دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / دکوراسیون منزل /

دیزاین خانه های ایرانی با چند ایده ی ساده 

پنجشنبه، 08 آبان 1399
 دکوراسیون داخلی سنتی به سبک ایران باستان در تمام دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارد. از فرش ایرانی که گران‌ترین و محبوب‌ترین نوع فرش دنیا است، تا کاشیکاریهای بناهای قدیمی و تاریخی.برای کشوری مانند ایران که فرهنگ و هنر پرباری به قدمت تاریخ دارد.

دکوراسیون داخلی به سبک ایران باستان

دکوراسیون داخلی سنتی به سبک ایران باستان در تمام دنیا طرفداران مخصوص به خود را دارد. از فرش ایرانی که گران ترین و محبوب ترین نوع فرش دنیا است، تا کاشیکاریهای بناهای قدیمی و تاریخی.برای کشوری مانند ایران که فرهنگ و هنر پرباری به قدمت تاریخ دارد. بازگشت به دکوراسیون داخلی سنتی می تواند یک پیشرفت چشمگیر محسوب شود.بر خلاف آنچه که اکثر مردم تصور می کنند، هیچ الزامی وجود ندارد که حتماً تمامی لوازم خانه و دکوراسیون داخلی سنتی یا تمام آن مدرن باشد. بلکه می توان گاهی با ترکیب این دو روش دیزاین زیبا و جلوه خاص به خانه داد. فقط به کمی خلاقیت و نوآوری ایده پردازی نیاز دارد.موفق شدن در ترکیب دکوراسیون سنتی و مدرن، کافی است یکی از دو روش زیر را به کار بگیرید. روش اول به این صورت است که قسمتی از منزل را به سبک سنتی و قسمت دیگر را به سبک مدرن دیزاین کنید. این کار می تواند با قرار دادن یک فرش ایرانی در یک اتاق انجام گیرد.

همچنین قرار دادن یک تخت سنتی و در کنار آن ها وجود چند عدد کالا ی دست ساز ایرانی و همین طور یک سماور قدیمی صورت پذیرد. در سایر بخش ها می توانید از مبلمان مدرن استفاده کنید مانند مبلهای چرم.

روش دوم ترکیب موزون و متناسب از دو نوع دیزاین خانه است. از مبلمان مدرن با پایه های چوبی بسیار زیبا در کنار پنجره های مشبک که با شیشه های رنگی تزیین شده است استفاده کنید. همینطور میتوان از زیورآلات معرق کاری شده استفاده کرد. در این روش باید این اجازه را بدهید که یک بخش برتر از بخش دیگر باشد. به این صورت می توانید دیزاینی بسیار چشم نواز و نو داشته باشید.

لوازم مورد نیاز برای دیزاین خانه های ایرانی به سبک سنتی و قدیمی

برای دیزاین یک خانه به سبک ایرانی می توان از صنایع دستی ایرانی استفاده کرد. می توان از صنایع دستی سفالی تا صنایع دستی عتیقه دیگر به منظور داشتن دکوراسیون ایرانی سنتی بهره گرفت:

  • پارچ و لیوان های سنتی
  • بشقاب های فیروزه ای
  • کتیبه های دیوارکوب
  • سماورهای قدیمی
  • بخاری نفتی عتیقه
  • آب نماهای مسی
  • پارتیشن های چوبی آینه کاری شده
  • تغار
  • میزهای سنتی
  • جاکلیدی سنتی کار شده
  • جا شمعی با طراحی سنتی
  • تخت سنتی
  • رو تختی چهل تیکه
  • گلیم، جاجیم، نمد
  • فرش لاکی
  • ظروف مسی
  • آینه و کنسول چوبی
  • پشتی های دست دوز و سنتی
  • پشتی زر بافت
  • تابلوهای ابریشمی

ایده اول برای داشتن یک دکوراسیون ایرانی سنتی

شما به راحتی می توانید بر روی اپن آشپزخانه خانه از صنایع مس و سفال ایران بهره ببرید. به عنوان مثال با استفاده از قابلمه های مسی، ظروف سفالی و صنایع دستی مینیاتوری می توانید یک چیدمان سنتی ایرانی را در فضای آشپزخانه خود داشته باشید. همچنین استفاده از قابلمه های مسی برای پخت و پز می تواند انتخاب مناسبی برای فضاسازی به سبک دکوراسیون سنتی و قدیمی باشد. در این باره پیشنهاد می کنیم مطلب دکوراسیون آشپزخانه های ایرانی را نیز مطالعه کنید.

ایده دوم برای داشتن دکوراسیون ایرانی

استفاده از فرش ایرانی در خانه های امروزی کار زیاد سختی نیست و با کمی دقت و خلاقیت می توان آن را با یکپارچگی و هماهنگی با سایر عناصر دکوراسیون مدرن امروزی به کار برد. از دکوراسیون های گرم و صمیمی خانه های ییلاقی گرفته، تا دکوراسیون ساده و سرد خانه های مینیمال شهری و مدرن، همه و همه ظرفیت پذیرش قالی و گلیم ایرانی را در خود دارند.

ایده سوم طراحی خانه به سبک ایرانی سنتی

برای راهرو ورودی پیشنهاد ما به شما این است که از نمد به عنوان پادری استفاده کنید. آویزهای سنتی را برای جاکلیدی و نخ های سنتی ابریشمی را به عنوان پرده مورد استفاده قرار دهید. سنگ های طراحی شده توسط هنرمندان ایرانی خود می تواند ایده خوبی برای دیوارکوب راهرو به شمار بیاید. رنگ بندی طبیعی صنایع دستی به منزل شما روح و جلاء تازه ای می بخشد که خود نمادی از هنر و زیبایی اصیل ایرانی به شمار می رود.

مهمترین ویژگی های سبک سنتی در معماری داخلی

اگر به دنبال ریشه یابی سبک سنتی باشید باید بدانید که طراحی داخلی سنتی مربوط به دکوراسیون کلاسیک اروپایی می باشد و شباهت های بسیار زیادی با سبک کلاسیک دارد که برگرفته از سبک چیدمان دکوراسیون داخلی اروپایی ها در سال های گذشته است. البته تفاوت های جزئی با هم دارند که باعث می شود شما این دو سبک را از هم تمیز دهید. مانند تفاوت ها و شباهت هایی که بین سبک های معاصر و مدرن وجود دارد.ولی هنوز هم می توانید با توجه به تعریف هایی که از هر دو سبک شناخته اید آنها را از همدیگر تشخیص دهید.یکی از اصلی ترین نشانه های سبک سنتی در طراحی داخلی استفاده از چوب در دکوراسیون است و اگر نگاه جزئی تری به مبلمان و معماری ساختمان داشته باشید جذب ظرافت و معماری خاص آن می شوید. خوشبختانه سبک سنتی کاملا انعطاف پذیر است و شما می توانید با هر عنصر داخلی که در فضا وجود دارد آنها را هماهنگ کنید تا در نهایت یک چیدمان دکوراسیون داخلی خاص و منحصر به فرد و در عین حال زیبا در فضای خانه خود داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟