دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

مبل سلطنتی چیست؟ 

جمعه، 09 آبان 1399
مبل سلطنتی که با نام مبل استیل نیز شناخته می‌شود، یکی از محبوب‌ترین مبل‌ها بین خانواده‌های ایرانی است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته و سعی کرده‌ایم پاسخ سوال مبل سلطنتی چیست را داده باشیم. با ما همراه باشی

مبل سلطنتی که با نام مبل استیل نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین مبل ها بین خانواده های ایرانی است که در این مطلب به معرفی آن پرداخته و سعی کرده ایم پاسخ سوال مبل سلطنتی چیست را داده باشیم. با ما همراه باشید.در صنعت مد و دکوراسیون داخلی به طور عمده از سه نوع مبل برای چیدمان منزل استفاده می شود که مبل استیل یا سلطنتی، مبل راحتی و مبل کلاسیک سه گروه اصلی مبلمان به شمار می روند. همه ما در ایام نزدیک به نوروز سعی بر آن داریم رویه مبل را تعویض کنیم و یا به خرید مبل جدید برای منزل بپردازیم. اگر قصد خرید مبل سلطنتی یا همان مبل استیل را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم قبل از خرید مطلب پیش رو را با دقت مطالعه کرده و با این نوع مبلمان کاملا آشنا شوید. ما شما را برای خرید بهتر و مطمئن تر در این حوزه راهنمایی می کنیم.

مواردی که سبب تفاوت بین مبل سلطنتی با سایر مبلمان می شود چیست؟

  • متریال ساخت مبل سلطنتی
  • ارتفاع بلندتر در مقایسه با سایر مبل ها
  • منبت کاری های ویژه بر روی مبل سلطنتی
  • سنگین بودن وزن مبل سلطنتی
  • تشک دوبل یک تکه مبل های سلطنتی
  • استفاده از چوب سفید، گردو، راش در دسته و پایه
  • دارا بودن تاج
  • طراحی شکیل و تشریفاتی

ویژگی های مبل سلطنتی

برای بررسی ویژگی های مبلمان سلطنتی از متریال آن شروع می کنیم. مبل سلطنتی نیز مثل سایر مبل ها از چوب و پارچه و فوم ساخته می شود. چوب استفاده شده برای ساخت این مبل معمولا از نوع گردو، راش، نراد و گاهی از نوع چوب سفید است. از این چوب ها هم برای ساخت کلاف مبل، هم برای نما آن استفاده می شود.یکی از ویژگی های بارز مبلمان سلطنتی وجود منبت کاری های زیبا در قسمت تاج، دسته و پایه این مبلمان است.مقدار چوب استفاده شده در ساخت مبل سلطنتینسبت به سایر مبل ها بیشتر بوده و این موضوع باعث افزایش وزن این مبل ها می شود. سنگینی مبل جا به جایی آن را سخت می کند و این موضوع ممکن است در ابتدا عیب این نوع مبل محسوب شود اما باید بدانید که در واقع مزیت آن است چرا که استفاده از چوب بیشتر باعث افزایش مقاومت مبلمان و عمر بیشتر آن است.

از دیگر مزیت های مبل سلطنتی می توانیم به نشیمن های دوبل و یک تکه آن اشاره کنیم. نشیمن های دوبل نسبت به سایر نشیمن ها مقاومت بیشتر دارند. همچنین تمیز کردن و شستشوی تشک های یک تکه بسیار آسان تر و بهتر است.

مبل های سلطنتی در ست های 7 و 9 نفره عرضه می شوند. ست 7 نفره آنها شامل یک مبل سه نفره، یک مبل دو نفره و دو یک نفره است. ست 9 نفره آن دو صندلی میزبان بیشتر از ست 7 نفره دارد. البته در ست های 9 نفره ممکن است به جای یک مبل دو نفره از دو مبل یک نفره استفاده شود و این به سلیقه مشتری بستگی دارد.

مبل استیل یا سلطنتی ؟

در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که مبل استیل همان مبل سلطنتی بوده و این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند!! این نوع مبل در ابتدا با همان نام مبل سلطنتی شناخته می شد اما رفته رفته با توجه به زیبایی و استایل (style) خاصی که مبل سلطنتی داشت از آن با عنوان مبل با استایل یاد شده و پس از مدتی نیز این عبارت تبدیل به مبل استیل شد که امروزه شاهد هستیم و جای مبل سلطنتی استفاده می شود.

توضیحاتی در رابطه با مبلمان استیل یا همان مبل سلطنتی:

در مبل سلطنتی یا همان مبل استیل، به وضوح شاهد استفاده از طراحی خاص در پایه ها و دسته ها و همچنین استفاده از رنگ های طلایی و کرم هستیم. همچنین یکی دیگر از شاخصه های اصلی به کار رفته در مبلمان سلطنتی، طرح های منبت کاری یا کنده کاری شده است که معمولا با دست و به صورت بسیار ظریف و دقیقی انجام می گیرد. مبلمان سلطنتی به علت خاص بودن، مخاطبان خاص خود را داشته و افرادی که به سبک زندگی سلطنتی علاقه دارند، بیشتر از این سبک مبلمان در دکوراسیون داخلی خود استفاده می کنند. البته توجه داشته باشید که مبلمان سلطنتی مناسب خانه های بزرگ هستند و استفاده از آن ها برای منازل کوچک چندان توصیه نمی شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 17 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل اکسپت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !