانی مبلمان، دسته بندی خاصی را تشکیل و این دسته بندی به طور کلی به سه دسته مبل های استیل ، کلاسیک و راحتی تقسیم بندی می شوند. مبل های استیل و کلاسیک که تقریبا هم خانواده اند، ولی تفاوت هایی با هم دارند. مبل های راحتی بر خلاف مبل های کلاسیک و خانواده آن، نشیمن هایی بسیار نرم، با ارتفاع کم، دسته های پهن و بالشتی و از جنس خود مبل دارند. ویژگی مهم آن ها ایجاد حس راحتی و نرم بودن پشتی و نشیمن آن هاست که چنین مواردی در مبلمان استیل و کلاسیک به ندرت دیده می شود. مبل راحتی در مجموع وسیله ای با قابلیت انعطاف برای راحتی افراد است و همین موضوع باعث شده اکثر افراد این مبل را به سایر دسته ها ترجیح دهند. مبل راحتی به چند زیر دسته تقسیم می شود که هر یک ویژگی خاصی داشته و برای محیطی معین به کار برده می شوند.

چطور مطمئن شویم که مبل راحتی که انتخاب کردیم به دکور اتاق می آید؟

اگر از دکور سنتی استفاده می کنید بهتر است به دنبال مبل هایی باشید که دارای دسته های گرد بوده و همچنین پشتی های برجسته و تشک های گره دار دارد. مبل های جدید دارای خطوط واضح در تزیینات کمتر و پارچه های کم رنگ می باشد. در هنگام خرید بهتر است ابعاد اتاق را در نظر داشته باشید و ببینید که چه مبلی برای آن فضا بسیار مناسب است.

اگر مردد هستید و نمی توانید تصمیم بگیرید با استفاده از چسب های کاغذی و نوارهای آبی مخصوص نقاشی طرح اولیه آن را ترسیم کنید. اگر قصد دارید وقت زیادی را روی مبل راحتی بگذرانید بهتر است حتماً فضای بین دو دسته را بررسی کرد تا دارای اندازه مناسبی باشد. در این حین بهتر است تنها طول آن را در نظر نگیرید چرا که پهنای دسته ها نیز بر فضای بین دو دسته تاثیر می گذارد. اگر فضای کوچکی دارید بهتر است مبل راحتی خریداری کنید که دارای دسته های کوتاه باشد چرا که جلوه بهتری دارد.

می خواهید مبل راحتی شما چند نفر ظرفیت داشته باشند؟

ظرفیت مبل راحتی دارای اهمیت می باشد پس اگر کاناپه ای خریداری کرده اید که دو تشک دارد انتظار نداشته باشید بیش از دو نفر بتوانند روی آن بنشینند. برای آنکه افراد بیشتری بر روی کاناپه جا شوند کاناپه های سه تشکه یا کاناپه هایی که یک تشک بلند دارند استفاده کنید.

پشتی مبل راحتی به صورت معمول یکی از دو نوع مختلف می باشد. یا از نوع بالشی بوده که چند بالش یا پشتی قابل جدا شدن دارند و یا یک تکه هستند. مبل راحتی که پشتی آن ها از نوع بالشتی می باشد راحت تر و شیک تر بوده اما یک نقطه ضعف دارد، باید برای پر کردن کوسن ها خیلی تلاش و دقت کنید. درغیر این صورت معمولاً کمی کج و نامرتب دیده می شود.

اندازه مبل راحتی

اندازه مبل راحتی با هم متفاوت می باشد، راحتی یک مبل تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند عمق صندلی و زاویه پشتی آن می باشد. شاید بپرسید از کجا باید بدانید که عمق مناسب کاناپه چقدر است؟ ما به شما می گوییم باید از تجربه خود کمک بگیرید. اگر کاناپه یا صندلی دارید که روی آن احساس راحتی می کنید فاصله بین زانو و محلی که پشتتان به پشتی مبل می رسد را اندازه گیری کرده و هنگام خرید کاناپه آن اندازه ها رو در نظر بگیرید.

انتخاب رنگ مناسب نیز حائز اهمیت است از آنجایی که قیمت زیادی را باید بابت خرید مبل راحتی پرداخت کنید قطعاً دوست دارید سال های زیادی بدون این که از مد بیفتد از آن ها استفاده کنید. بهتر است پارچه بی رنگی را برای مبل خود انتخاب کنید.

شما با خرید کوسن های خوش رنگ و شیک جلوه زیبایی به مبل خود می توانید ببخشید. اگر بچه کوچک دارید بهتر است از خرید مبل راحتی رنگ روشن اجتناب کنید چرا که باعث می شود تا مبل راحتی شما خیلی زود کثیف شده و تمیز کردن آن دشوار می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (214 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (167 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (34 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (10 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس