دکوراسیون ویلا و سبک های آن

  یکشنبه، 09 آذر 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
دکوراسیون ویلا و سبک های آن
با وجود آپارتمان نشینی و افزایش تعداد آپارتمان ها و تنوع در آنها،  خانه های ویلایی همچنان علاقمندان زیادی دارند. خانه های ویلایی چه بزرگ و چه کوچک، چه یک طبقه و چه دوبلکس، مستلزم توجه به جزئیات  ریز و خاصی هستند که آنها را متمایز می‌کنند و باعث به وجود آمدن حس دلپذیری در ساکنین خود می‌شوند. 

دکوراسیون ویلا و سبک های آن

با وجود آپارتمان نشینی و افزایش تعداد آپارتمان ها و تنوع در آنها، خانه های ویلایی همچنان علاقمندان زیادی دارند. خانه های ویلایی چه بزرگ و چه کوچک، چه یک طبقه و چه دوبلکس، مستلزم توجه به جزئیات ریز و خاصی هستند که آنها را متمایز می کنند و باعث به وجود آمدن حس دلپذیری در ساکنین خود می شوند. طراحی و دکوراسیون ویلا نشان دهنده ی نوع شخصیت و سلیقه ی مالک آن است.

تاریخ معماری غرب، ایتالیا را به عنوان خواستگاه «ویلا» معرفی می کند. در شبه جزیره ایتالیا در دوران باستان و باردیگر در دوران رنسانس، ایده ساخت خانه ای در خارج از شهر و در یک محیط طبیعی توجه ثروتمندان و معماران را به خود جلب کرد. شکل این سازه ها با گذشت زمان تغییر کرده و مکان آن ها به حومه شهر منتقل شده است و به خانه باغ هایی سر سبز تبدیل شده اند اما کارایی و هدف شکل گیری شان همچنان ثابت باقی مانده است؛ هدفی که نوعی گریز از شهر محسوب می شود. در ادامه ضمن آشنایی با آنچه ویلا از سرگذرانده با با انواع دکوراسیون داخلی خانه ویلایی هم آشنا می شویم.
ساخت ویلا در گذشته در راستای کشاورزی و باغبانی نیز بود، آنچه به ویلا هویت می دهد، همین مجموعه عملکردهای متفاوت و فضاهی اختصاصی است که به همدیگر مرتبط و وابسته هستند و یک مجموعه معماری بزرگتر را تشکیل می دهند و زندگی در ویلا تجسم یک «زندگی ایده آل» در کنار طبیعت و همراه با آسایش توصیف می شده است. شکل و سازماندهی معماری ویلا و شکوه و زیبایی که از آن در تصور داریم نیز برگرفته از توصیف های ادبی است که نویسندگان از این بناها کرده اند. شکوه و عظمت تصور شده از ویلای روم باستان البته فقط به توصیف های مکتوب محدود نیست و نقاشی های دیواری به جا مانده از گذشته نیزعظمت این بناها را به تصویر می کشند. پس از دوره روشنگری ویلا از بافت معماری ایتالیا فراتر رفت و در ابتدا اروپایی سپس جهانی شد.

آشنایی با دکوراسیون ویلا

  • دکوراسیون ویلا مدرن : این سبک متشکل از طرحی ساده و خاص و مدرن است. در طراحی دکوراسیون ویلا به سبک مدرن، باید تمامی عناصر طراحی با یکدیگر هماهنگ باشند. سادگی در این نوع از طراحی مهم است اما به گونه ای انجام می شود که از فضاها به صورت مفید استفاده شود. در دکوراسیون ویلا مدرن معمولاً از رنگ های روشن مثل خاکستری روشن، کرم و سفید و بژ استفاده می شود. این نوع طراحی بسیار شیک و راحت هستند.
  • دکوراسیون ویلا کلاسیک : این سبک یکی از سبک های پر طرفدار است و همیشه طرفداران خاص خود را دارد. در دکوراسیون ویلا کلاسیک فضایی گرم و شیک و در عین حال سنتی وجود دارد. استفاده از رنگ های با وقار در این نوع دکوراسیون و مبلمانی سلطنتی از ویژگی های دکوراسیون ویلا کلاسیک است.
  • دکوراسیون ویلا تلفیقی : این سبک متشکل از ترکیب عناصر مدرن در کنار عناصر کلاسیک است و فضایی گرم و آرام و دلپذیر می سازد.

اصول طراحی دکوراسیون ویلا

برای داشتن فضایی دلپذیر باید به بعضی نکات مهم توجه داشت و دکوراسیون را بر اساس این نکات انجام داد:

  • توجه به نورپردازی بخش های مختلف
  • حیاط سازی و محوطه سازی
  • توجه به رنگ ها وهارمونی آن ها
  • انتخاب اسباب و اثاثیه هم سبک و متناسب با ویلا
  • و غیره
تصویر

اتاق خواب در ویلا:

نور پردازی ملایم برای اتاق خواب بسیار مهم است. در اتاق خواب می توانید تنوع رنگی بیشتری داشته باشید. از نقش پنجره ها و نور طبیعی در اتاق خواب غافل نشوید.

آشپزخانه ویلا:

برای نورپردازی در آشپزخانه از لوسترهایی استفاده کنید که نور را متمرکز بر بخش های کاربردی آشپزخانه کند. با انتخاب آشپزخانه ای باز هم رفت و آمد آسان تر خواهد بود و هم خانه بازتر و بزرگ تر به نظر می رسد. می توانید از صندلی های اپن نیز، استفاده کنید.

حیاط ویلا حیاط دار:

زیبایی حیاط بر زیبا به چشم آمدن کل دکوراسیون ویلا تاثیر دارد. زیرا حیاط اولین جایی است که در هنگام ورود با آن روبه رو خواهید شد. استفاده از پوشش گیاهی زیبا، داشتن آبنما، حوضچه، استخر و یا مسیرهای سنگ فرش برای پیاده روی و نورپردازی در سراسر حیاط جذابیت بیشتری به حیاط خانه ویلایی شما می دهد.

راه پله در ویلا دوبلکس

اگر مساحت خانه زیاد باشد، معمولاً راه پله ها در وسط خانه تعبیه می شوند. راه پله را به صورت طرح دار و یا ساده می سازند و برای زیبایی آن از لوستر های آویز و بزرگ استفاده می کنند. پله هایی که از سمتی به دیوار متصل هستند بهینه ترین استفاده را از فضا می کنند و برای خانه های کوچک بسیار مناسب هستند. برای مثال می شود کشو یا کمد در زیر راه این راه پله ها قرار داد.

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک اسپانیایی

اسپانیایی ها همیشه دکوراسیون را به عنوان یکی از عناصر مهم زندگی در نظر گرفته اند. در این اتاق نشیمن ویلا با شومینه مدرن، مبل های مخمل و خاص چیدمان کاملی را به دست می دهد. همه چیز در اتاق از یک رنگ و سبک یکسان پیروی می کنند. تخته چوب های به کار برده در کف پوش، صندلی ها و پنجره های بزرگ چیزی است که در این اتاق بسیار مورد توجه است و هر کسی آن را دوست خواهد داشت.

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک توسکانی

در توسکانی خورشید، طبیعت و جذابیت در فضای باز خیلی حائز اهمیت است. اگر ویلای شما در یک منطقه کوهستانی واقع شده است، فضای داخلی آن را مثل این تصویر عجیب و خاص طراحی کنید! در این حالت، ویلا کمتر از یک کاخ به نظر نمی رسد. محوطه سازی که در فضای باز اجرا شده، کاملاً با جذابیت دنیای قدیمی ویلا مطابقت دارد. روشنایی داخلی نیز بخش مهمی از این تصویر را نشان می دهد.

دکوراسیون داخلی ویلا به سبک ایتالیایی

این مثال از ایتالیا نشان می دهد که یک ویلای مدرن چگونه می تواند باشد. این اتاق نشیمن با دکوراسیون ساده و یک چیدمان باز هر آنچه را که شخص از فضا می خواهد دارد. نور منحصر به فرد و تزیین میز باعث می شود خاص به نظر برسد.

طراحی داخلی ویلا به سبک فرانسوی

خوب، شما همیشه به محیطی گسترده و عجیب و غریب نیاز ندارید تا اتاق نشیمن ویلایتان منحصر به فرد به نظر برسد. در اینجا، صاحبخانه در فضای نشیمن خود به طور فزاینده ای از پارچه های روشن و رنگارنگ استفاده کرده است. دکوراسیون ساده دیوار به طور استثنایی با این طراحی با پارچه های روشن مطابقت دارد.

طراحی داخلی ویلای کلاسیک

این مثال عالی از طراحی اتاق خواب درجه یک است. پنجره های بزرگ شیشه ای، باعث می شود فضای اتاق خواب باشکوه به نظر برسد. تمام پارچه ها، از پرده ها گرفته تا روکش بالش، ابتکار و سلیقه را نشان می دهد.

طراحی داخلی ویلای مدرن

در طراحی داخلی بسیار با شکوه و شیک این فضای مدرن از رنگ سفید و رنگ های روشن استفاده شده و به خوبی با کوسن های سبزآبی و متناسب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (471 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (323 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (50 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (47 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (26 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (8 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (8 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (7 نظر) خلاقیت منحصر بفرد یک قناد حرفه ای در پخت کیک سه بعدی با الهام از فرش ایرانی / هنر نزد ایرانیان است و بس... (6 نظر) رهبر انقلاب با فرزندان خود چه ورزشی را انجام می‌دهند؟+ویدیو/ سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم... (5 نظر) نگاهی به دیزاین میز عزای ساده مادر محسن کیایی، مجری خوش خنده صداتو در خانه اش +عکس/ قاب عکس، شمع مشکی، گل و کیک یزدی (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچکتر رهبر معظم انقلاب: در آشپزخانه منزل رهبری از این صندلی‌های پلاستیکی هست که من خریدم، همین الان خانه‌ ایشان گلیم و موکته!+ عکس
فیلم قدیمی از حضور محمد علیزاده در تلویزیون در دهه 80 در برنامه فرزاد حسنی / چقد عوض شده کلا یه آدم دیگه شده نمیشه شناخت😨
(تصاویر) نوعروس سپند امیر سلیمانی چه مانتوهای خنک و شیک برا تابستون پوشیده!/انتخاب شما برای مانتوهای تابستونی چیه؟
(ویدئو) دو عصبانیت پارسا پیروزفر با فاصله 27 سال / از اول کراش همه بوده
(ویدیو) شوخی دلنشین رهبر معظم انقلاب با مهدی فخیم زاده"بازیگر سریال مختارنامه"/ شما طاغوتی هستید؟!
ماجرای ازدواج و مرگ همسر و پسر کوچک مسعود پزشکیان چه بود؟/ گزارشی از زندگی خصوصی مسعود پزشکیان ، از شغل همسر تا مهریه ازدواجشان
پزشکیان، ورزشکارترین رئیس جمهور ایران /حواشی داغ امروز دوشنبه 18 تیر 1403
اولین عکس منتشر شده از همسر مرحوم رئیس جمهور وفادار ایران/ قاب قدیمی ولی زیبا از مسعود پزشکیان در کنار همسر مرحومشان، فاطمه خانم
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
روایتی از دوران بیماری رهبر معظم انقلاب: از انتخاب بیمارستان دولتی حاکی از ساده زیستی رهبر تا استفاده صحیح از بیت المال/زندگی رهبر همانند طبقه پایین جامعه...
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
منتخب روز   
(عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!!